alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ROSSI komt naar ons

wo jun 30, 2010 20:34

Tja, beetje Italie fan ben ik wel en daarom ook zeer blij met dit bericht:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/motogp ... ducati.xml
ROSSI NAAR DUCATI

YEAHHHHH

(alleen stiekem hoop ik wel dat ie superbike gaat rijden, groter startveld, spannendere wedstrijden en te zien op de Nederlandse TV)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: ROSSI komt naar ons

wo jun 30, 2010 20:44

JAAAAAAAAAAA
Ik hoorde al wat geruchten tijdens de WDW 2010 in Misano Adriatico.

[-o< Eindelijk.....[-o<

Maar gaat toch MotoGP worden. Volgens dezelfde geruchten gaat Stoner naar Honda.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo jun 30, 2010 21:54

Dat zou eens tijd worden! \:D/
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Rockcity
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 30, 2010 22:01

Is volgens mij nog niet officieel hoor...
Maar het zou wel gaaf zijn!!!
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

ErwinV6

wo jun 30, 2010 22:08

Gaaf weer een nwe uitdaging!
Neemt weer zijn hele crew mee :thumbs:
Ik hoorde afgelopen zaterdag tijdens de TT van een Italiaan op de Rossitribune dat Ducati hem een blanco cheque had gegeven als hij uiterlijk juli zou beslissen
om bij Ducati te komen, ze moesten hem hebben!
Het heeft kennelijk gewerkt.(al is het nog niet officieel bevestigd)
Geef hem een jaartje om de Duc naar zijn zin te maken en hij is weer helemaal het mannetje GAAF!
Nu nog die piepert van een Stoner naar Honda sturen en Ducati heeft het voor elkaar
:wink:

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: ROSSI komt naar ons

do jul 01, 2010 20:20

Gaaf weer een nwe uitdaging!
Neemt weer zijn hele crew mee :thumbs:
Ik hoorde afgelopen zaterdag tijdens de TT van een Italiaan op de Rossitribune dat Ducati hem een blanco cheque had gegeven als hij uiterlijk juli zou beslissen
om bij Ducati te komen, ze moesten hem hebben!
Het heeft kennelijk gewerkt.(al is het nog niet officieel bevestigd)
Geef hem een jaartje om de Duc naar zijn zin te maken en hij is weer helemaal het mannetje GAAF!
Nu nog die piepert van een Stoner naar Honda sturen en Ducati heeft het voor elkaar
:wink:
stoner heeft ducati wel weer op de kaart gezet, dus iets meer respect voor deze geweldenaar, mooi dat rossi evt komt kan hij laten zien dat ie echt kan racen op een echte motor en niet op een japanse allemansvriend :wink:
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jul 09, 2010 18:45

Stap1:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

July 9, 2010
back
next
The Valencia Grand Prix on November 7th 2010 will be the event that concludes four years of extraordinary collaboration between Ducati and Casey Stoner. An important relationship characterized by a strong reciprocal esteem and many victories, among which the first MotoGP World Title for both the Italian manufacturer and the Australian rider.
Stoner arrived in Ducati in 2007 and, riding the Desmosedici GP7 that was making its debut in the new 800cc category, he took his first victory in the very first race, embarking on a path that would lead to the world title later in that same year and many more successes during subsequent seasons.
Ducati would like to thank Casey Stoner, who has decided to undertake a new challenge, with gratitude and affection that will always remain.

"I would like to thank Casey on behalf of our fans and our sponsors, but most of all on behalf of all the people working at Ducati," commented Filippo Preziosi, Ducati Corse General Director. "The victories and emotions he gave us, rewarded all the hard work and sacrifice we made. In these four years together we have had a lot of great moments. Securing the 2007 MotoGP World Championship title and the victory at Mugello in 2009 were moments that we will never forget. In Casey we not only found an incredibly talented rider, but also an honest and loyal guy and that's why there will always be a strong and sincere bond between us, even as a competitor."

"I must thank Ducati for giving me such a great opportunity to race and win with them over these past four years" commented Casey Stoner. "They took a gamble when they signed me at the end of 2006 as I was unknown, but as we worked together we were able to win a Championship, many races and challenge for the Championship in the last two seasons. I have now decided to move on and I will have new challenges in the future and different obstacles to overcome, but I will not forget these years with Ducati and the people I have had the privilege to work so closely with. So a big thanks to Ducati and all our sponsors who we have shared success with while achieving lifelong goals"

147klaassie
Newbie
Newbie

za aug 07, 2010 10:12

Blanco cheque he?
Rossi kiest helaas waarschijnlijk voor het geld voor Ducati.
ergens begin van het seizoen op de BBC een intervieuw met de teammanger van Yamaha (wiens naam me nu ff niet te binnen schiet), welke daarin te kennen gaf dat ze zowel Rossi als Lorenzo graag zouden willen behouden, doch niet voor de salarissen die ze nu eisen.

