Jammer, weer een bijzonder merk dat verdwijnt....! Who's next??
Hopen dat er nog een oplossing komt.
Gelukkig hebben we de foto's nog

Fraai.....
Tja...Ik vind het dicht in de buurt komen van grootheidswaanzin van Spyker. Kleintjes die zoveel grotere partijen overnemen, dat gaat zelden goed. Of ben ik nou te pessimistisch?
Heren, heren...toont er eens een Nederlander een beetje ballen, wordt 'ie meteen in twijfel getrokken!Tja...Ik vind het dicht in de buurt komen van grootheidswaanzin van Spyker. Kleintjes die zoveel grotere partijen overnemen, dat gaat zelden goed. Of ben ik nou te pessimistisch?
Vooropgesteld: ik heb er geen verstand van, maar het maakt op mij in ieder geval de *indruk* dat iemand de grote jongen wil uithangen.
Het Spyker Formule 1 avontuur was ook al zo'n 'succes'...
Als ik aankondig dat ik morgen naar Canada ga zwemmen toon ik ook ballen, maar dan heb je eerlijk waar het volste recht mij in twijfel te trekkenHeren, heren...toont er eens een Nederlander een beetje ballen, wordt 'ie meteen in twijfel getrokken!Tja...Ik vind het dicht in de buurt komen van grootheidswaanzin van Spyker. Kleintjes die zoveel grotere partijen overnemen, dat gaat zelden goed. Of ben ik nou te pessimistisch?
Vooropgesteld: ik heb er geen verstand van, maar het maakt op mij in ieder geval de *indruk* dat iemand de grote jongen wil uithangen.
Het Spyker Formule 1 avontuur was ook al zo'n 'succes'...
Het zou toch prachtig zijn als Saab, een merk met een schittende historie, onder de vlag van een van de weinige automakers van Nederland komt? Er van uitgaande dat het alleen een eigendomskwestie is, hoeft het geen probleem te zijn dat het "kleine" Spyker het "grote" Saab koopt. Het management van Saab zal gewoon doorgaan het bedrijf te runnen, en mits dhr Muller de spirit weer weet terug te brengen in het eigenzinnige Saab zou het nog wel eens een succes kunnen worden.
Oke, Saab zal geen major player worden, maar dat moet zo'n merk ook helemaal niet willen! Mooie techniek, bijzonder design en een eigen publiek. Naar mijn mening zijn ze nu ook een goede en succesvolle (financieel uitgezonderd, blijkbaar) niche speler. Iets waar ze bij Alfa ook eens over zouden moet denken.
Tja... welcome to the real world? Maar je hebt wel gelijk.Eerste gedachte die bij mij opkomt: Jammer dat de wereld zo commercieel wordt...
In dat geval doneer ik voldoende varkensvet op die ballen van je gedurende de tocht warm te houden!!Als ik aankondig dat ik morgen naar Canada ga zwemmen toon ik ook ballen, maar dan heb je eerlijk waar het volste recht mij in twijfel te trekken![]()
Ik ben met je eens dat er flink wat haken en ogen aan zitten...en als het om creatieve financieringen in de automotive wereld gaat doemt de naam Kroymans onherroepelijk voor mijn geestesoog op.Maar serieus, 'tuurlijk zou het prachtig zijn. Maar uiteraard blijft het niet alleen een eigendomskwestie. Ten eerst zal Spyker zich in de schulden moeten steken om Saab over te nemen. Die schulden moeten worden afgelost met het rendement dat Saab moet opbrengen. Maar als Saab serieus rendement zou opbrengen, zou het dan worden gesloten als het niet tot een verkoop komt? Er zullen dus bij Saab dingen moeten veranderen. Met andere woorden, een paar avonturiers, die de grootste moeite hebben om zelfstandig hun eigen, zeer kleinschalige automerk op de been te houden, moeten het dan voor elkaar gaan krijgen om een volwassen automerk zo te hervormen dat er weer winst gemaakt gaat worden. En dat terwijl geen van de grote spelers er kennelijk nog brood in ziet. Daar wringt voor mij de schoen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het riekt wat mij betreft wel naar een zeer stevige dosis overmoed.
Having said that, mochten ze het tóch voor elkaar krijgen, dan mogen ze van mij als volgende Alfa Romeo overnemen