Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

"Levensgevaarlijk" gedrag

ma sep 28, 2009 11:30

http://www.dumpert.nl/mediabase/646941/ ... _2009.html

in dit geval van de politie agenten en niet de motorrijders. En dan vinden ze het gek dat het nederlanse volk geen respect meer heeft voor ze.
Laatst gewijzigd door Robkg op ma sep 28, 2009 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Levensgevaarlijk gedrag

ma sep 28, 2009 12:03

Wat is er precies levensgevaarlijk aan het gedrag van de agenten in dit filmpje?

Ik ben zelf van mening dat een rijbewijs invorderen van deze heren een wat extreme maatregel is, maar op zich zouden ze moeten oefenen op een afgesloten terrein, dus ze zitten wel fout.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 28, 2009 12:12

Zie dat levensgevaar ook niet direct....

Lullig, en misschien wat overdreven maatregel, maar om nu meteen te concluderen dat het niet vreemd is dat "het nederlandse volk" (waar ik mij ook toe reken) geen respect meer voor ze heeft is minstens zo overdreven.
Ja, ik word verdrietig van bekeuringen met een overschrijding van 5 kilometer, of meer maar op een lege snelweg gereden...maar zo zijn de Nederlandse regels nu eenmaal. Dat de beste mannen en vrouwen van de politie die proberen te handhaven kan je hen niet aanrekenen. Dat ze in dit geval ook aan de veiligheid van andere mogelijke weggebruikers denken is alleen maar terecht. Als je zo nodig wil stunten op je motor moet je dat idd op netjes afgesloten terein doen. Als je dat toch op de openbare weg doet moet je niet zeiken als je daar voor aangepakt wordt.

Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. :twisted:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 28, 2009 12:28

het is toch zo krom als wat dat 3 gasten geen hond kwaad doen gelijk 2 ervan rijbewijs kwijt zijn....
(echter weten wij het hele verhaal niet, er wordt gezegt dat er al verschillende keren wat gebeurt is daar op die plek, of dat waar is en wat er gebeurt is weet ik niet maar misschien zijn die gasten al 600x gewaarschuwd....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: "Levensgevaarlijk" gedrag

ma sep 28, 2009 12:31

het was wat sarcastisch bedoeld, heb het ff tussen "" gezet.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

B-lex
Guru
Guru

ma sep 28, 2009 17:16

Firma dienstklopper..

Laat die jongens lekker bezig
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

Andretti Molletti

Re: "Levensgevaarlijk" gedrag

ma sep 28, 2009 18:39

http://www.dumpert.nl/mediabase/646941/ ... _2009.html

in dit geval van de politie agenten en niet de motorrijders. En dan vinden ze het gek dat het nederlanse volk geen respect meer heeft voor ze.
Je geeft met opzet een vertekend beeld van de waarheid, het filmpje begint duidelijk met een reden aan te geven voor de handelingen. Eens of oneens is niet van toepassing het is de wet!!
Wat ik erg vind is dat je dit dan generaliseerd en stelt dat het volk geen respect meer zou hebben voor de politie... :roll:
Vanochtend op de A27 zag ik 3 motoragenten opweg naar een ernstig ongeluk.. linkerbaan volgas... en denk je dat die medeweggebruiker die ook altijd zit te klagen op het VW forum opzij ging?? Ik zie nog de woest gebarende agent: opzij opzij...

Blauw zwaailicht en sirene..... respect moet je verdienen, maar tegen dit soort uitingen is niets opgewassen...
Ik hoop dat jij nooit spoedeisende hulp nodig hebt van oom agent... het zou zomaar kunnen dat een van de groningse agenten hier op het forum zou denken... ach ze hebben er lak aan, ik neem geen onnodig risico meer dan kom ik maar te laat....

Ondanks dit soort klaagzangen weet ik zeker dat de hier aanwezige politieagenten voldoende kloten hebben om er wel te zijn als jij ze nodig hebt Rob!
Denk daar eens over na aub...

