Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Karma GRMBL!

di aug 19, 2008 19:38

GRMBL!

Karma was NIET mijn vriend vandaag!

Begon de dag buitenmate vrolijk... het midden was iets minder... en het eind... ach... al goed!

Vanmorgen... best een mooi dagje... lekker op het fietsje naar de zaak... door de binnenstad... stopt er een Fiatje 600... zo'n modern ei... glanzend en blinkend... duidelijk ZO (tweedehands!) uit de showroom... nu kun je over smaak heerlijk discussiëren maar ik denk dat ik weinig tegenstand zal ondervinden als ik zeg dat het alles behalve een echte-mannen-auto is... eerder een boodschappenkarretje voor moeders de vrouw en dan een kinderzitje (of 2) op de achterbank... Uit dit eitje stapte echter een mannetje die dagelijks veel langer voor de spiegel stond dan moeders de vrouw (of moeders de man kan natuurlijk ook...) en z'n uiterlijk duidelijk als statement gebruikte... en de 600 was duidelijk zijn nieuwste wapen in de strijd met de boze buitenwereld...

Nu ben ik niet echt iemand die zo'n buitenkansje graag laat schieten dus ik bedacht me niet en gooide het Caballo d'Hiero vol op de terugtraprem om vervolgens het ei (de auto dus!) uitvoerig te bewonderen... het stijlmannetje begon te glimlachen toen hij merkte het blijkbaar met een kenner van doen te hebben...

- Schitterend autootje zeg!
- Dank je! (de grijns werd alleen maar breder...)
- Jeetje... dat lijkt me wel wat voor mijn moeder (ik zie er nog jong uit.... 8) )
- Oh? (het mannetje keek even bedenkelijk...)
- Ja! Mag ik er even een foto voor haar van maken? (en greep naar mijn mobieltje)
- Ja hoor, ga je gang! (zijn grijns begon zijn oren zo ongeveer water te geven bij de gedachte dat zijn koekblik ter plekke fotomodel werd...)
- "KLIK!" pretendeerde ik een foto te maken....
- Zo... dank je wel... echt schitterend, zal haar straks de foto laten zien...
- Leuk zeg!
- Ach ja, ze is ook al 81 en zoekt wat kleiners.... makkelijker voor in de stad... (het besef dat ik zijn nieuwverworven stijlicoon daarmee inschatte als een handig stadsautootje voor een vrouw van 81 drong nog niet echt door...)

Weet je wat? Ik zal haar even bellen! (klapte meteen het mobieltje open en drukte op wat toetsen, zorgvuldig vermijdend daadwerkelijk een nummer te draaien...)
Vervolgens pretendeerde ik een gesprek met mijn moeder te voeren...

Hoi Mam, met mij! Zeg, moet je eens luisteren, ik sta hier in de stad en ik zie hier echt helemaal HET karretje voor jou... leuk dingetje, zilvergrijs... zal ik straks even langskomen met een foto? Wat voor merk het is? Geen idee... even vragen...

Meneer (beleefdheid! het jochie was eind 20...)? Wat voor merk is het?

Een Fiat Seicento!

Huh? Een Fiat? Nee toch? Dit is toch zo'n invalidenkarretje? Oh nee, verrek zeg! Er zit een kenteken op! Joh! Ik dacht echt dat het zo'n brommobiel was!

Zeg mam? Laat maar... is niks... Spreek je snel! en ik hing op....

Het zonnebrilletje zakte ongeveer even snel door de stijlvol-nonchalant gecoiffeerde haartjes van het heertje naar beneden als dat zijn bekkie betrok....

Nog voor het mannetje iets van klanken kon produceren borg ik snel mijn mobieltje op en gaf de knaap amicaal een klapje op de schouder onder het uitstoten van de kreet "sorry hoor, ik zag je uitstappen en dacht ECHT dat het zo'n pruttelding was..." en fietste door... ECHT moeite doend om niet, voordat ik de hoek om was al, in bulderen uit te barsten...

De aanblik van het bekkie van de verbijsterd achterblijvende knaap was GOUD waard....

MAAR.... je had er bij moeten zijn....

Enfin... eenmaal op de zaak kwam ik er achter dat ik een kabeltje van de camera thuis had laten liggen... dus op het fietsje weer naar huis... kabeltje gehaald en op de terugweg BARSTTE er me toch een hoosbui los... NIET normaal meer...

DRIJFNAT werd ik en schoof het maar af op Karma omdat ik het stijlmannetje te pakken had genomen....

Enigszins me neerleggend bij die gedachte begon ik sneller en sneller de pedalen rond te malen totdat ik bijna bij de zaak was, over een smal bruggetje vloog en mijn ijzeren ros soepel het scherpe bochtje naar links in mikte...

Blijkbaar had ik het stijlmannetje harder te pakken genomen dan ik dacht want Vriend Karma deed er nog een schepje bovenop!

Midden in het scherpe bochtje, op de gladde klinkertjes, verloren de iele bandjes van mijn ros elke vorm van grip op het wegdek en voor ik het doorhad schoof ik, over de grond, met ros en al richting een voordeur...

