Pagina 1 van 5

Have fun!

Geplaatst: vr jul 04, 2008 10:45
door Zaagauto
. .

RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic!

Geplaatst: vr jul 04, 2008 10:52
door Super72
Stelling 1: correct

Stelling 2: correct

Re: RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic

Geplaatst: vr jul 04, 2008 10:54
door Zaagauto
. .

RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic!

Geplaatst: vr jul 04, 2008 10:56
door Alessandro
stelling 1: gedeeltelijkmee eens. Ik zou het zeker niet als inferieure techniek willen bestempelen, maar gebrek aan emotie onderschrijf ik weer wel. Ook heb ik een bloedhekel aan roetwolken.
Ik mis bij een diesel feitelijk het geluid en de kick van het in toeren jagen van een ottomotor. Dieselfanaten wees eens eerlijk: men heeft zelfs een turbo nodig om aanvaardbare prestaties te leveren. :wink:

stelling2: niet echt mee eens. Ofschoon mijn wagenpark voor 60% uit rwd's bestaat en ik erg geniet van de 'natuurlijke' balans in die auto's, wil ik ook de positieve kant van sommige FWD's benadrukken.
De Alfasud (of een mini :oops: ) moet je gereden hebben om te beseffen, dat met het concept an sich niks mis is. Geen andere auto waar ik zo hard mee een bocht durf in te duiken, hoewel mijn Alfetta dicht in de buurt komt. :wink:

RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic!

Geplaatst: vr jul 04, 2008 11:03
door Zaagauto
. .

RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic!

Geplaatst: vr jul 04, 2008 11:05
door Maurizio
Stelling 1:
Diesel voor dagelijks trut verkeer is leuk door het reeds vroeg aanwezige hoge koppel.
Maar diesels komen te kort als je een keer echt wil doorrijden, kom je een beetje in de toeren dan valt het vermogen te snel af.
En ik ben het ermee eens dat er momenteel veel tijd en geld in de diesels gestoken wordt.
Er zit ook meer potentie in bijv benzine, kijk naar de 1.4 vw motor met 170 pk. Maar commercieel nu nog niet interessant... alhoewel de huidige dieselprijs een keerpunt kan worden.

Stelling 2:
Afbeelding
Ik moet toegeven dat er met een fwd best veel plezier is te beleven, mits je je rijstijl eraan aanpast.
Maar met een van nature licht onderstuurde rwd (en op power overstuurd) voelt het meteen goed :twisted:

Stelling 3:
En om nog meer olie op het vuur te gooien....
Turbo's vind ik ook een ernstige vorm van vals spelen :lol:

RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic!

Geplaatst: vr jul 04, 2008 11:45
door Zaagauto
. .

RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic!

Geplaatst: vr jul 04, 2008 12:22
door Egbertone
Zonder verder dieper op de stellingen in te gaan denk ik maar zo: "..het is maar net waar je het voertuig (de auto) op dat moment voor nodig hebt"

Stel... je gaat naar je 2e huis in zuid Frankrijk en je wilt daar gewoon snel en comfortabel naartoe. Maakt het dan uit of je dat in een voor- of achterwielaangedreven voertuig doet? Nee, je rijdt toch voornamelijk in een constant tempo rechtuit op een glad geplaveide snelweg. En de brandstof dan...? Ook niet, als het voertuig maar vooruit komt.


Wil je daarintegen een leuk ritje voor de fun gaan maken, heb je weinig aan een onderstuurde diesel...


Conclusie: voorwielaandrijving en diesel is prima als je alleen van A naar B wilt en verder niets maar, het echte autorijden doe je met RWD en benzina 8)



Just my two (euro)cents

Re: RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic

Geplaatst: vr jul 04, 2008 12:36
door Zaagauto
. .

RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic!

Geplaatst: vr jul 04, 2008 12:37
door kees artc6
Gaan we weer over FWD en RWD, volgend topic dan maar weer starten wat de laatste Alfa was en waar de Fiat begint....................................

RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic!

Geplaatst: vr jul 04, 2008 12:43
door sprint88
Ach ik zeg maar zo.....................

Sommige mensen zullen het nooit begrijpen :biggrin:

En dan nu als de gesmeerde bliksem met een van mijn voorwieldrivers naar via la france :banana:

ps daar hebben we internet dus ik hou het in de gaten :wink:


grt rogeralfa :driving:

Re: RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic

Geplaatst: vr jul 04, 2008 12:51
door Zaagauto
. .

Re: RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic

Geplaatst: vr jul 04, 2008 13:02
door alfaromeocars
Ach ik zeg maar zo.....................
.... ik zeg maar niks,

dan kunnen ze ook niet zeggen dat ik wat gezegd heb :wink:

RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic!

Geplaatst: vr jul 04, 2008 13:08
door Alfa155
oneens.. ik rij elke dag met plezier in een fwd fiat... :wink:

RE: HET grote "roetwolken en onderstuur" topic!

Geplaatst: vr jul 04, 2008 13:12
door ebbr
Ha leuk topic, hier komt 'ie!

1) deels mee eens, als je alle techniek om een diesel vooruit te krijgen nu es in een benzine motor kwakt...zie je dat technisch de diesel idd het mindere uitgangsprincipe is.
-Voorbeeld, Neem een gemiddelde moderne diesel 2.0 TDi oid of JTD en de betere leveren max. 150 tot soms 170 PK op (bij giga turbodruk)
- Mijn GTV met eveneens 2 liter inhoud met eveneens een turbo ruim 200PK, uit een blok van inmiddels wat jaren oud! (bij slechts 0.9 bar oid, opschroeven en het wordt oneindig!)
- Diesels willen geen toeren maken dus veel schakelen op een circuit = tijd verlies.
- Pro aan een diesel is dat ik pas na jaren diesel te hebben gereden, met mijn V6 GTV het zelfde koppel gevoel heb onderin. Maar ja wie wil er nu zo'n enorme caravan achter zijn auto hebben oid :wink:


2) Heb zelf een RWD en een FWD, kijk maar es naar de aflevering op Youtube over Clarckson's test in een GTV 916! En zijn mening over bochten gedrag. Hij vond hem in bochten eigenlijk saai omdat iedere malloot ongeschonden ongelooflijk hard de bocht in kan duiken daarmee. Wel is hiervoor een ingewikkelde achterwielophanging voor nodig die passief meestuurt!

-Vind wel door de andere druk die ontstaat bij optrekken dat bijv. mijn RWD spider met dubbele carbs voor het gevoel bijna net zo hard lijkt te sprinten als de GTV. Terwijl hij op papier er echt niet in de buurt komt.
-Dus misschien is de RWD auto een wat heftigere beleving dan de FWD, maar technisch dus zeker niet minder.

3) Wat betreft FIAT's overname en nu tegenwoordig GM en waar houdt de echte alfa op! Laat ik het zo zeggen als alfa liefhebber zou ik daar maar respect voor hebben want zonder FIAT of GM hield Alfa werkelijk op met bestaan! Zouden zelfs onderdelen voor oudere alfa's een probleem kunnen gaan worden etc.

Je kan ook zeggen dat de echte Alfa ophield toen Enzo Ferrari uit het concern stapte??? Tja waar leg je een grens een merk is een merk met onder welke leiding dan ook vaak nog lange tijd dezelfde medewerkers!