Ducati zou wel gek zijn als ze er niet alles aan deden om Rossi binnen te hengelen.
Nooit eerder was een coureur populairder als Valentino dus die moet je gewoon hebben.
Wbt. de populariteit van Rossi, kunnen de TT bezoekers denk ik wel beamen, van de bezoekers die Merchandisekleding dragen van een coureur is dat zeker 80 misschien wel
90% Rossi spul, echt bizar gewoon.
Waar de meiden achter de gezamenlijke Pedrosa,Lorenzo,Stoner,Hayden,Simoncelli etc. Merchandise kramen met een chagrijnige kop de hele dag nix staan te doen, is het bij de Rossi kraam echt
waanzinnig druk, gedurende de hele dag staan het volk 3 rijen dik zich te verdringen om iets van Rossi te bemachtigen
Overigens is het wel te hopen dat Yamaha zich een beetje soepel opstelt bij een evt. overstap van Rossi naar Ducati.
Eind van het seizoen wordt er nl. door nwe rijders getest op hun nwe motoren.
Officieel staat een rijder tot 31 december onder contract van het huidige team, echter Ducati heeft Stoner al toestemming gegeven om tijdens die test al op de Honda te rijden.
Als Yamaha de poot strak houd, hebben Rossi en Ducati een probleem, er zijn in het nwe jaar nl. maar 3 testen voorafgaand aan het seizoen.
Ik neem aan dat ze niet moeilijk zullen doen, zeker niet als je ziet wat Rossi voor Yamaha allemaal heeft gedaan de afgelopen 7 seizoenen.
In de Motor Sport Aktuell staat nog een mooi verhaaltje over de WK Superbike rijder van Yamaha Carl Crutchlow met als kop: Siege dank Rossi-Kur.
Zoals menigeen weet heeft Rossi tijdens zijn revalidatie 2 dagen wat rondjes getest op de Superbike machine van Yamaha puur om te zien hoe het met zijn been en schouder zou gaan.
Echter bemerkte hij direct dat er wat dingen niet waren zoals het volgens hem zou moeten zijn.
Hij heeft wat tips gegeven en daarna won Cructhlow direct beide Superbike manches op Silverstone .
Volgens Crutchlow is Valentino s'werelds beste testrijder : Valentino heeft maar een paar rondes gereden maar heeft ongelooflijke inputs gegeven met name wbt. de gasaannamesoftware..
Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren, voor de Motogp is het in iedergeval een goede ontwikkeling, iig. volop in de belangstelling!