Pagina 1 van 1
Iemand bekend met deze kantelbrug?
Geplaatst: zo feb 01, 2009 22:33
door Sergio
Ik kwam deze kantelbrug tegen op het internet en moet zeggen dat dit mij zeker aanspreekt.
Iemand ervaring met deze kantelbrug?
KLIK!
RE: Iemand bekend met deze kantelbrug?
Geplaatst: zo feb 01, 2009 22:52
door Gordon
Ik ken 'm wel. Inderdaad regelmatig gezien op beurzen.
Heb me altijd afgevraagd hoe veilig het zou zijn om daaronder te werken...
RE: Iemand bekend met deze kantelbrug?
Geplaatst: zo feb 01, 2009 22:57
door Graffiaturo
eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in deze
http://www.cjautos.org.uk/phdi/p1.nsf/s ... ent&part=4
hahahah en das niet alleen omdat ik die zelf ook heb
en met de huidige waarde van de pond, nog goedkoper ook
RE: Iemand bekend met deze kantelbrug?
Geplaatst: ma feb 02, 2009 00:07
door Stef33
"Alleen verwijderen van de accu is nodig. Alle andere vloeistoffen blijven in de auto."
Je auto 90 graden op z'n kant en rem/koel/ruitensproeiervloeistof, motor/bak/stuurbekrachtigingsolie en natuurlijk de benzine blijven op hun plek.
misschien wel een manier om nu eindelijk de achterremmen van je 75 eens goed ontlucht te krijgen.

RE: Iemand bekend met deze kantelbrug?
Geplaatst: ma feb 02, 2009 00:25
door Gordon
Als je zorgt dat de peilstokopening aan de bovenkant blijft kan dat best nog kloppen. Het zijn ten slotte allemaal gesloten circuits.
Alleen niet bruikbaar bij carburateur auto's. Die overstromen natuurlijk wel.
RE: Iemand bekend met deze kantelbrug?
Geplaatst: ma feb 02, 2009 00:36
door Stef33
Bij een moderne auto zijn een aantal van die circuits wel gesloten ja, maar volgens mij hebben zelfs daar de ruitensproeier, remvloeistof en stuurbekrachtiging een ontluchtingsgaatje. Voor de motorolie moet je naast de peilstok ook even op de carterontluchting letten, anders heb je ineens een inlaat vol olie. Bij een carbs auto heb je idd kans op overlopende carbs en zit je met de tankontluchting en bij mijn bert heeft het expansie vaatje volgens mij ook een ontluchtingsgaatje.
Maar misschien dat Graffiaturo wat zinnigs over gebruik kan zeggen, hij heeft immers ervaring met zo'n systeem.
RE: Iemand bekend met deze kantelbrug?
Geplaatst: ma feb 02, 2009 00:45
door Gordon
Ik weet ook niet meer helemaal met welke auto die kerel dit systeem demonstreerde. Ik meende dat het een Opeltje was, en volgens zijn eigen zeggen was hij met dat ding daar zelf aan komen rijden met de kantelbrug in de achterbak.
Re: Iemand bekend met deze kantelbrug?
Geplaatst: ma feb 02, 2009 19:25
door AlfettaOwner
Ik kwam deze kantelbrug tegen op het internet en moet zeggen dat dit mij zeker aanspreekt.
Iemand ervaring met deze kantelbrug?
KLIK!
Heb daar jaren geleden mijn GT mee gerestaureerd, heb er goede ervaringen mee.
Makkelijk in gebruik en veilg om mee te werken.
Wel had ik toen geen vloeistoffen meer in de auto.
Enig nadeel is dat de voor en achteras moet blijven zitten!
RE: Iemand bekend met deze kantelbrug?
Geplaatst: do feb 05, 2009 19:32
door berlinista
ik heb m ook, ben er erg blij mee. Middels wat hulpstukken die ik gemaakt heb kan het ook zonder wielophanging. Gebruik m niet heel vaak maar zou niet zonder willen!
Rik
RE: Iemand bekend met deze kantelbrug?
Geplaatst: do feb 05, 2009 20:10
door Sergio
Thx, ik heb hem inmiddels ook bij een vriend bekeken en ben er positief over! Nu het geldpotje zien te vinden voor deze nette brug.
RE: Iemand bekend met deze kantelbrug?
Geplaatst: za feb 07, 2009 22:10
door Graffiaturo
www.tools.vocor.nl
die importeert de CJ Autovip bodyroller
bedrijf zit in geldermalsen
de lichte uitvoering kost 775 euro inclusief, en de zware 875 euro inclusief
ze zitten in Geldermalsen.
volgens de beschrijving kunnen alle vloeistoffen blijven zitten in de auto, maar persoonlijk haal ik die er liever uit
groot voordeel van deze kantelbruggen is ook dat er hulpstukken bij te leveren zijn die de wielophanging overbodig maken.
ik heb zelf de zware uitvoering, en ook heb ik er 2 "wielkooien" bij, waarbij je 2 wielen kunt laten zitten en die met een spanband vastzetten
kantelt in 6 stappen, met vergrendeling (ook wel veilig en fijn) van 0 naar 90 graden