Respect voor onze agent uit groningen, respect voor mijn broer en respect voor de zagato rijdende agent hier op het forum!! (en die agenten die ik niet ken en dus vergeten ben.)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma sep 28, 2009 18:39

Deze drie hadden gewoon pech. Als je daar eens op zaterdagavond of op de gemiddelde zondag gaat kijken snap ik helemaal dat daar keihard en zonder pardon opgetreden wordt. Er zijn daar al diverse knapen van het asfalt "geschraapt"en het is een kwestie van tijd voordat de eerste beste voorbijganger slachtoffer wordt van de stuntende gasten daar. Hadden deze "profi's ?" maar een andere lokatie moeten kiezen. Ze hadden het kunnen weten.
Daar vlakbij zit ook nog een stek waar gepimpte auto's bijelkaar komen. Ook elke keer weer anleding tot een "klappertje" of andere incidenten.

Maar ja, als je bovenstaande info niet hebt, het is wel in de aanhef vermeld trouwens, lijkt dit wellicht wat overtrokken.
Een oordeel op grond van halve waarheden is ook een oordeel.. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

Re: RE: "Levensgevaarlijk" gedrag

ma sep 28, 2009 18:47

Deze drie hadden gewoon pech. Als je daar eens op zaterdagavond of op de gemiddelde zondag gaat kijken snap ik helemaal dat daar keihard en zonder pardon opgetreden wordt. Er zijn daar al diverse knapen van het asfalt "geschraapt"en het is een kwestie van tijd voordat de eerste beste voorbijganger slachtoffer wordt van de stuntende gasten daar. Hadden deze "profi's ?" maar een andere lokatie moeten kiezen. Ze hadden het kunnen weten.
Daar vlakbij zit ook nog een stek waar gepimpte auto's bijelkaar komen. Ook elke keer weer anleding tot een "klappertje" of andere incidenten.

Maar ja, als je bovenstaande info niet hebt, het is wel in de aanhef vermeld trouwens, lijkt dit wellicht wat overtrokken.
Een oordeel op grond van halve waarheden is ook een oordeel.. :wink:
=D>

en dan kan er nu een slotje op :wink:

Afbeelding

AlfaTony
Guru
Guru

ma sep 28, 2009 19:02

Zagato rijdende agent :?
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 28, 2009 20:17

Ik vind dat "blik op de weg" en dergelijke programmas ook wel heel paterniserend zijn en op die manier ook wel een heel erg gekleurd beeld schetsen. Je krijgt daar alleen de uitwassen te zien en het commentaar gaat bijna alleen maar over hoe fout het wel niet is en hoe gevaarlijk en dergelijke. De wet wordt overtreden, dat is een feit, hoe gevaarlijk het is, is een discussiepunt wat je met alle statistiek in de wereld nog niet exact vast kan stellen. In deze TV programma's wordt gesuggereerd dat dat wel zo is. De praktijk is dat er genoeg mensen zijn die harder dan gemiddeld rijden en nooit ongelukken of schade rijden, terwijl er ook mensen zijn die zich zoveel mogelijk aan de regels houden en toch meer dan eens in een slip raken of te laat remmen of... nou ja, voorbeelden te over. De reden dat de wet een vaste grens aanhoudt van wat wel en niet mag, is puur om een compromis te sluiten tussen wat de meeste mensen nog aankunnen en hoeveel doden en gewonden de maatschappij nog accepteert. Dat compromis geldt voor iedereen, we weten allemaal waar we aan toe zijn. Helaas is het ondanks dat de wet voor iedereen gelijk is, niet voor iedereen altijd even gevaarlijk, maar dit is de beste oplossing die we met z'n allen kunnen verzinnen tot nu toe.

