Ik was in alle onschuld vanmiddag een stuk ijzer aan t afflexen wat ik ingespannen had in de bankschroef. Officieel

Op diezelfde werkbank staat ook mn startaccu constant aan de acculader. Dat wás zo'n 'non navulbare wegwerpaccu' maar omdat deze altijd onder spanning staat, stond t niveau van het zuur nogal laag laatst.Ik had dit 'opgelost' door er kleine gaatjes in te boren bovenlangs
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
So far so good.
Nah ikke slijpen dus,en schijnbaar toch iets teveel richting accu gericht met de vonkjes..........klabam!!!

Dat heet dus niet voor niets knalgas wat vrijkomt bij het laden...

De accu was half uit elkaar geklapt en de brokstukken vlogen rond mn oren. Zuur op mn gezicht en arm, ook mn kleren zaten aardig onder.Om van de werkbank en omgeving nog niet te spreken t zuur liep gewoon van t werkblad af...
T eerste wat ik dacht was huh, kortsluiting? Ik sneed nl van de schrik ook direct mn snoer van de haakse slijper door (knap he?

Mn eerste reactie direct na de klap was; weg hier, niet pluis!
Onmiddelijk mn arm en gezicht afgespoeld met veel water maar meer dan een beetje branden deed t niet gelukkig...
Toen van de nood een deugd gemaakt een plaatje geschoten (braniac,how stuff works en mythbusters, eat your heart out hah!

Moraal> niet lassen en of slijpen in de buurt van een accu die onder lading staat!

Grtz,fRank