Laten we hierbij ook NIET vergeten dat Casey Stoner eigenlijk de enige is die op de Desmocedici echt goede resultaten heeft weten te behalen, en dat mensen als Melandri en in zijn eerste seizoen ook Hayden de grootste moeite hadden om ermee te rijden.
Kom alsjeblieft nu niet met de reactie dat "the Doctor" alles kan, het valt nog te bezien.

Vergeet ook niet dat de heer Rossi enige jaren geleden liet weten dat hij NOOIT op de TRACTOREN :evil: van Ducati wilde rijden!!!
Iets wat me nog steeds ZEER regelmatig door Die-hard Rossi-fans in mijn omgeving wordt verteld!

Ben Ducati=fan ohne ende, geen Stoner-fan en al zeker geen volger van de enorme Rossi-kudde (met alle respect)., heb af en toe alleen een beetje het idee dat de hele Moto-gp om Valentino Rossi draait en de anderen er maar een beetje aanhangen. Ook in de media.
Tijdens het superbike-weekend in Assen sprak ik iemand die zei dat met het eventueel stoppen van Rossi de MotoGPhelemaal in zou storten, maar dat werd ook gezegd bij hert vertrek van Schumacher bij Ferrari, en in de F1 hebben we dus sinds 2006 al 4 verschillende wereldkampioenen gezien.

Maar we zien het wel, (zat ook niet te wachten op Cruyff bij Feyenoord en ze werden toen ook kampioen).

food for thought: 10 wk's in de motorsport, wordt het misschien niet eens tijd voor "Vale" om in de voetsporen te treden van John Surtees en er ook nog een paar wk-tjes in de F1 aan te plakken?
Laatst gewijzigd door 147klaassie op za aug 07, 2010 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.
gehad: 33 1.5ti('87), 33 1.4ie('94), 155 2.0ts L('94)147 1.6 veloce('01),
Nu:Brera 2.2jts('06) , ducati m600monster('99), Fiat Panda 1,2 ('11)

"Als ik in een Mercedes wil zitten, bel ik wel een taxi"

marcoloco
Full Member
Full Member

za aug 07, 2010 10:21

Een blanco cheque..?? (als dat de doorslag moet geven) :shock:
Doet het alleen voor het geld dan blijkbaar. :(
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

za aug 07, 2010 13:18

Fiat-sponsoring zal ook wel naar Ducati gaan... het product Rossi is het Fiat om te doen ; ofwel komt Alfaromeo er wat groter op en verdwijnt Fiat van de Yamahmamamas
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za aug 07, 2010 16:57

Ik heb gisteren een Spaans motorblad (MotoRacing) gekocht. http://www.motoracingweb.es/
Op de cover een foto van Rossi in een Ducatipak en van Stoner in een Honda outfit.
Natuurlijk een photoshop, kon ik weten. Je toont je tenslotte in in het pak van je nieuwe werkgever als je nog onder contract van de oude werkt.

Maar het gonst steeds luider.
Wist je trouwens dat de Spaanse motorbladen een aparte sectie hebben met Paddock Girls: Los mas Bonitas de MotoGP.
Interessante pagina's., Wauw.

147klaassie
Newbie
Newbie

Re: RE: ROSSI komt naar ons

zo aug 08, 2010 09:55

Fiat-sponsoring zal ook wel naar Ducati gaan... het product Rossi is het Fiat om te doen ; ofwel komt Alfaromeo er wat groter op en verdwijnt Fiat van de Yamahmamamas

Alfa sponsoring staat volgens mij al een poosje niet meer op de ducs, Fiat heeft zich met het merk geloof ik helemaal gebonden aan het wk superbike als cupsponsor en levering van de safetycars e.d.
Waarschijnlijk is het de huidige eigenaren van Ducati meer te doen om het "merk" Rossi binnen te halen om zich zo met alles rondom het motoren bouwen te vergewissen van een commercieel kanon voor hun "lifestyle"produkten.
(Laten we eerlijk wezen, tijdens de TT in '08 weinig zaken van Stoner gezien, en gezien zijn populariteit bij de race-fans zullen de schaarse Australische vlaggen wel ter ondersteuning van Chris Vermeulen geweest zijn.)
Dit lijkt de laatste tijd belangrijker te zijn dan het ontwikkelen van motoren.
Las in de vorige Strada (clubblad DucatiClubNederland) dat er in Nederland alleen al minstens 2 dealers over de kop zijn gegaan omdat ze door Ducati verplicht worden om een door Bologna bepaalde minimale hoeveelheid aan schoenen, jassen, shirtjes en andere aanverwante spullen af te nemen.

