Pagina 1 van 2
147 met 300.000km?
Geplaatst: za nov 29, 2008 17:27
door G.Hoogeveen
Hallo, mensen ik zou jullie mening wel eens willen weten over het volgende, een auto bedrijf in de buurt waar ik een onderdeeltje weg haalde had een 147 staan, leren bekleding, cilimate control en de hele luxe erop en eraan, maar het was een 1.6 16V twinspark met 300.000km op de teller, onerhouds boekjes erbij tot 200.000 stonden de stempels erop en was hele nette auto, stukje in gereden verder niets mis mee op op het eerste gezicht. Man wist er verder niets van net binnen gekregen, stond 1tje bij op het nummerbord, zal wel kopie kwijt zijn geweest was zijn antwoord, en 60.000 km geleden nieuwe distri op gekomen, maar na dit hele verhaal maar bedankt, want ik vind het wel heel veel km`s voor een benzine waarvan ik niet weet wat er mee gebeurd of gedaan is, geen lekker gevoel bij. Dus nu was mijn vraag want hadden jullie gedaan?
De groetens! Guido Hoogeveen
RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: za nov 29, 2008 17:33
door Jens Hoorn
Als de auto goed onderhouden is, zie ik persoonlijk het probleem niet. Alles wat verslijt, is dan ook al eens vervangen mag je hopen. En als de motor goed loopt, en het olieverbruik is ook niet schrikbarend zou je het kunnen doen.
Ik weet trouwens niet hoe makkelijk die 16v TS motoren hoge kmstanden halen.
RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: za nov 29, 2008 17:37
door MR Angel
Als je gevoel al zegt om de auto te laten staan, wat zou het uitmaken wat een ander hier dan van vindt?!? Of wilde je de 147 met het hele forum delen? Dan zeg ik, gewoon kopen

RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: za nov 29, 2008 17:43
door G.Hoogeveen
haha zo niet maar gewoon, vind wel beetje veel, maar das mijn mening ik weet niet of hier iemand ervaring heeft met een 147 met zoveel km`s?
Re: 147 met 300.000km?
Geplaatst: za nov 29, 2008 17:47
door Brul(tm)
en 60.000 km geleden nieuwe distri op gekomen,
Dat betekent dat nu in ieder geval er weer een compleet nieuwe distributie op moet.
3 jaar of 60.000KM.
Groetjes,
Marc
RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: za nov 29, 2008 18:08
door G.Hoogeveen
ja idd dat klopt, nou ik had zoiets van zit ng nei echt achter wat anders aan en dan koop ik liever iets met 150.000 op de klok en wat dieper in de centenzak kijken dan binne de kortste keren zitten met problemen, dan is de lol er snel af. Groeten!
RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: za nov 29, 2008 19:13
door WhizzMan
De vraag is, wat moet het kosten? Op zich is 300.000 of veel meer met een 16V ts niet onmogelijk, in ieder geval op LPG. Op benzine zullen ze een stukje harder slijten, maar op zich zou deze auto nog best goed moeten zijn. Zoals BrulTM al zegt, er moet echt een nieuwe distributieriem, nokkenasversteller, waterpomp, rollen en spanners op. Zeker als de laatste 100.000 geen historie bekend is zou ik dat gewoon allemaal doen, net als een setje nieuwe bougies. Kijk eens wat de auto waard is nadat dat allemaal gedaan is, kijk eens wat dat kost en dan weet je wat je er voor neer zou kunnen tellen. Ik heb nu 2 TS 16V auto's staan, allebei rond de 3 ton, op LPi. Beide lusten wel een slokje olie, maar lopen verder nog als een speer, dus het kan prima.
RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: za nov 29, 2008 20:36
door bertonejaap
Alles hangt natuurlijk van de prijs af. Ik heb een 156 op G3 met 250000 km op de teller en loopt nog steeds als een tierelier
RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: zo nov 30, 2008 09:21
door paulsteeman
146 1.8 G3 met bijna 260.000 km en nooit iets aan de motor vervangen. Olie verbruik: liter op 10.000 km!!
Wat kan er verder slijten, wat wiellagers misschien.
Kan makkelijk maar volg je eigen intuitie.
Wel liever een auto met bergen snelweg ervaring dan een kar van 5 jaar met 20.000 km, die slijten vaak het hardst en alle kosten komen dan nog......
Suc6
Paul
RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: zo nov 30, 2008 10:02
door Gtv4
Veel km in een korte tijd is vaak geen probleem, vaak zijn dit de snelweg km met een warme motor.
