Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 15:35

Ok ik heb het eerlijk gestolen van het 156 forum, maar dit is geweldig vooral de reacties.
http://www.gmmodernmuscle.com/forums/vi ... sc&start=0

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GiuliaCorse op di nov 13, 2007 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 15:36

Ok ik heb het eerlijk gestolen van het 156 forum, maar dit is geweldig vooral de reacties.
http://www.gmmodernmuscle.com/forums/vi ... sc&start=0
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

de link doet het niet :)

AlfaFever

RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 15:37

Euh,
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Edit: was al gezien.... zal sneller leren typen :wink:

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 15:45

Zat er al in, ze hadden in eens meer dan 100000 pageviews in een uur tijd. Zou zeggen probeer later nog eens, ben zelf ook maar tot pag 3 gekomen. :lol:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1093
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 15:48

First off, Jay, stay out of this.

Ok. I didn't want to mention it but I was thinking about turbo charging my Vette. I got to thinking about it and how in efficient even turbos are (compressor efficiencies of about 80% at best).

Since a turbo's function is to pressurize incoming air and force it into the upper motor, and turbos are driven by high pressure exhaust gas created from the combustion process, couldn't I just bypass the turbo altogether and route my headers back into the throttle bodies?

Since I have CFI, I could balance the DEI (direct exhaust injection as I just coined it) by feeding one header into each throttle body. Yes, the charge air wouldn’t be that cold, but it would be under a hell of a lot more pressure.

I attached a quick sketch below:


There are still a few things I need to work out:
1) How do I get the CFI aircleaner to fit in a way that hides this plumbing?
2) Does anyone make a V-band clamp that will bolt an exhaust header to a CFI throttle body?
3) What pinion angle should I use in my rear-end? I’m sure there will be a noticeable difference in torque output.

What do you guys think?
Afbeelding
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 15:52

Geweldig !!!

Ze tunen ook geiten, heb ik de indruk :biggrin:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa155
Full Member
Full Member
Berichten: 382
Lid geworden op: ma okt 10, 2005 10:32
Locatie: Ljouwert

RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 16:19

](*,)

Roeltje 164

RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 16:37

Ze zijn ook echtaardig voor mekaar daarzo.... :roll: :-#

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 16:53

Deze gast heeft of een gruwelijke plaat voor z'n kop of is een ontzettend getalenteerde trol. In beide gevallen is het in ieder geval erg vermakelijk leesvoer. :D

Speeder

Re: RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 17:06

Ze zijn ook echtaardig voor mekaar daarzo.... :roll: :-#
Dacht ik ook al ja, de post is natuurlijk op zun minst triest te noemen. Het is wel duidelijk dat de persoon in kwestie geen (lees uitermate weinig) autotechnische kennis heeft...maar om iemand dan zo af te branden... :lol:

chopmax
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:14
Locatie: Den Haag

RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 18:13

Dit is toch de functie van je EGR klep? :shock:
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

pb2k
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 546
Lid geworden op: do nov 10, 2005 16:51
Locatie: scheveningen

RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 18:45

ja ik heb ook van die tuning ideeen die ik graag wil delen voor ik ze uitvoer

Afbeelding

hier dacht ik net tijdens de terugrit aan, want waarom van die moeilijk kleine switches voor de ruitenwisser en blower als het ook praktisch kan !!
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2310
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 19:50

Dit is toch de functie van je EGR klep? :shock:
Niet helemaal zo overdreven, maar wel ongeveer inderdaad. Er komt een klein deel van de uitlaatgassen idd weer terug in de verbrandingskamer. Milieuvriendelijker, zeggen ze :?
''Drive tastefully''

vjete

Re: RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 21:14

Dit is toch de functie van je EGR klep? :shock:
Niet helemaal zo overdreven, maar wel ongeveer inderdaad. Er komt een klein deel van de uitlaatgassen idd weer terug in de verbrandingskamer. Milieuvriendelijker, zeggen ze :?
maar door de warme uitlaat gassen heb je minder vermogen en ga je uiteindelijk meer gas geven om hetzelfde vermogen te hebben en dan verbruik je juist meer :wink:
zo heeft MAN het ook bedacht bij nu nieuwe motoren en het gevolg was dus minder vermogen en uiteindelijk meer verbruiken

dan doe je eens iets voor het milieu :)

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8953
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Het beste tuning idee in tijden

di nov 13, 2007 21:15

Ja ho eens even, EGR wordt door de ECU geregeld en onder vollast gaat er heus geen inert gas de motor in.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Het Forum Café”