Het programma wat auto liefhebbend nederland verafschuwd en bekritiseerd, waar meer auto's verruïneerd worden als opgeknapt (zie een bepaalde Audi A4 welke op meerdere plaatsen roestte achteraf), verdient een heus compliment. Dit programma wat ondertussen al meerdere jaren en seizoenen geleden begon met Jorinde Mol, wiens presentatie talen het niet bevorderde, begon nog wel redelijk. Mensen welke echt verschrikkelijke auto's hadden kregen een leuke make-over, het kwam niet in de buurt van Pimp My Ride, maar de basis was redelijk. Na enkele seizoenen (en alle hulpbehoevende mensen geholpen te hebben), zwakte het niveau af naar slechte en goedkope re-styles. Snel daarna kwamen er nog maar weinig noemenswaardige creaties uit de werkplaats voort.
Tot vandaag, ze hebben iets bijzonders gedaan, ze hebben een auto daadwerkelijk verbeterd, opgeknapt en practischer gemaakt. "Kan dat dan wel?" Hoor ik u zeggen; ja blijkbaar wel, het verbaaste mij niet minder als u.
Vandaag werd een rotte (rijp voor de sloop) 2cv6 onder handen genomen, beter bekend als de 'Lelijke Eend" of "Wipkar" (voor de Vlamingen onder ons). Een autotje waarmee de eigenaren door de Sahara wensten te rijden. Wat er in het programma werd gedaan was echt wonderbaarlijk, waar ik verwachte een stel grote wielen, vage onlogische bumpers, gaten etc. Deden ze precies dat wat ik niet verwachtte, vrijwel alle modificaties waren nuttig en zijn terug te draaien.
Voor je verder leest, zou je eigenlijk eerst even moeten kijken: http://www.veronicatv.nl/web/show/id=232929/langid=43 zo zag de Eend er uit. Na een aantal dagen, was de Eend voorzien van vrijwel alles wat je nodig hebt op een Sahara reis. Onder andere extra verlichting, zonnepaneel voor 220v, laptop, navi (gps) en een volledige camping uitrusting. Verder werden er nog fatsoenlijke stoelen gemonteerd (wie ooit eens in een Eend heeft gezeten weet hoe handig dat is) en als klap op de vuurpeil een daktent, gemonteerd op demonteerbare beugels.
Een serieus goed doordachte en uitgevoerde auto, wie me niet gelooft (en eerlijk, als ik het niet zelf had gezien, zou ik het nooit geloven), kan hier kijken naar het resultaat: http://www.veronicatv.nl/web/show/id=233022/langid=43