Roeltje 164

Winterauto opgehaald....

do sep 04, 2008 23:33

De 3.5 gaat strax op stal nadat ie bij Tom is geweest voor een verse riem en een droge riemspanner en de klepjes gesteld!!

Mijn nieuwe TS ipv de 145, even door de APK wat kleine dingetjes en gaan..
Dank aan Jeroen... :lol:

145 opknappen kost net zoveel als deze TS die mooi in originele staat is en blijft!!!!!

Dus de 145 1.7 16v staat binnenkort te koop voor weinig!!!
Motor is okay..

Afbeelding

gr Roel :wink:

Roeltje 164

RE: Winterauto opgehaald....

wo okt 08, 2008 13:07

De Savali staat op stal sinds gisteren en de TS is vandaag goedgekeurd met een steekproef!!! zonde van de tijd , maar wel een goed teken....
Die man van de RDW heeft zich een lens gezocht maar niks kunnen vinden en dat voor een 164 van bijna 19 jaar oud en die bijna 2 jaar buiten heeft stil gestaan... :cool: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Jeroen en ondergetekende hebben vandaag heel de dag aan de TS gesleuteld en voor de verandering niet op de brug maar vanuit de smeerkuil in een vrachtwagen garage, altijd makkelijk met hydralische krikken en alles bijdehand.... :lol: verderop stonden ze even een bak te vervangen van een Scania , net zo makkelijk.... :cool:
Handremkabel vervangen ( altijd makkelijk met zijn tweeën ) , een mof vervangen die tussen de benzinetank en de vulpijp zit, deze was poreus en dus afkeur.
Rechtvoor de stuurhuishoes vervangen en het plaatje van de trekhaak verlichting vast gelast.
Italian Job had al heel netjes de linker koker gelast die boven de linkerdraagarm zit.
Verder zelf de spiegels, deuklinken vervangen L + R voor , andere koplampen erin, sapjes, pitjes, olie en filters ververst.
Ik moet zeggen dat de TS me wel aanstaat, 2 jaar geleden wou ik er niet aan en nu ben ik blij als een klein kind, ook omdat deze mooie Tutti TS van de slopershamer is gered en een 2e leven krijgt.
De Tankmeter zakt ook iets minder snel dan de 3.5 en das ook wel handig voor even...
Lorraine krijgt ook haar debuut in de 164, de 2 liter motor leent zich prima daarvoor.
Nog wat kleine puntjes op de i en dan gaan we ervoor, jammer van die steekproef, keuren met wachten erbij en controle ben je gauw 2 a 2 1/2 uur kwijt..
Tijd waar we de radio enzo wouden inbouwen ging dus niet.

De co was iets te hoog , maar door een trucje van 3 seconden was die opeens 0,0 % , misschien niet eerlijk maar soms gaat het nu eenmaal zo.

Maar goed de TS heeft bijna 2 jaar buiten gestaan en er zaten 5 lagen mos op en alle remmen zaten tot roken aan toe vast.
Maar wat eronder vandaan kwam met een berg ontvetter en de hoge druk, laat ik morgen wel zien , want het was nu net te donker.
ik had mijn camera bij me , maar gewoon geen foto's gemaakt .
Sorry :oops: :oops:

Morgen foto's maken
En een enorme pluim voor Jeroen...
Geweldig naar huis gereden in de TS, ik moet wennen aan de 2.0 liter omdat ik V6 gewend ben, maar goed ook de TS is gewoon toch een cruiser, moet ik vanaf nu wel toegeven.....
Gelijk ook maar in de old-timer verzekering.... :lol: :cool:
De liefde voor 164 is sinds vandaag weer groter geworden... :D :D
En het was even gezellig in de kroeg gisteren........ :roll:
Volgende keer nemen we Erwin en Arjen mee.....

Edit,

Vandaag overgeschreven en de verzekering geregeld ( semi- klassieker tot 20k per jaar )
2 nieuwe bandjes erop en gaan..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Roeltje 164 op wo okt 08, 2008 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo okt 08, 2008 13:14

Gefeliciteerd Roel.

En als ik heel eerlijk ben... vind ik dat zwart mooier dan het groen :wink:

Roeltje 164

Re: RE: Winterauto opgehaald....

wo okt 08, 2008 13:20

Gefeliciteerd Roel.

En als ik heel eerlijk ben... vind ik dat zwart mooier dan het groen :wink:
Thanx Dink, maar ik niet zonder mijn groene kunnen of bedoel je het mos wat erop zat.... :roll: :idea:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo okt 08, 2008 13:23

Nee, ik had het wel degelijke over je brute krachtpatser :wink:

Niet dat het uitmaakt, gaat er om wat jij mooi vindt.

