Harrie
Member
Member

Vette kar man!

do sep 17, 2009 22:35

Vanochtend stond ik in Naaldwijk met de spider voor een rood stoplicht te wachten. Lekker weertje, uiteraard de kap open.

Hoor ik naast me ineens heel enthousiast iemand zeggen "Vette kar man!". Ik kijk om en zie twee schooljongens van een jaar of 13/14, schuin achter me op de fiets, allebei met een brede smile op hun gezicht naar de spider kijken. Dat zijn altijd leuke reacties, van de echte deskundigen! :lol:

Dit bracht me op het idee dat het misschien leuk is om een speciaal topic te openen voor de reacties die we op onze auto's krijgen of andere grappige verhalen. En dan niet de zogenaamd lollige uitspraken van opelrijders op verjaardagen, maar leuke, gekke, verrassende reacties, positief of wat minder positief, misschien van mensen van wie je het niet verwacht. Ik heb niet alles nagekeken of zo'n topic al bestaat maar volgens mij niet.

Een ander voorbeeld, het speelt al jaren geleden maar ik zal het nooit vergeten. Ik loop met mijn zoon (toen 3 of 4 jaar oud) door het dorp waar we wonen. We lopen langs de plaatselijke opel garage en zonder iets te zeggen loopt hij naar binnen. Hij kijkt even om zich heen, komt weer naar buiten en zegt: Wat een rotzaak, ze hebben hier geen Alfa's!

Wie volgt?
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

wouter75
Full Member
Full Member

RE: Vette kar man!

do sep 17, 2009 23:11

twee weken geleden vanuit haaksbergen richting hengelo (kruising diamantstraat) een duimpje :thumbs: opgestoken gekregen van een opel rijder (c kadett coupe gte met rolkooi als nieuw) uiteraad kreeg hij van mij de duim terug.
Gr Wouter
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

CC
Full Member
Full Member

vr sep 18, 2009 08:06

Een tijdje terug met Zaagmans op weg in "Benna" (de rotte ex-nuova)... Rijdt een motor achter ons met veel schitterend gepoetst chroomwerk. Komt bij het stoplicht naast ons staan : "Mooie auto.....maar HIJ STINKT...!"

Denk dat ie nog wel even bezig is geweest de blauwe waas van zijn koplamp te poetsen.. :lol:

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 18, 2009 08:30

ik rijd ruim een jaar in een bmw, geen hond die omkijkt... je koopt een alfa 75 en je krijgt op de terugweg tijdens naar huis rijden al 2x een duimpje :lol:

na het sporten bij een stoplichtje: "wat zit er bij jou onder de kap dan, een 2ltr turbo?" (was met met 33 1.7 16V NON-turbo... :wink: )

na een dijkje op snelheid: "Ik snap er helemaal niets van, heb een Porsche van een ton en 1 of andere gekke lada houdt me gewoon bij!" (giulia SB op trampio's \:D/ )

maar zo kan ik nog wel even doorgaan, ook opmerkingen van collega's die na een keer meegereden te hebben ineens helemaal verkikkerd zijn van mijn 75 :roll:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr sep 18, 2009 08:57

Ik stond vorige maand met de Alfetta bij het stoplicht te wachten stoppen er 2 negers in een Peugeot 308 naast me...krijgen ik de vraag: " Is dit de nieuwe BMW 5-serie?" :lol: Was naderhand wel als comliment bedoel, haha! 8)

Ook van een vriend eens de vraag gekregen wat er onder de kap van de Spider lag. Toen ik hem liet raden wat het was, kwam hij met het antwoord: " aan het geluid te horen een V8?" :shock:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr sep 18, 2009 09:59

Met de Giulia: "Wat leuk dat er nog van die mooi gepoetste oude Lada's rondrijden. Oh, het is geen Lada?"
Na mijn vraag wat het dan wel is blijven we in het Oostblok hangen. " Een Skoda dan?"
Nee, ook geen Skoda. "Nou, vertel het maar want ik heb écht geen idee."

Ik vind het wel wat hebben, de schoonheid van een auto zien, maar absoluut geen idee hebben welk merk het is. :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 18, 2009 11:21

We reden vorig jaar door Merano (zuid tirol) met nog mijn 155 in rosso (nog in goede conditie) met zwarte stellares. Dat was een redelijk opvallende combinatie. Onderweg in Oostenrijk en Italië redelijk wat aandacht al gekregen, maar de mooiste kwam dus in Merano.

We kwamen aanrijden bij het verkeerslicht, redelijk sportief (was uitgedaagd) toen een vrouw(!) tegen haar man zei: "Bella Alfa Hollandia" aangezien ik de enige Nederlandse Alfa in zicht was. Vond ik dat een heel mooi compliment. Helaas niet kunnen stoppen om de mensen aan te spreken.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Vette kar man!

vr sep 18, 2009 11:37

"Bella Alfa Hollandia" .
Moet dat niet Olandese zijn? :roll:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415

Scelta di Potenza

Dinky Boy
Miniaturista

vr sep 18, 2009 11:55

Al weer heel wat jaren geleden, op een Ierse camping. De campingbaas (al een tijdje pensioengerechtigd maar geenszins van plan zich daar iets van aan te trekkken) wees op mijn Spider: "I like your style, maybe we can trade cars? Mine is only two years old..." Neh, zijn donkerblauwe Fordje mocht hij houden, op zijn leeftijd vat je toch makkelijk kou ;)

