Rij ik met 140+ over de autosnelweg, begint de auto linksvoor ineens te trillen, ik denk lekke band. Maar met het stuur losjes in de handen constateerde ik dat de sporing goed bleef, en de auto niet een 1 kant naar beneden zakte..... hm.... dus geen lekke band..... wellicht iets wat tegen de spaken van de velg klepperd.............. maar het wordt wel steeds harden......... op dat moment schiet het door me heen: een los wiel.
Dat is wel erg schrikken, heel voorzichtig mijn voet van het gas gehaald, knippertje naar rechts ( zat natuurlijk weer eens op de linker baan) en heeeeeeel geleidelijk naar rechts, iedereen achter mij toeteren en seinen...... ja ja... ff kalm aan ja.
Uit laten rollen op de vluchtstrook, en het linker voorwiel bekeken, en idd, bouten hingen los in de velg, en de velg zelf zat met nog ong 1cm op de rand van de naaf.....

Ik kan je verzekeren dat ik de afgelopen 20 jaar genoeg heb meegemaakt in het verkeer, een aantal jaren geleden nog een gevorderde rijopleiding heb gedaan, maar dit leverde toch wel hart-kloppingen en een klamme rug op.
Dit was het eerste moment dat ik echt angst had in een auto.
Nadat ik alles weer had vastgezet, maar weer verder gereden naar huis. Heb het idee dat de velg een klap gehad heeft van dat harde geslinger, heb nu nl een trilling in de wagen, die er daarvoor niet was.
Morgen neemt de dealer contact op, ben benieuwd.