Ik was van plan om m'n alfetta '73 als semi daily om te bouwen naar daily met ts of v6. Een aantal mensen hier gesproken op het forum.
Aangezien de originele motor beresterk is en nog steeds geen olie verbruikt kan je het zonde vinden maar ja, je wilt 's wat meer powerrr.
Toen kwam ik deze v6 tegen en dacht ik: Waarom geen 75? Is toch de laatste echte alfa en een soort van geupgrade allfetta. Beetje plastic kan ook leuk zijn mits op de juiste plek, kleur en wielen.
Die auto bleef in m'n hoofd spoken en op een gegeven moment tickets gecheckt. 60 euri naar Basel. Da's geen geld. Eigenaar gebeld en enkeltje geboekt!! Fuck die crisis.
Was een fantastisch avontuur. Minder spannend dan m'n alfetta terugrijden vanuit italie ( 2003), maar toch, je weet niet wat je koopt en bij de douane werd ik van het kast je naar de muur gestuurd.
1,5 uur verder en het gaspedaal kon ingetrapt worden. onderweg gestopt in de Eiffel. De ring gecheckt, was dicht helaas ivm met verbouwing. Paar pilsjes gedronken en een schnitzel voor een tientje weg gestouwd en 1000km later was ik thuis.
Wat een bullebak, zo'n v6. Het rijdt subliem. supersoepel en genoeg koppel. Die roffel erbij uit de edelstahlendtopf maakt het compleet. ( niet mooi, maar wel lekker).
De gepolijste milano's achtergelaten en ronals met 205 eronder gezet. Milano's ok, staat dik, maar gepolijst is meer voor Xzibit en z'n vrienden.
Enkele feiten:
116.000 km ( orgineel, scheckheft met om de 10km stempel t/m 112.000km!)
1e serie '88 met elektrische spiegel
1e lak en nergens roest, bodem helemaal gaaf, alles droog.
niet origineel ( orgineel erbij)
- verlagingsset
- ronal A1 met 205 banden
- mattenset met alfa logo's in kleur auto
- radio cd
- einddemper ( wrroapp)
Persoonlijk vind ik dit 1 van de mooiste kleuren voor een v6. De ronals zijn ok, maar niet het einde. Zoek iets anders. Of origineel of bruut. Geen compromis, da's lelijk en net niet daar hou ik niet van.
Foto's:

Er is 1 maar, ik vind hem bij nader inzien bijna te mooi om er dagelijkse kilometers mee te maken. Ik moet het nog even laten bezinken.
Elmer