Voor iemand nou gaat roepen dat je speciale rijbewijzen kan instellen voor mensen die weinig ongelukken maken zodat die harder mogen rijden, dat heeft geen zin. Dat omaatje wat zonder kijken d'r Altootje naar links gooit om een vrachtauto in te halen klap je net zo hard op met zo'n rijbewijs als zonder. Sterker nog, dat Altootje klap je ook op als je in een ongemarkeerde volgauto zit en iemand achterna zit. Of je er met een strepenauto met toeters en bellen aan misschien niet op zou klappen omdat ze die misschien nog op zou merken, ik zou het niet weten, maar het punt is, zolang we slechte(re) chauffeurs op de weg toelaten, moeten de goede zich aanpassen. Als we de slechteren van de weg gaan halen, komt ineens half Nederland niet meer op z'n werk en gaan we failliet, dus daar kunnen we ook weinig mee.

De gebruikelijke hangplekken waar de potentiele boomklevertjes zich ophouden waren er al toen we nog in grotten woonden. Toen sprongen de waaghalzen over het vuur, een ravijn of in de rivier. Misschien gingen ze wel een beer of een wijze oude man uitdagen of zo iets. De minder bedeelden overleefden zoiets niet, natuurlijke selectie heette het toen. Ik ben er op zich, hoe jammer voor de nabestaanden ook, niet echt van onder de indruk als zo'n type iets doms doet en zichzelf voor de Darwin-awards nomineert. Het is alleen niet acceptabel dat ze daarbij ook onschuldige mensen in gevaar brengen en er brandweermensen, ambulancepersoneel, politie en weet ik wat allemaal moet komen om de troep weer op te ruimen. Nog erger, ze overleven het en wij als samenleving mogen niet alleen voor het opruimen van de troep betalen, maar ook nog eens voor de rest van hun leven de rolstoel, het eten en de incontinentieluiers. Dit klinkt misschien hard, maar het is helaas zo dat een deel van de mensheid niet zo snugger geboren is als sommige anderen. Je kunt wel je best gaan doen om die te betuttelen zodat er niemand meer dood gaat, maar daarmee hinder je zo ontzettend veel andere mensen dat niemand nog wil reizen. Verder zullen de types die hun tweewieler niet meer om een lantaarn kunnen vouwen onmiddelijk iets anders vinden waarbij zij zichzelf op spectaculaire wijze om kunnen brengen, Kitesurfen, snowboarden buiten de piste, comazuipen, onbeschermde seks en allemaal dingen waarvan ik niet eens weet dat ze bestaan, er is genoeg te verzinnen aan risicodragende activiteiten naast brommers kiek'n.

Blijft nog over de factor overlast, @@ meldde al dat het schering en inslag is met dit volkje. Ik persoonlijk zie ze liever op een afgelegen industrieterrein dan in het parkje om de hoek. Dat parkje heb ik last van de herrie en de troep en ze kunnen er nooit allemaal in. Lekker allemaal verzamelen op 1 plek, hek er omheen en lekker daar laten rondhangen. Zoiets is natuurlijk een magneet voor ordehandhavers, maar ik ben bang dat het minder gedonder en kosten met zich meebrengt om ze maar daar te laten dan om ze de hele stad door te gaan jagen elke vrijdagavond.

De mensen die in die auto's met zwaailichten zitten of met 1 of meer strepen op hun uniform op straat lopen, zijn niet de mensen die beleid maken. Ze moeten het uitvoeren, maar mogen er weinig tot niets over meebeslissen. Er zitten goede bij en ook helaas een behoorlijk aantal die we vaak wat minder goed vinden. Ik kan me dat goed voorstellen, een goede agent verdient net zo veel als een minder goede en niet heel veel meer dan een kassajuffrouw bij de supermarkt. De carrieremogelijkheden zijn niet riant en de salarisverhogingen die je er mee krijgt zijn ook niet van het niveau dat je je ooit zorgen moet gaan maken over de Balkenende-norm. Als goede, gemotiveerde agent zal je al snel het idee kunnen hebben dat je niet gewaardeerd wordt. Dat heeft wel wat te maken met hoe ze door het volk behandeld worden, maar ook een boel met hoe "onze" overheid ze behandeld. Die zetten een groot en log burocratisch gebeuren op waar heel veel geld in moet, maar wat bijna niet op straat bij de mensen die wij zien aankomt. Die goede politieagenten op straat kunnen vaak in het bedrijfsleven veel meer centjes verdienen, krijgen daar voor hun gevoel vaak meer waardering en hebben meer carrierekansen. Er zijn er die blijven omdat ze het een roeping vinden, maar veel blijven er niet lang agent. Als je op straat dus een agent tegenkomt, kan je er rekening mee houden dat het of iemand is die ondanks dit alles vindt dat hij goed werk doet, of dat het iemand is die echt niet veel beter weet of kan en dus ook niet expres jou het leven lastig maakt. Ze doen hun best, ondanks dat ze vaak niet beter kunnen maar heel vaak ook gewoon niet mogen. Als je wat te klagen hebt, schrijf dan een brief naar een 2ekamerlid van de partij waar je lid van bent of waar je de laatste verkiezingen op gestemd hebt. Die agent op straat gaat niets voor je doen op dat gebied, laat ze maar gewoon hun werk doen, hoe onbenullig het ook op je overkomt op dat moment. Ga maar fijn klagen bij de mensen die het beleid kunnen aanpassen, minder lagen bestuur in de politie en betere betaling en hogere opleidingseisen voor de agent op straat.

