Gebruikersavatar
Alfa One 156
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:19
Locatie: Deurne (België)

Vraagje inzake modelautootjes

za feb 02, 2008 16:51

Zoals waarschijnlijk vele hier heb ik ook modelautootjes op schaal 1:43. Tot enkele dagen had ik enkel Alfa's, nl.: elke Alfa die ik heb/had en wat speciale modelletjes of goedkope die er toch goed uit zien.

Deze week vond ik in de Blokker modelautootjes voor €2,99 die er dan ook nog mooi uitzien. Je kon kiezen uit de rally-Subaru van Richard Burns, een Honda NSX, een Ford GT40 en een CANAM-achtig iets van Toyota. Ik kocht ze allemaal, behalve de Toyota (het merk doet me niets en ook de raceklasse niet).

Nadeel is dat ze niet in een casing zitten maar een zacht, plastieke verpakking rondom zich hebben. Ze staan wel op een voetplaatje

Weet iemand waar ik mooie cases kan verkrijgen om er over te zetten?

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Vraagje inzake modelautootjes

za feb 02, 2008 19:00

Zoals waarschijnlijk vele hier heb ik ook modelautootjes op schaal 1:43. Tot enkele dagen had ik enkel Alfa's, nl.: elke Alfa die ik heb/had en wat speciale modelletjes of goedkope die er toch goed uit zien.

Deze week vond ik in de Blokker modelautootjes voor €2,99 die er dan ook nog mooi uitzien. Je kon kiezen uit de rally-Subaru van Richard Burns, een Honda NSX, een Ford GT40 en een CANAM-achtig iets van Toyota. Ik kocht ze allemaal, behalve de Toyota (het merk doet me niets en ook de raceklasse niet).

Nadeel is dat ze niet in een casing zitten maar een zacht, plastieke verpakking rondom zich hebben. Ze staan wel op een voetplaatje

Weet iemand waar ik mooie cases kan verkrijgen om er over te zetten?
Die cases zijn wel verkrijgbaar, maar niet bepaald goedkoop. Reken op 2 a 3 maal wat je voor die modelletjes zelf hebt betaald voor een mooie BBR display case. Hier wat adressen waar je die kunt krijgen.
De Roos Autominiaturen
Grand Prix Models

Er zijn wel goedkopere (volgens mij levert bijv. Herpa die voor 4 a 5 Euro p/s), maar ik durf niet te zeggen waar die te krijgen zijn.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Vraagje inzake modelautootjes

za feb 02, 2008 22:52

Ikea vitrinekastjes.....
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

greyhound

RE: Vraagje inzake modelautootjes

za feb 02, 2008 22:54

Ga naar een kunstsofverwerkingsbedrijf en vraag of je daar in de afvalcontainers mag kijken. Vervolgens bij een houtverwerkingsbedrijf even in de afvalcontainer mogen kijken, daar wat geschikte stukken hout uit gehaald, dat hout in de lak zetten. Model op het houten plankje, kunststof kap erover en voila, je bent zeer goedkoop klaar.

Groetjes,

Greyhound :D

Gebruikersavatar
Alfa One 156
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:19
Locatie: Deurne (België)

RE: Vraagje inzake modelautootjes

ma feb 04, 2008 10:18

Ik heb me waarschijnlijk niet goed uitgedrukt.

Normaal gezien als je een model op 1:43 koopt zit dat in een kunststoffen "doosje". Ik zou dus zo'n doorzichtige kapjes willen hebben, omdat er nu een doorzichtige, plastieken verpakking rondzit. Al zal je natuurlijk de juiste kapjes moeten vinden (rekening houdende met de binnenmaten van het kapje en de buitenmaten van het voetplaatje.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Vraagje inzake modelautootjes

ma feb 04, 2008 10:49

Afbeelding

Veel modelautozaken verkopen losse vitrinedoosjes. Bovenstaande van modelcarweb.nl is overigens 1:18.

Op www.namac.nl staan veel adressen van modelauto zaken (voornamelijk in Nederland).

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Vraagje inzake modelautootjes

ma feb 04, 2008 12:53

Ik heb me waarschijnlijk niet goed uitgedrukt.

Normaal gezien als je een model op 1:43 koopt zit dat in een kunststoffen "doosje". Ik zou dus zo'n doorzichtige kapjes willen hebben, omdat er nu een doorzichtige, plastieken verpakking rondzit. Al zal je natuurlijk de juiste kapjes moeten vinden (rekening houdende met de binnenmaten van het kapje en de buitenmaten van het voetplaatje.
De kapjes zijn niet los verkrijgbaar, laat staan dat je kapjes zou kunnen vinden die precies op een bepaald voetje passen, waar nooit een kapje bij heeft gehoord. Jje zult complete doosjes moeten aanschaffen (dus kapje en voetje) en de autootjes daarin overzetten. Maar nogmaals, het blijft een (relatief) duur geintje. Bij een aantal ervan (de meeste?) moet je ook nog zelf aan de slag om op de juiste plaats(en) er de gaatjes in te boren voor de schroefjes. Van de doosjes die ik ken is die van Herpa de enige waarbij een kant en klaar universeel systeem is inbegrepen voor het bevestigen van het model.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1733
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: Vraagje inzake modelautootjes

di feb 05, 2008 21:46

Losse vitrinedoosjes zijn inderdaad duurder dan die Blokker autootjes zelf.
Een low budget alternatief kan zijn: Ferrero Rocher doosjes. Als je een chocoladeverslaafde schoonmoeder hebt?? :)
Doosje ondersteboven gebruiken; dus het platte dekseltje is dan de bodemplaat voor je miniatuurauto.

Afbeelding

.

Terug naar “Het Forum Café”