Tja, dan sta je tegen de gisteravond rustig voor het verkeerslicht en ineens een knal in de kont en je schiet lichtjes door tegen je voorganger.
Ik bezit een redelijk arsenaal aan afreageer-termen die er op dat moment dan ook geheel zonder stotteren en haperen in één vloeiende beweging uit komen

. Uitstappen (voordeur klemt) en het is duidelijk. Dit is voorlopig geen 90 rijden. Geheel zich verontschuldigend stapt de bestuurder en van de Saab 9000 uit."Sorry, niet gezien. Gaan alles regelen". De dame uit de auto voor me stapt ook uit en er wordt voorgesteld de auto's maar even aan de kant te zetten om het een en ander te regelen. Inderdaad wel verstandig want dat nodeloos op de rijbaan blijven staan is nergens voor nodig. Dus stuur ik netjes een zijstraat in, onder luide protesten van carroseriedelen tegen mijn achterwiel. GVD. Ik stap uit, kijk achter me. GD GLOEIENDE, geen Saab meer te bekennen. En door alle emotie totaal niet naar een kenteken gekeken. Niemand dus. Niemand ook die op mijn voorstel ingaat om erachteraan te gaan

. En ik was toen nog in de veronderstelling dat de 90 zwaar aanliep, dus zag het ook niet zitten om er zelf achteraan te spurten. Als ik toen wist dat het slechts de bumper was.....

. Kortom, de ietwat Noord Afrikaanse figuren zaten dus zeer waarschijnlijk in een onverzekerde auto

. Ik begin een beetje af te koelen, maar heb er nog steeds spijt van dat ik er niet achteraan ben gegaan

, foto's van de eerste situatie heb gemaakt en dat de veroorzakers er zonder lichamelijk letsel vanaf zijn gekomen......
Maar van de 90 is het kenteken door de politie ingenomen.....

...kunnen zelf weinig doen aan het geval, had iig het idee dat de prioriteit voor dit soort zaken bijzonder laag ligt. Dus ben nu afhankelijk van het waarborgfonds. Zal me benieuwen

.
Ga in ieder geval op zoek naar een nieuwe koets voor de 90. Kan het me niet voorstellen dat de RN-14-LB na 14 jaar in eigendom uit het RDW register gaat verdwijnen. Moet maar winterproject worden

.
Maar mocht er in de buurt van Velsen/Beverwijk een Antraciet griijze eerste serie SAAB 9000, (87) met redelijke voorschade rondrijden met vanzelfssprekend zeer ongure types

achter het stuur. Of zo'n ding de komende tijd op de sloop gedumpt/gesignaleerd worden, Ik ben zeer benieuwd naar het kenteken

.

De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.