Tecky
Member
Member

ma sep 28, 2009 20:40

Blik op de weg; dan deze van Koefnoen!

http://www.youtube.com/watch?v=D3B7qUYn ... re=related
Jan
Nu: Bruine 33 1.3 type 1
Gehad: Zwarte 98'er GTV 3.0 V6, eerste in NL op LPi
Div. 33's: Zwarte 33 16v op LPG G3; 1.7IE ABS; 16v; 16v QV
Mijn 1e Alfa: Gele 33 type 2 1.3 junior (de mooiste by far!)

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 28, 2009 20:48

Wat dacht je Rob, even een geenstijl topic kopieren. Op de weg horen motoren 2 wielen aan de grond te hebben en automobielen 4, wil je debiel doen prima, inleveren dan je papiertje
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 28, 2009 20:56

Hoe kun je nu in godsnaam Blik op de Weg gaan vergelijken met Wegmisbruikers??? De opzet is totaal verschillend! Heb je bij Wegmisbruikers ooit gezien dat een aangehouden persoon werd opgezocht om zijn/haar verhaal te doen? Of een item over het vrachtwagen rijden, motor rijden, ambulance dienst enz? Bij Blik op de Weg ooit gezien dat er tot op het gaatje achtervolgd wordt over smalle dijkweggetjes? Bij Wegmisbruikers wel... Blik op de Weg was een informatief programma en zonder oordeel van meneer Haas. Wegmisbruikers is puur sensatie met altijd een onbenullig oordeel van die krullebol die de boel aan elkaar praat... :roll:

Vanorgen had ik dan ook wel weer een actie op de snelweg van zo'n Politie Trafic busje. Ik rij bij Hengelo Zuid de snelweg op, ga naar de linkerbaan richting 130 km/u en zit er die politie bus mij heel kort op de hielen om mij vervolgens met 150-160 km/u voorbij te gaan... Hierdoor kan ik wel snappen dat er anders gekeken wordt naar 'oom agent' dan vroeger. Maar respectloos? Never! Heb zelf grenzeloos respect voor alle dienstverleners die vreselijke dingen moeten zien en meemaken!

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Harry Tijssen
Guru
Guru

ma sep 28, 2009 22:28

We zijn tenslotte allemaal maar mensen.

Ik heb ook wel eens een bumperklevende politiebus achter mij gehad op de linkerbaan van de snelweg.
Ik stak toen 2 vingers op (de befaamde 2 secondenregel) en ging naar rechts zodra er ruimte was.
De agenten in kwestie begrepen de boodschap direct en namen voldoende afstand, haalden mij in maakten een sorry-gebaar en staken
vervolgend 2 duimen de lucht in.
Tja, nu kan ik nog wat nadelige incidenten gaan opnoemen, dan kun je wel bezig blijven.
Laten we maar gewoon doen, doen we al gek genoeg.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Terug naar “Het Forum Café”