Pagina 1 van 1
*&&#&@ Selespeed en gladheid
Geplaatst: di dec 29, 2009 21:51
door WhizzMan
Ik heb vandaag een 147 selespeed mee, met bijna nieuwe winterbanden er onder. Het onding was vorige week in de sneeuw al niet van de parkeerplek te krijgen, maar ik heb vanavond even een "lichte verhoging van de hartslag" gehad toen het apparaat midden in een bocht besloot op z'n dooie gemakkie op te gaan schakelen. Dik onderstuur en bijna een dijk afgeschoven, gelukkig pakte hij nog genoeg grip om weer "in het spoor" te komen, maar wie verzint er dat zoiets in een bocht gaat schakelen???? Hoort dat wel? zit er geen hellingsmeter of stuurhoekmeter op of zo?
RE: *&&#&@ Selespeed en gladheid
Geplaatst: di dec 29, 2009 21:54
door paulsteeman
Ben blij dat je op het dijkie bent gebleven, kom je graag eens tegen in Almere.
Lang leve de ouwe mechanische meuk!
Paul
Re: *&&#&@ Selespeed en gladheid
Geplaatst: di dec 29, 2009 22:59
door Kosta
Ik heb vandaag een 147 selespeed mee, met bijna nieuwe winterbanden er onder. Het onding was vorige week in de sneeuw al niet van de parkeerplek te krijgen, maar ik heb vanavond even een "lichte verhoging van de hartslag" gehad toen het apparaat midden in een bocht besloot op z'n dooie gemakkie op te gaan schakelen. Dik onderstuur en bijna een dijk afgeschoven, gelukkig pakte hij nog genoeg grip om weer "in het spoor" te komen, maar wie verzint er dat zoiets in een bocht gaat schakelen???? Hoort dat wel? zit er geen hellingsmeter of stuurhoekmeter op of zo?
Of je haalt 'm van de "city" stand ?

Re: *&&#&@ Selespeed en gladheid
Geplaatst: wo dec 30, 2009 00:13
door WhizzMan
Of je haalt 'm van de "city" stand ?

Dat zou ik graag doen, maar ik moet nog een + schakelaartje voor het stuur regelen want dat is stuk. Met het pookje schakelen zou ook nog een optie zijn. Verder is het ook een soort proefrit voor me, leren wat er met een 147 sillyspeed allemaal wel en niet kan en wat de voor- en nadelen zijn. Dat betekent absoluut niet dat ik de auto met gladheid expres op het randje ga rijden, hij is niet van mij en het is de openbare weg en dergelijke, dus ik houd me redelijk aan de verkeersregels en ik houd zeker rekening met potentieel gevaarlijke situaties.
Tot op dit moment heb ik eigenlijk als enige voordelen gemerkt dat je geen koppeling in moet trappen en dat je niet nog meer brandstofverbruik hebt dan bij de handbak. Nadelen heb ik er al een lijstje van, ook ten opzichte van de "klassieke" automaatbak. M'n punt blijft, is er nou iets mis met deze auto, of is dit serieus iets wat bij selespeed hoort?
RE: *&&#&@ Selespeed en gladheid
Geplaatst: wo dec 30, 2009 08:04
door Kosta
In sneeuw moet je handmatig schakelen om simpelweg te voorkomen dat ie het zelf doet. Dan is het in feite niets anders dan een normale bak. Ik heb 50.000 weggereden in een 156 Selespeed en ik heb maar een echt groot nadeel bevonden. Het wegrijden , het kan gewoon niet vlot omdat jezelf geen controle over de koppeling hebt.