ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

24h du mans... eindelijk peus!!!

zo jun 14, 2009 20:40

he he... en dan ook nog op een echte alfa manier over de streep 8)

ga zo maar ff slapen denk, ben beetje moe na 24h haha, maar goeie training voor de 24h van spa :twisted:
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

tommaso
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: 24h du mans... eindelijk peus!!!

ma jun 15, 2009 09:08

Heb jij de hele 24 uur gekeken dan?
Respect!!!

Had me ook voorgenomen een heel eind te komen als training voor Spa maar toch lafjes 's nachts liggen slapen. Heb toch iets van 18 uur gekeken.
Voor de 24h Spa is ook de nachrit nog die ik ook als training mee zal nemen :lol:

Was een hele leuke 24h Le Mans dit keer. Audi direct in de problemen en ook de ene na de andere Porsche die uitviel. Zie je niet vaak.
Had de timing op de laptop staan dus kon ook de andere auto's volgen omdat die bijna niet in beeld kwamen.

Jos Verstappen kan nog steeds gas geven . Dit keer in de Lola Aston. Draaide hele snelle tijden.
De Spyker slaagde erin te finishen. Reden wel iets van 5 seconden langzamer per ronde dan de Ferrari's maar dan blijft de boel wel heel zo bleek.

In de GT2 was geen kruid gewassen tegen het Risi Competizione team. Wat hebben die het goed voor elkaar. Werden dus 1 en 3 .
BMS Scuderia Italia werd tweede net zoals vorig jaar. Goed team maar toch iets minder homogene rijders dan het all star team van Risi.
AF Corse derde.
In Spa gaat de strijd tussen BMS en AF Corse verder. Risi rijdt alleen American Le Mans series.

Eindelijk ook een overwinning voor Peugeot die alles onder controle hadden. Zij hadden wel de race te Spa gereden in tegenstelling tot Audi...

In GT1 alleen Corvettes en een Aston. Niet echt interessant. Verrassend dat een van de fabrieks Corvettes toch uitviel.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 15, 2009 09:33

Ik heb ook zitten kijken en genieten, en besloten dat ik er ook een keer naartoe ga. Kolere wat gaaf! :D

Alleen dat geluid van die diesels, ik weet niet hoe ze in het eggie klinken, maar onboard klonk het nou niet echt heel tof... :(
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

tommaso
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma jun 15, 2009 11:20

Zou er ook wel eens naar toe willen gaan maar dat zal zijn als de diesels en benzine auto's gelijke spelregels krijgen opgelegd.
Er schijnt voor komend jaar weer eea in de reglementen te wijzigen dus wie weet.

Was drie jaar geleden tijdens vakantie langs Le Mans gereden. Dus ook met de 33 over de openbare weg van het circuit gereden.
Kende op die manier toch 3/4 van de baan.
Kwam de Joest Audi transporter tegen en op het vliegveld naast het circuit was een Audi TDI aan het testen.
Heb daar even staan kijken maar was vreemde gewaarwording.
Je zag een auto supersnel wegrijden maar je hoorde helemaal niks. De snelheidsbeleving bleef daardoor achterwege. Je ogen bedrogen je oren zogezegd.

Opvallend toch die snelheden op Le Mans.
De GT2 reden iets over de 200 km/u. De GT1 iets van 215 en de LMP2 iets van 225. De LMP1 reden dacht ik 235 gemiddeld.
Op de rechte stukken zie je met name dat de LMP2 bijna niet de GT1 kunnen inhalen. Zeker de Corvettes liepen knetterhard.

Wordt wel een beetje moe van de adoratie van Le Mans als zwaarste race ter wereld etc.
Le Mans is rechtdoor met af en toe chicanes in tegenstelling tot de Nurburgring waar je niet alleen veel meer bochten hebt maar ook langere baan en hoogteverschillen.
De 24u van de Ring is voor mij dan ook de zwaarste met bijna evenveel toeschouwers als Le Mans en veel meer auto's.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 15, 2009 18:12

Gisternacht gebroken thuisgekomen, ter plaatse de volle 24h wakker geweest. Topeditie van een topevenement. Meer kan ik er helaas niet over vertellen, immers: geen Alfa's in het hoofdprogramma en ook de heen- en terugreis in een VAG-product gemaakt.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Het Forum Café”