Max__623

155 repair manuals gevraagd

za mei 31, 2008 13:54

Hallo
onlangs kreeg ik hier op het forum de link http://www.tvc.se/AR/Workshop_Manual/index.html
Mijn motorcode AR67-105 is hier niet te vinden.
Is er online nog ergens een repairmanual voor mijn motorcode.

thx
Marc

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 155 repair manuals gevraagd

za mei 31, 2008 14:41

In mijn bijgewerkte papieren werkplaatshandboek, staat dat de 67105 de 1995 versie van de 1.7 motor is. Verder zie ik nergens speciale dingen die anders zouden zijn voor de 67105 in het hoofdstuk motorenrevisie, dus met de PDF die ik je gewezen had heb je alles wat beschikbaar is volgens mij. Het zal goed kunnen dat er een aantal onderdelen anders zijn, maar dat zal je op ePer (CD/DVD met onderdelencatalogus) moeten uitzoeken, dat staat niet in het werkplaatshandboek.

Ik zit me nu af te vragen waarom ze in hemelsnaam in 1995 een ander 1.7 blokje gemaakt hebben...

Max__623

RE: 155 repair manuals gevraagd

za mei 31, 2008 14:56

dus de aanhaalmomenten zijn hetzelfde?

wat wil eigenlijk dat icoontje zeggen (staat bij de aanhaalmoment van drijfstang, zo een flesje met een druppeltje in de moer)

en de 67105 motor is dus later gemaakt?
aangezien ik er 190.000 op de klop heb, mag ik dan nog gerust zijn dat mijn blok mss 150.000 km zou hebben?

ik denk voor de fouten uit het blok te werken ? :oops: :lol:

thx
marc

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 155 repair manuals gevraagd

za mei 31, 2008 15:43

wat wil eigenlijk dat icoontje zeggen (staat bij de aanhaalmoment van drijfstang, zo een flesje met een druppeltje in de moer)

aangezien ik er 190.000 op de klop heb, mag ik dan nog gerust zijn dat mijn blok mss 150.000 km zou hebben?

thx
marc
Dat icoontje betekent dat je een beetje olie op de draad moet zetten zodat je zeker weet dat je aanhaalmoment ook klopt. De aanhaalmomenten zijn hetzelfde ja. Ik zou niet speculeren over de kilometerstand van je blok, het heeft zonder olie gelopen dus het is niet te vergelijken met een blok met dezelfde hoeveelheid kilometers wat altijd netjes gedaan is. Fouten in het blok lijkt me erg sterk, de 1.8 is niet aangepast en het is het laatste jaar dat ze dat blok hebben gemaakt.

Max__623

za mei 31, 2008 16:34

thx
marc
Dat icoontje betekent dat je een beetje olie op de draad moet zetten zodat je zeker weet dat je aanhaalmoment ook klopt. De aanhaalmomenten zijn hetzelfde ja. Ik zou niet speculeren over de kilometerstand van je blok, het heeft zonder olie gelopen dus het is niet te vergelijken met een blok met dezelfde hoeveelheid kilometers wat altijd netjes gedaan is. Fouten in het blok lijkt me erg sterk, de 1.8 is niet aangepast en het is het laatste jaar dat ze dat blok hebben gemaakt.
en die moeren kunnen niet loskomen door de 'vibrations' van de motor?
of die moer is losgekomen omdat ik zonder olie reed, waardoor de lagers stukliepen en dan de moer uiteindelijk loskwam?
ik maak me niet echt zorgen om die kms, ik hoop gewoon dat ik trug kan rijden binnen dit en 5 dagen, :?
grtz

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 31, 2008 17:50

en die moeren kunnen niet loskomen door de 'vibrations' van de motor?
of die moer is losgekomen omdat ik zonder olie reed, waardoor de lagers stukliepen en dan de moer uiteindelijk loskwam?
Er kan van alles gebeurd zijn, maar als ie draaiend binnenkwam en nu niet meer lijkt het me verstandig even terug te gaan naar de beginsituatie waarbij ie nog wel draaide.

Terug naar “Het Forum Café”