Kijk nu maar hoeveel mensen er op de circuits met Rossi=merchandising in de rondte lopen, dat hebben ze bij Ducati natuurlijk ook gezien en als je in de enorme schare fans ook nog eens een flinke hap van je eigen merchandising af kan zetten, zou je gek zijn om het niet te doen.
Simpelweg ergens op een aantal van je produkten een kleine verwijzing plakken in de vorm van hier of daar een 46.

Maar alla, je kunt blijven speculeren over de achterliggende gedachte van de bobo's in Italie, voor het zelfde geld gaat het sportief allemaal wel goed en staat Valentino in zijn rode pak race na race op het hoogste plankie en dan ben ook Ik blij met zijn komst!
gehad: 33 1.5ti('87), 33 1.4ie('94), 155 2.0ts L('94)147 1.6 veloce('01),
Nu:Brera 2.2jts('06) , ducati m600monster('99), Fiat Panda 1,2 ('11)

"Als ik in een Mercedes wil zitten, bel ik wel een taxi"

ErwinV6

zo aug 08, 2010 12:34

Ducati zou wel gek zijn als ze er niet alles aan deden om Rossi binnen te hengelen.
Nooit eerder was een coureur populairder als Valentino dus die moet je gewoon hebben.
Wbt. de populariteit van Rossi, kunnen de TT bezoekers denk ik wel beamen, van de bezoekers die Merchandisekleding dragen van een coureur is dat zeker 80 misschien wel
90% Rossi spul, echt bizar gewoon.
Waar de meiden achter de gezamenlijke Pedrosa,Lorenzo,Stoner,Hayden,Simoncelli etc. Merchandise kramen met een chagrijnige kop de hele dag nix staan te doen, is het bij de Rossi kraam echt
waanzinnig druk, gedurende de hele dag staan het volk 3 rijen dik zich te verdringen om iets van Rossi te bemachtigen :shock:

Overigens is het wel te hopen dat Yamaha zich een beetje soepel opstelt bij een evt. overstap van Rossi naar Ducati.
Eind van het seizoen wordt er nl. door nwe rijders getest op hun nwe motoren.
Officieel staat een rijder tot 31 december onder contract van het huidige team, echter Ducati heeft Stoner al toestemming gegeven om tijdens die test al op de Honda te rijden.
Als Yamaha de poot strak houd, hebben Rossi en Ducati een probleem, er zijn in het nwe jaar nl. maar 3 testen voorafgaand aan het seizoen.
Ik neem aan dat ze niet moeilijk zullen doen, zeker niet als je ziet wat Rossi voor Yamaha allemaal heeft gedaan de afgelopen 7 seizoenen.

In de Motor Sport Aktuell staat nog een mooi verhaaltje over de WK Superbike rijder van Yamaha Carl Crutchlow met als kop: Siege dank Rossi-Kur.
Zoals menigeen weet heeft Rossi tijdens zijn revalidatie 2 dagen wat rondjes getest op de Superbike machine van Yamaha puur om te zien hoe het met zijn been en schouder zou gaan.
Echter bemerkte hij direct dat er wat dingen niet waren zoals het volgens hem zou moeten zijn.
Hij heeft wat tips gegeven en daarna won Cructhlow direct beide Superbike manches op Silverstone .
Volgens Crutchlow is Valentino s'werelds beste testrijder : Valentino heeft maar een paar rondes gereden maar heeft ongelooflijke inputs gegeven met name wbt. de gasaannamesoftware..

Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren, voor de Motogp is het in iedergeval een goede ontwikkeling, iig. volop in de belangstelling! :lol:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo aug 08, 2010 19:30

Ok wat betreft WSB (SuperBike), dat zou rond half vier vanmiddag door RTL7 worden uitgezonden.
Iets later kwam ik met de motorfiets van het start de berg op gereden om dat te bekijken.
TV aan.... reclame, goed ik kijk twee blokken.
Nog bezig, ik pak een eitje erbij en eet deze op... nog steeds reclame.
Ik schenk wat te drinken in voor mijzelf en drink dat rustig op.
Nog steeds reclame.
Als er dan een kerel komt vertellen dat ie last van zijn prostaat heeft geeft ik het op. Meer dan 10 minuten reclame.
Ik start de motor weer en rij snel terug naar het strand.
Gelukkig staat de rosé nog koud.
Geen idee wat de SuperBike uitslagen zijn geweest.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma aug 16, 2010 18:55

Eindelijk zekerheid.

Het is dan eindelijk officieel. Valentino Rossi heeft zijn overstap van Yamaha naar Ducati bevestigd.
Twee jaar
Rossi neemt bij Ducati de plek over van Casey Stoner en heeft getekend voor twee jaar. Stoner kondigde eerder al zijn terugkeer aan naar Honda. De kans is groot dat de Amerikaan Ben Spies bij Yamaha de opvolger wordt van Rossi.

© ANP

Terug naar “Het Forum Café”