Yvo
Guru
Guru
Contacteer: Website

Einde Saab

zo dec 20, 2009 14:29

Lees: Ondergang Saab

Jammer, weer een bijzonder merk dat verdwijnt....! Who's next??
Hopen dat er nog een oplossing komt.

Gelukkig hebben we de foto's nog

Afbeelding

Afbeelding

Fraai.....
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Einde Saab

zo dec 20, 2009 14:38

Jammer van wat ooit zon karaktervol apparaat was. De laatste echte Saab was voor mij de 99. :thumbs:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Performa
Guru
Guru

zo dec 20, 2009 15:12

Saab altijd wel een leuk merk gevonden is echt een merk voor mensen die design boven functie verkiezen typisch zweeds.
Ook veel pionier geweest ik denk aan veiligheidsgordels, turbo(voor de gewone man), gesplits remsysteem.
nog eens allemaal op een rijtje: http://www.saabsunited.com/2005/12/saab ... tions.html
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

zo dec 20, 2009 15:20

En de dieseltjes komen ook uit de Fiat/alfa stal, dus een klein beetje Italiaanse pedigree.

zegveld
Full Member
Full Member

zo dec 20, 2009 15:46

Zonde, zo'n oude cabrio turbo was toch een cool ding.
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

zo dec 20, 2009 17:51

Echt doodzonde...mijn favo was altijd de eerste 900 Turbo (duo tone, rood met grijze onderkant!).

Ik vind het echt schandalig hoe er vandaag de dag met dergelijk erfgoed omgegaan wordt. Een bedrijf als GM ziet Saab niet als een merk wat succesvol moet worden, maar puur als onderdeel van de club waarin zo veel mogelijk aandeelhouderswaarde gecreëerd moet worden. Maar goed dat Alfa nooit in handen is gekomen van GM, want dan was het allang einde oefening geweest.
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Harrie
Member
Member

zo dec 20, 2009 18:15

Ik hoorde vandaag op de radio dat Spyker een tweede bod heeft uitgebracht, na de berichten eerder deze week dat het zich had teruggetrokken.

Misschien nog een heel klein strohalmpje voor saab.
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 20, 2009 20:44

Misschien inderdaad nog niet het einde voor dit mooie merk...Spyker is nog niet uit de race, lijkt het.

Laten we het hopen, want ik wil nog wel graag een mooie zwarte 9-3 naast de Alfa's hebben staan. Van en voor Chantal, natuurlijk.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 20, 2009 21:40

Ik vind het dicht in de buurt komen van grootheidswaanzin van Spyker. Kleintjes die zoveel grotere partijen overnemen, dat gaat zelden goed. Of ben ik nou te pessimistisch?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: Einde Saab

zo dec 20, 2009 22:05

Ik vind het dicht in de buurt komen van grootheidswaanzin van Spyker. Kleintjes die zoveel grotere partijen overnemen, dat gaat zelden goed. Of ben ik nou te pessimistisch?
Tja...

Vooropgesteld: ik heb er geen verstand van, maar het maakt op mij in ieder geval de *indruk* dat iemand de grote jongen wil uithangen.

Het Spyker Formule 1 avontuur was ook al zo'n 'succes'...

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 20, 2009 22:16

Tja...

Vooropgesteld: ik heb er geen verstand van, maar het maakt op mij in ieder geval de *indruk* dat iemand de grote jongen wil uithangen.

Heren, heren...toont er eens een Nederlander een beetje ballen, wordt 'ie meteen in twijfel getrokken!

Het zou toch prachtig zijn als Saab, een merk met een schittende historie, onder de vlag van een van de weinige automakers van Nederland komt? Er van uitgaande dat het alleen een eigendomskwestie is, hoeft het geen probleem te zijn dat het "kleine" Spyker het "grote" Saab koopt. Het management van Saab zal gewoon doorgaan het bedrijf te runnen, en mits dhr Muller de spirit weer weet terug te brengen in het eigenzinnige Saab zou het nog wel eens een succes kunnen worden.
Oke, Saab zal geen major player worden, maar dat moet zo'n merk ook helemaal niet willen! Mooie techniek, bijzonder design en een eigen publiek. Naar mijn mening zijn ze nu ook een goede en succesvolle (financieel uitgezonderd, blijkbaar) niche speler. Iets waar ze bij Alfa ook eens over zouden moet denken.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 20, 2009 23:34

Eerste gedachte die bij mij opkomt: Jammer dat de wereld zo commercieel wordt...
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma dec 21, 2009 01:21

Tja...

