Mij is ooit eens door de politie en woningstichting verteld dat het geen probleem was zolang het je eigen auto was en je het milieu niet vervuilde. Maar een van de andere forummers heeft andere ervaringen. Om het duidelijk te amken zal ik een stukje quoten:
Mij lijkt het dat je nooit bedrijfsmatig bezig kunt zijn aan je eigen auto?Dat is niet waar! Volgens de milieupolitie is het verboden "bedrijfsmatige handelingen aan voertuigen uit te voeren op privé-terrein". En bedrijfsmatige handelingen lijkt lastig, maar zijn eigenlijk alle handelingen waarvoor een normaal mens naar de garage gaat (ruitewisserblad vervangen valt daar ook onder, dus....). Dat is wat de mannen in blauw mij vertelden en lieten zien toen ze aan de deur kwamen om te vragen wat ik aan het doen was achter in de tuin. Toen ik verklaarde mijn auto APK-klaar te maken, wilden ze dat graag zelf even zien. Wel wat lullig moment, omdat de 2.0E net in de takel hing om erin gelegd te worden...Aan je eigen auto sleutelen mag gewoon, dat hebben de politie en de woningstichting mij tenminste verteld.... Één van de ambtenaren keek mij aan en vroeg: APK-klaar maken? En toen ik verklaarde dat een motor toch echt noodzakelijk was voor een APK kwam hij met bovenstaand verhaal. Tja, ook ik heb buren..... Maar als tip gaf hij lachend mee, dat vloeistoffen inderdaad het belangrijkste criterium zijn.

Iemand die hier wat "juridisch" licht op kan laten schijnen?