TS blokken zijn er genoeg te vinden die al eerder stuklopen, dus 1 met 3 ton die goed loopt is een goeie. (of al eens vervangen)
De meeste kosten zitten voor mijn gevoel tussen de 150 en 250 dkm, als deze 147 goed bijgehouden is dan is het meeste al eens vervangen.
Dus alles hangt af van de prijs en wat met de auto zelf wil gaan rijden.
Zou je beter zijn met een 147 met 180 dkm en 1500 - 2000 euro duurder?
RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: zo nov 30, 2008 13:14
door G.Hoogeveen
nou ik begrijp nu wel dat die blokjes het wel even vol kunnen houden wanneer je er weer een frisse distri op gooit plus de bovengenoemde dingen, dit wist ik niet allemaal en er werdt me ook geen tyd gegunt om even een dagje er over te denken en even uit te zoeken hoe en wat het ging kosten, want dan was er wel een ander die het wou hebben dus heb toen maar bedankt, hij kwam op me pad en ik wist er gewoon nie genoeg over om direkt te zeggen ik doe het dus vandaar dat ik hem heb laten staan, maar bedankt voor jullie reacties, en dit nem ik weer mee wanneer ik ooit weer eens een 147 ga bekijken:D
groeten!
RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: zo nov 30, 2008 13:53
door Rockcity
Mijn 155 heeft inmiddels 235000 gelopen zonder noemenswaardige problemen. Verbruikt geen spatje olie en loopt nog prima.
Hoge km stand is voor zo'n blok echt geen probleem, onderhoud en hoe je de motor belast (warm rijden dus) is veel belangrijker.
Een hoge km stand duidt bij zo'n jonge auto op veel snelweg kilometers, en daar sluit een motor een stuk minder van dan van stadskilometers.
@whizzman: waarom slijt een blok op benzine harder dan op LPG?
Re: RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: zo nov 30, 2008 14:08
door Gtv4
Mijn 155 heeft inmiddels 235000 gelopen zonder noemenswaardige problemen. Verbruikt geen spatje olie en loopt nog prima.
Hoge km stand is voor zo'n blok echt geen probleem, onderhoud en hoe je de motor belast (warm rijden dus) is veel belangrijker.
Een hoge km stand duidt bij zo'n jonge auto op veel snelweg kilometers, en daar sluit een motor een stuk minder van dan van stadskilometers.
@whizzman: waarom slijt een blok op benzine harder dan op LPG?
Het is lood om oud ijzer, benzine of LPG.
LPG heeft voordelen, schone en warmere verbranding dus minder vervuiling in de olie. (trek maar eens een peilstok van een gas wagen uit het carter) Door de schone en warmere verbranding minder afzetting van kool op de zuigers en langere betere smering van de olie.
Maar LPG smeert weer niet zo goed als benzine en door de hogere warmte meer kans op verbrande kleppen of inslaan van de kleppen in de zitting.
Ook word daardoor de olie warmer, goed voor de smering van lagers maar weer minder goed voor koeling. (zuigers)
Ik denk dat het toch weer meer te maken heeft met het gebruik van een LPG auto, iemand die op LPG rijdt maakt veel km's dus meestal lange ritten op de snelweg.
RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: zo nov 30, 2008 14:46
door giuliettaevo
Om de een of andere reden zijn het toch vaak de LPG blokken die NIET kapot lopen....
LPG blokken zijn wel lekker schoon van binnen, geen dikke zwarte koolafzettingen e.d.

erg fijn als je een blok gaat reviseren.
Re: RE: 147 met 300.000km?
Geplaatst: zo nov 30, 2008 14:51
door Erwinn
Mijn 155 heeft inmiddels 235000 gelopen zonder noemenswaardige problemen. Verbruikt geen spatje olie en loopt nog prima.
Hoge km stand is voor zo'n blok echt geen probleem, onderhoud en hoe je de motor belast (warm rijden dus) is veel belangrijker.
Een hoge km stand duidt bij zo'n jonge auto op veel snelweg kilometers, en daar sluit een motor een stuk minder van dan van stadskilometers.
@whizzman: waarom slijt een blok op benzine harder dan op LPG?
En zo ken ik er ook een hele hoop die er na 150.000 km mee stoppen, lagerschade. Mits super onderhouden zullen het best goede motoren zijn, de enige 16v die ik nog wil is een gereviseerde. Het risico is mij te groot