GRMBL! KARMA! IK HAAT JE! VRIEND! NOT! :evil: :evil: :evil:

Schoorvoetend stond ik op en raapte de diverse onderdelen van mijn ros weer bij elkaar waaronder een afgebroken trapper om vervolgens het bloed van mijn been te vegen... :cry:

Enfin... Zaagmans had zijn lesje weer geleerd en ik beloofde HEILIG dat ik geen zonnebril-in-het-gecoiffeerde-haar-dragende-stijlmannetjes-in-brommobieltjes meer zal plagen in de toekomst....

Ok, Karma? Zijn we dan weer vriendjes? Fijn!

Vervolgens naar binnenlanden van Noord-Holland getogen om het vervangingsblokje voor de groene Sjuul op te halen en dat ging prima ondanks dat Karma kans genoeg had om nogmaals wraak te nemen middels het laten klappen van 1, of meer, van de 3 ZEER verdroogde banden onder de paardentrailer... Dit gebeurde wonderwel NIET!

En ZO is het dus gekomen dat ik van de week kan beginnen aan de harttransplantatie!

JOEPIE! Zaag is weer een blij Mensch! En mijn beentje doet nog maar een HEEL klein beetje auw....
Laatst gewijzigd door Zaagauto op di aug 19, 2008 22:06, 5 keer totaal gewijzigd.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Karma GRMBL!

di aug 19, 2008 19:43

Niks Karma, gewoon de straf van God !

Zo met de mensen hun voeten spelen :roll:

:jumping: :jumping: :jumping: :jumping:

Schitterend verhaal :P
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 19, 2008 19:43

tis toch een 500 waarover je het hebt? :lol: :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

prosper
Full Member
Full Member

di aug 19, 2008 19:49

"Begon de dag buiten mate vrolijk... " Begon jouw dag niet gewoon binnen, Zaag? :D Over karma en hoe daar mee om te gaan: kijk eens naar "My name is Earl", geweldige comedy. kanje wel gebruiken, denk ik, na zo´n dag.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 19, 2008 19:54

Waar blijft nou die foto?

Animale Bianco
Full Member
Full Member

di aug 19, 2008 19:58

Geweldig verhaal :lol:
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di aug 19, 2008 20:13

tis toch een 500 waarover je het hebt? :lol: :wink:
Nope... Een Seicento... echt een baggerstijlicoon... OEPS! Sorry Karma! Die stijlvolle 600 van Fiat! 8)

Afbeelding
" Begon jouw dag niet gewoon binnen, Zaag? :D
Trailertrash he? :wink:
Sorry, Mam! Zie boven! Ik kom zo ff een bakkie doen! :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Dominic
Guru
Guru

Re: RE: Karma GRMBL!

di aug 19, 2008 20:30

Sorry, Mam! Zie boven! Ik kom zo ff een bakkie doen! :wink:[/quote]

verhaal is herkenbaar
het einde is briljant :jumping:

Gerrets
Guru
Guru

di aug 19, 2008 21:20

Nou Zaag ben jij blij dat het geen woensdag is vandaag, dan was je dag nog dramatischer geweest. Want weet je wie er op woensdag langskomt? Zaagmans om de week doormidden te zagen. Je zou maar van je fiets vallen opstaan en doormidden gezaagd worden........................................

Maare mooi verhaal..............houd ons van de straat :lol:

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 19, 2008 21:22

:roll:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 19, 2008 21:25

"Begon de dag buiten mate vrolijk... " Begon jouw dag niet gewoon binnen, Zaag? :D Over karma en hoe daar mee om te gaan: kijk eens naar "My name is Earl", geweldige comedy. kanje wel gebruiken, denk ik, na zo´n dag.
Die lijst met vergrijpen van Earl was wel heel bizar :lol: Ik vond het alleen een beetje weird dat-ie met zijn broer in 1 bed sliep...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

prosper
Full Member
Full Member

di aug 19, 2008 21:27

Die lijst met vergrijpen van Earl was wel heel bizar :lol: Ik vond het alleen een beetje weird dat-ie met zijn broer in 1 bed sliep...
Yuri: mee eens, dat is ietwat "vreemd"... Maar kom op, het is Earl! Wie doet er nu zijn ogen dicht als hij / zij op de foto gaat... :lol:

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 19, 2008 21:29

Jezus kerel, jij bezit beeldspraak van 100 anderen :lol:

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

di aug 19, 2008 23:21

ik vind het asociaal...

misschien had deze kerel wel gespaard va zn krantenwijk tot zn 1e echte baan waardie op sollicitatie was met zn net nieuw gekochte tweedehandsje.... :mrgreen:

of je doet het net als mijn en ongeveer 90% van nl... je koopt een oude bak die net stoer genoeg is voor je portemonee, daar gooi je dikke velgen onder een sportuitlaat en een openluchtfilter... (mn 33 1.4 imola)

en dan een 164 3v6 en dan een 166 3v6 met daartussen voor de stoer nog een gtv 3v6TBsavali....

of overdrijf ik nu 8)

nou ja als mn haar maar goed zit :p
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

sudsprint
Guru
Guru

di aug 19, 2008 23:27

Tsja, zaaien en oogsten!!
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Terug naar “Het Forum Café”