Heren, heren...toont er eens een Nederlander een beetje ballen, wordt 'ie meteen in twijfel getrokken!

Het zou toch prachtig zijn als Saab, een merk met een schittende historie, onder de vlag van een van de weinige automakers van Nederland komt? Er van uitgaande dat het alleen een eigendomskwestie is, hoeft het geen probleem te zijn dat het "kleine" Spyker het "grote" Saab koopt. Het management van Saab zal gewoon doorgaan het bedrijf te runnen, en mits dhr Muller de spirit weer weet terug te brengen in het eigenzinnige Saab zou het nog wel eens een succes kunnen worden.
Oke, Saab zal geen major player worden, maar dat moet zo'n merk ook helemaal niet willen! Mooie techniek, bijzonder design en een eigen publiek. Naar mijn mening zijn ze nu ook een goede en succesvolle (financieel uitgezonderd, blijkbaar) niche speler. Iets waar ze bij Alfa ook eens over zouden moet denken.
Als ik aankondig dat ik morgen naar Canada ga zwemmen toon ik ook ballen, maar dan heb je eerlijk waar het volste recht mij in twijfel te trekken :lol:

Maar serieus, 'tuurlijk zou het prachtig zijn. Maar uiteraard blijft het niet alleen een eigendomskwestie. Ten eerst zal Spyker zich in de schulden moeten steken om Saab over te nemen. Die schulden moeten worden afgelost met het rendement dat Saab moet opbrengen. Maar als Saab serieus rendement zou opbrengen, zou het dan worden gesloten als het niet tot een verkoop komt? Er zullen dus bij Saab dingen moeten veranderen. Met andere woorden, een paar avonturiers, die de grootste moeite hebben om zelfstandig hun eigen, zeer kleinschalige automerk op de been te houden, moeten het dan voor elkaar gaan krijgen om een volwassen automerk zo te hervormen dat er weer winst gemaakt gaat worden. En dat terwijl geen van de grote spelers er kennelijk nog brood in ziet. Daar wringt voor mij de schoen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het riekt wat mij betreft wel naar een zeer stevige dosis overmoed.

Having said that, mochten ze het tóch voor elkaar krijgen, dan mogen ze van mij als volgende Alfa Romeo overnemen
:wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma dec 21, 2009 01:26

Eerste gedachte die bij mij opkomt: Jammer dat de wereld zo commercieel wordt...
Tja... welcome to the real world? Maar je hebt wel gelijk.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

ma dec 21, 2009 10:21

Als ik aankondig dat ik morgen naar Canada ga zwemmen toon ik ook ballen, maar dan heb je eerlijk waar het volste recht mij in twijfel te trekken :lol:
In dat geval doneer ik voldoende varkensvet op die ballen van je gedurende de tocht warm te houden!! :lol:
Maar serieus, 'tuurlijk zou het prachtig zijn. Maar uiteraard blijft het niet alleen een eigendomskwestie. Ten eerst zal Spyker zich in de schulden moeten steken om Saab over te nemen. Die schulden moeten worden afgelost met het rendement dat Saab moet opbrengen. Maar als Saab serieus rendement zou opbrengen, zou het dan worden gesloten als het niet tot een verkoop komt? Er zullen dus bij Saab dingen moeten veranderen. Met andere woorden, een paar avonturiers, die de grootste moeite hebben om zelfstandig hun eigen, zeer kleinschalige automerk op de been te houden, moeten het dan voor elkaar gaan krijgen om een volwassen automerk zo te hervormen dat er weer winst gemaakt gaat worden. En dat terwijl geen van de grote spelers er kennelijk nog brood in ziet. Daar wringt voor mij de schoen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het riekt wat mij betreft wel naar een zeer stevige dosis overmoed.

Having said that, mochten ze het tóch voor elkaar krijgen, dan mogen ze van mij als volgende Alfa Romeo overnemen
:wink:
Ik ben met je eens dat er flink wat haken en ogen aan zitten...en als het om creatieve financieringen in de automotive wereld gaat doemt de naam Kroymans onherroepelijk voor mijn geestesoog op. :?

Ik denk overigens wel dat de grote spelers vooral ingesteld zijn op grote aantallen. Het produceren, distribueren en verkopen van kleine aantallen auto's is een andere kunst. "Groot worden door klein te blijven" en soortgelijke cliches zijn dan meer van toepassing...hoop ik tenminste.

We gaan 't meemaken...maar het lijkt nu al een aardige soap te worden!!
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Terug naar “Het Forum Café”