De Delta is ook mijn nieuwe trots straks (september als het meezit). Een donkerblauwe bi-colore Argento. Sinds eind vorige week is het mogelijk om te bestellen en nu kun je inderdaad (eindelijk) een pdf met prijzen, uitrustingniveaus en accesoires downloaden via
www.lancia.nl Daar staat tenminste wat meer in dan in de introductiefolder. (heb inmiddels ook het 1:43 model van Mondo Motors in mijn bezit, een bicolore in het zwart)
Ik heb begrepen van verschillende Lancia-verkopers (ja ik ben een enthousiasteling die wel eens bij een andere dealer binnenliep in de hoop daar al wat mer info boven water te krijgen) dat niet alleen de dealers maar ook de leasemaatschappijen erg enthousiast waren/zijn wat inderdaad geresulteerd heeft in een nette vanaf leaseprijs van onder de 500 euro. Ik meen te hebben gehoord dat de auto serviceintervallen van 30.000 km heeft. De Argento (de zogenaamde basisuitvoering) is al behoorlijk compleet. Heeft bijv. een armsteun met koelvak tussen de voorstoelen en radiobediening op het stuur. Gelukkig heeft deze uitvoering geen alcantara maar mooie projectstof. Alcantara ziet er geweldig uit maar is verre van slijtvast. Een auto met minder dan 1 ton op de teller en versleten alcantara bekleding is n.l. helaas geen uitzondering...
Het had altijd wel wat om als een van de weinigen rond te rijden in een Lancia. Als het een beetje meezit is dat straks voorbij.
Corrado