Roeltje 164

wo okt 08, 2008 13:31

Deze TS is Tutti Originale op het Nardistuur na dan en dat heeft ook wel zijn charmes, dus vandaar de inspanning om deze 164 weer op de weg te krijgen..
En de two tone kleur is zekers mooi en origineel.

Een extra toegevoegde dimensie , want ik had nog nooit een TS gereden of gehad, alleen maar V6... :wink:

Ben er zeer content mee...

RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 08, 2008 13:40

Hey Roel,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ook ik heb gister me nieuwe aanwinst opgehaald een Maserati Biturbo v6.

Iedergeval mooie 164 TS en hou hem origineel he :wink:

Ciao Roy
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 08, 2008 14:01

nu heb ik helemaal geen technisch inzicht, maar was het, als ie gestald gaat worden (al is eigenlijk) , niet handiger geweest om de riem pas te doen begin voorjaar?? Of laat je de motor de komende maanden wel regelmatig draaien? (zou zonde zijn als de riem straks de geest geeft door het staan..)

leuke TS trouwens! heb er ook 1 als winter auto (en zomer, voorjaar en najaar-auto.. :wink: ) komt waarschijnlijk voorjaar beschikbaar, rijd er deze winter nog mee door, daarna gaat ie er waarschijnlijk uit. (alweer dik 50.000km mee gereden dus tijd voor iets anders..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Roeltje 164

wo okt 08, 2008 14:22

Hoi Walter,

Je hebt gelijk, de riem wordt vervangen komend voorjaar, gelijk kleppen stellen, droge riemspanner, verse APK etc. etc.
bij Tom, ik bedacht me dat ook achteraf.
Ik had het even moeten vertellen hier en de storing is er ook nog niet uit dus ik was de 3.5 even zat.

En heb ik deze maar gekocht was in de aanbieding bij nog 4 andere 164 8) , en de 145 is ook al pleitheime....., dus was er even nix.... :o

Ik weet in Enschede nog een knappe TS te staan voor je en voor niet teveel.

mocht je een ander 164 werkpaard zoeken dan weet ik er wel te staan voor je..

Gr Roel :wink:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 08, 2008 16:56

He gelukkig... :wink: even je topic kapen:

mijn 164 is net vandaag getaxeerd mbt de hagelschade van even geleden..€ 1650,= dagwaarde voor ""mishap"". en das denk ik niet verkeerd voor een 1996 TS met dik 222.000km en al de nodige andere plekken door onzorgvuldige "'naastparkeerders"" ed. Gaat lekker de winter nog even door, en voorjaar denk ik ook.

Roel, ik weet niet of er weer een 164 komt, en als, dan een V6 met tutti derop. Misschien iets moderns, zakelijk...(en dan dus nieuw..)
Moet in ieder geval kunnen en mogen trekken, en ruimte genoeg hebben voor alle reeszooi.

Misschien voor het trekwerk wel een werkpaard zoals ik al eerder heb gehad (dikke Chevy Van, kan ik ook op de circuits pitten , minder vroeg op..) en dan komt er voor dagelijks ineens heel veel leuks in aanmerking.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Roeltje 164

wo okt 08, 2008 17:06

Je hebt ook weer geluk hé 1650 euri voor een TS Super..... die niet eens in mekaar zit, maar nu een rijdende poffertjes pan is.

Dus een hele poos voor bijna nix gereden, als je iets nieuws koopt neem ik em graag van je over.... :wink:

Tja en verder luxe dat heeft een 164, maar ze worden wel steeds ouder en met hogere km standen.
Volgens mij mogen de 3.0 V6 net zoveel trekken als de TS, maar dat weet ik niet precies.

En jij mag mijn topic kapen hoor, geen enkel probleem Walter..

Leuk te horen.

Ciaoo

Gr Roel :wink:

Dominic
Guru
Guru

wo okt 08, 2008 20:26

hey Roel,
blijft een mooie bak een 164 in het zwart.
veel plezier ermee.
greetz Dominic

Roeltje 164

wo okt 08, 2008 20:29

hey Roel,
blijft een mooie bak een 164 in het zwart.
veel plezier ermee.
greetz Dominic
Hey hallo Dominic, dank je wel..... :wink:

Dominic
Guru
Guru

wo okt 08, 2008 20:45

zit net te denken he`
past er een bbq in de achterbak van de 145 :blue_lol:

Roeltje 164