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 18, 2009 11:58

"Bella Alfa Hollandia" .
Dit was wat ik ongeveer hoorde, ik reed dus lette niet heel goed op wat er precies gezegd werd. Maar die 3 woorden stonden in elk geval achter elkaar :P
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 18, 2009 12:01

"Bella Alfa Hollandia" .
Dit was wat ik ongeveer hoorde, ik reed dus lette niet heel goed op wat er precies gezegd werd. Maar die 3 woorden stonden in elk geval achter elkaar :P
Hollandia is in ieder geval geen Italiaans :wink: dan is het Olanda (holland) en Olandese (hollands/Hollandse).
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415

Scelta di Potenza

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 18, 2009 12:22

Zo had ik afgelopen dinsdag een ervaring.
Ik was daar voor een cursus, dus daar aangekomen keek een mede-cursitst al een hele tijd naar de GTV6.
Mjah.....nog niks bijzonders natuurlijk, maar 2 uur later liep ik dus even terug om wat uit de kofferbak te halen.
Komt die jongen er opeens aanlopen, dus ik kijk zo naar hem.
Toen die dus bij mij stond, toen begon hij al gelijk te zeggen van toffe wagen.
Ik natuurlijk zo trots als wat, vroeg hij al gelijk wat specs.
Dus gezegd wat er zoal onder de kap ligt.
So far, so good natuurlijk
Naderhand aan zowat het einde vd gesprek vroeg hij opeens van is dat een Maserati, ik schoot gelijk in de lach.
Ik gelijk zeggen dat het een Alfa GTV6 was, toen keek hij wel erg vreemd van op.
Hij had dit type namelijk nog nooit gezien.

Maar goed......was wel even leuk en weer een compliment rijker.
Mijn bella aanzien voor een Maserati, dat maak je echt niet vaak mee haha. :mrgreen:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

vr sep 18, 2009 15:41

He Arjan,rijdt je GTV6 weer?

Heb ook zoiets megemaakt.

Een tijdje terug sta ik met mijn GTV6 bij de stoplichten in het centrum van Hoogeveen.
Natuurlijk het raampje op om het heerlijke v6 geluid te horen :oops: Ik zie een molukse
moeder met haar dochtertje achter op de fiest mij tegemoet fitsen.Roep de kleine meid
ineens " Kijk mama een Alfa GTV!! " :shock: :shock: Ik keek heel raar toen ik dit hoorde.
Maar wel heel leuk.

Nog een.

Omdat wij als GTVdemoruns ook de reclamekaravaan van de wielerronde van Drenthe
begeleiden hoor ik redelijk vaak onderweg kinderen roepen "kijk daar een racewagen"

En natuurlijk als je met de GTV naar de wasstraat gaat en hem wast (met de hand) komen
er ook steeds weer teksten uit van wauw wat een bak en zo zeg stooer apperaat.

Of tijdens eenoldtimerdag. " dat deze er tussen staat,deze is toch niet zo oud?" Jawel meneer
deze is 27 jaar oud. Dan kijken ze toch raar op.

Dit alles is mooi om te horen.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Hylke
Moderator
Moderator

vr sep 18, 2009 19:34

Het mooiste was toen ik met de type 1 QV even naar Zandvoort was om te kijken bij het vrij rijden.

Op de heenweg had ik al een hoop mensen aan het schrikken gemaakt met de donderklappen uit de sidepipe. Op een gegeven ogenblik had ik door hoe ik ze op bestelling kon krijgen, dus ik weer flink trappen door de duinen. En toen was het ultieme moment daar:

Scherpe bocht naar rechts in aantocht, Mustang cabrio op de rechterbaan en ik laat vlak voor de bocht het gas los, om daarna in de bocht gas bij te geven. *KLABAAM* en de Mustang rijder was weer wakker!

Komt hij even later naast mij staan bij het verkeerslicht, nogsteeds met een waanzinnig brede grijns op zijn gezicht. Nog nooit zoveel complimenten tegelijk gekregen, hij was er super enthousiast over. "Je liet me mooi schrikken daarnet, wat een wagen zeg!"

Zonder de sidepipe is het leven een stuk anoniemer :wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Harrie
Member
Member

za sep 19, 2009 19:23

twee weken geleden vanuit haaksbergen richting hengelo (kruising diamantstraat) een duimpje :thumbs: opgestoken gekregen van een opel rijder (c kadett coupe gte met rolkooi als nieuw) uiteraad kreeg hij van mij de duim terug.
Gr Wouter
Zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt. Ik stond met mijn Alfa 6 stil voor een stoplicht, draait de bestuurder van een opel astra naast mij zijn raampje omlaag en zegt "geef eens gas". Bleek dat hij zelf een GTV6 had gereden die hij echter vanwege een bedrijfsauto had verkocht.

En met de Giulietta is het eens gebeurd, bij het afremmen en terugschakelen voor een stoplicht, dat een golfrijder naast mij zijn raam omlaag draaide en met een grote glimlach op zijn gezicht zat te luisteren naar het geluid.

Blijkbaar zijn er meer liefhebbers dan je op het eerste gezicht, afgaande op het Nederlandse wagenpark zou denken!
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

Terug naar “Het Forum Café”