De Savali staat op stal sinds gisteren en de TS is vandaag goedgekeurd met een steekproef!!! zonde van de tijd , maar wel een goed teken....
Die man van de RDW heeft zich een lens gezocht maar niks kunnen vinden en dat voor een 164 van bijna 19 jaar oud en die bijna 2 jaar buiten heeft stil gestaan...
Jeroen en ondergetekende hebben vandaag heel de dag aan de TS gesleuteld en voor de verandering niet op de brug maar vanuit de smeerkuil in een vrachtwagen garage, altijd makkelijk met hydralische krikken en alles bijdehand....

verderop stonden ze even een bak te vervangen van een Scania , net zo makkelijk....
Handremkabel vervangen ( altijd makkelijk met zijn tweeën ) , een mof vervangen die tussen de benzinetank en de vulpijp zit, deze was poreus en dus afkeur.
Rechtvoor de stuurhuishoes vervangen en het plaatje van de trekhaak verlichting vast gelast.
Italian Job had al heel netjes de linker koker gelast die boven de linkerdraagarm zit.
Verder zelf de spiegels, deuklinken vervangen L + R voor , andere koplampen erin, sapjes, pitjes, olie en filters ververst.
Ik moet zeggen dat de TS me wel aanstaat, 2 jaar geleden wou ik er niet aan en nu ben ik blij als een klein kind, ook omdat deze mooie Tutti TS van de slopershamer is gered en een 2e leven krijgt.
De Tankmeter zakt ook iets minder snel dan de 3.5 en das ook wel handig voor even...
Lorraine krijgt ook haar debuut in de 164, de 2 liter motor leent zich prima daarvoor.
Nog wat kleine puntjes op de i en dan gaan we ervoor, jammer van die steekproef, keuren met wachten erbij en controle ben je gauw 2 a 2 1/2 uur kwijt..
Tijd waar we de radio enzo wouden inbouwen ging dus niet.
De co was iets te hoog , maar door een trucje van 3 seconden was die opeens 0,0 % , misschien niet eerlijk maar soms gaat het nu eenmaal zo.
Maar goed de TS heeft bijna 2 jaar buiten gestaan en er zaten 5 lagen mos op en alle remmen zaten tot roken aan toe vast.
Maar wat eronder vandaan kwam met een berg ontvetter en de hoge druk, laat ik morgen wel zien , want het was nu net te donker.
ik had mijn camera bij me , maar gewoon geen foto's gemaakt .
Sorry
Morgen foto's maken
En een enorme pluim voor Jeroen...
Geweldig naar huis gereden in de TS, ik moet wennen aan de 2.0 liter omdat ik V6 gewend ben, maar goed ook de TS is gewoon toch een cruiser, moet ik vanaf nu wel toegeven.....
Gelijk ook maar in de old-timer verzekering....
De liefde voor 164 is sinds vandaag weer groter geworden...
En het was even gezellig in de kroeg gisteren........
Volgende keer nemen we Erwin en Arjen mee.....
Edit,
Vandaag overgeschreven en de verzekering geregeld ( semi- klassieker tot 20k per jaar )
2 nieuwe bandjes erop en gaan..