Ik vind er geen klap aan, dat najaar. Behalve dan dat de natuur die ons op de mooiste kleuren trakteert. Rond het middaguur een strakblauwe lucht boven Grunn'n. Hmmm, de wetenschap dat de bomen op dit moment alle kleurschakeringen van groen via geel oranje en rood naar bruin hebben, de temperatuur eigenlijk best aangenaam is... Het kriebelt...
Ongeveer 10 minuten nadat ik de Spider de weg opstuur begint de lucht loodgrijs te kleuren. Dreigend... Ik blijf richting het laatste stukje blauw rijden en raak in de omgeving van Zuid-Laren verzeild. Eigenlijk zoek ik de onafzienbate tapijten van knalgele of felrode herfstbladeren op de grond, maar dat wil niet zo erg lukken. Wel lange onverharde wegen. Al hobbelend begeef ik me door het Drentse landschap op zoek naar die ene speciale fotostek. Het is niet helemaal gelukt, toch ben ik niet ontevreden met het resultaat. En euh... de Spider was toch serieus schoon toen ik vertrok... Op het moment dat ik hem de stalling in rij breekt de zon weer uitbundig door de wolken. Stelletje pestkoppen daarboven! Maar het was wél een heerlijk ritje met slechts een incidentele spetter.

Ook Alfa-in-de-herfst-plaatjes geschoten?
Post ze hier!