Pagina 1 van 4

Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 15:35
door GiuliaCorse
Ok ik heb het eerlijk gestolen van het 156 forum, maar dit is geweldig vooral de reacties.
http://www.gmmodernmuscle.com/forums/vi ... sc&start=0

Afbeelding

Re: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 15:36
door Richard75
Ok ik heb het eerlijk gestolen van het 156 forum, maar dit is geweldig vooral de reacties.
http://www.gmmodernmuscle.com/forums/vi ... sc&start=0
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

de link doet het niet :)

RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 15:37
door AlfaFever
Euh,
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Edit: was al gezien.... zal sneller leren typen :wink:

RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 15:45
door GiuliaCorse
Zat er al in, ze hadden in eens meer dan 100000 pageviews in een uur tijd. Zou zeggen probeer later nog eens, ben zelf ook maar tot pag 3 gekomen. :lol:

RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 15:48
door elio
First off, Jay, stay out of this.

Ok. I didn't want to mention it but I was thinking about turbo charging my Vette. I got to thinking about it and how in efficient even turbos are (compressor efficiencies of about 80% at best).

Since a turbo's function is to pressurize incoming air and force it into the upper motor, and turbos are driven by high pressure exhaust gas created from the combustion process, couldn't I just bypass the turbo altogether and route my headers back into the throttle bodies?

Since I have CFI, I could balance the DEI (direct exhaust injection as I just coined it) by feeding one header into each throttle body. Yes, the charge air wouldn’t be that cold, but it would be under a hell of a lot more pressure.

I attached a quick sketch below:


There are still a few things I need to work out:
1) How do I get the CFI aircleaner to fit in a way that hides this plumbing?
2) Does anyone make a V-band clamp that will bolt an exhaust header to a CFI throttle body?
3) What pinion angle should I use in my rear-end? I’m sure there will be a noticeable difference in torque output.

What do you guys think?
Afbeelding

RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 15:52
door Michel
Geweldig !!!

Ze tunen ook geiten, heb ik de indruk :biggrin:

RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 16:19
door Alfa155
](*,)

RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 16:37
door Roeltje 164
Ze zijn ook echtaardig voor mekaar daarzo.... :roll: :-#

RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 16:53
door WhizzMan
Deze gast heeft of een gruwelijke plaat voor z'n kop of is een ontzettend getalenteerde trol. In beide gevallen is het in ieder geval erg vermakelijk leesvoer. :D

Re: RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 17:06
door Speeder
Ze zijn ook echtaardig voor mekaar daarzo.... :roll: :-#
Dacht ik ook al ja, de post is natuurlijk op zun minst triest te noemen. Het is wel duidelijk dat de persoon in kwestie geen (lees uitermate weinig) autotechnische kennis heeft...maar om iemand dan zo af te branden... :lol:

RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 18:13
door chopmax
Dit is toch de functie van je EGR klep? :shock:

RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 18:45
door pb2k
ja ik heb ook van die tuning ideeen die ik graag wil delen voor ik ze uitvoer

Afbeelding

hier dacht ik net tijdens de terugrit aan, want waarom van die moeilijk kleine switches voor de ruitenwisser en blower als het ook praktisch kan !!

Re: RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 19:50
door Jens Hoorn
Dit is toch de functie van je EGR klep? :shock:
Niet helemaal zo overdreven, maar wel ongeveer inderdaad. Er komt een klein deel van de uitlaatgassen idd weer terug in de verbrandingskamer. Milieuvriendelijker, zeggen ze :?

Re: RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 21:14
door vjete
Dit is toch de functie van je EGR klep? :shock:
Niet helemaal zo overdreven, maar wel ongeveer inderdaad. Er komt een klein deel van de uitlaatgassen idd weer terug in de verbrandingskamer. Milieuvriendelijker, zeggen ze :?
maar door de warme uitlaat gassen heb je minder vermogen en ga je uiteindelijk meer gas geven om hetzelfde vermogen te hebben en dan verbruik je juist meer :wink:
zo heeft MAN het ook bedacht bij nu nieuwe motoren en het gevolg was dus minder vermogen en uiteindelijk meer verbruiken

dan doe je eens iets voor het milieu :)

RE: Het beste tuning idee in tijden

Geplaatst: di nov 13, 2007 21:15
door yuri 75 V6
Ja ho eens even, EGR wordt door de ECU geregeld en onder vollast gaat er heus geen inert gas de motor in.