Hoog tijd dat ik mezelf even voorstel. Ik heb al een beetje rondgekeken op dit forum en het lijkt me hier best wel een leuke boel

M'n naam is Stefaan, ben ergens rond de 30jaar en woon nabij Antwperpen in Belgie.
Jaren terug kocht ik mijn eerste auto, een Alfa 75 2.5V6 voor minder dan 1000euro, gekeurd (toen nog Belgische frankskes).
Ik had het alfa-virus te pakken maar de auto was compleet op. Behalve de motor. Ik was toen nog student en kon een restauratie onmogelijk zelf uitvoeren, ook al had ik toen al een sloop 75 Turbo gevonden.
Ik had dus veel leuk 75 spul maar niks was ok. Het is op een dag allemaal de deur uitgegaan. Als ik me niet vergis naar de jongens van ARparts.
Ik begon met een 155 te rijden. Een 1.8ts. Vele probleemloze kilometers mee gereden. Enkele nachtritten van de Belgische Alfa Club op m'n naam geschreven... Kortom, cuore sportivo in alle opzichten maar... ik miste de achterwielaandrijving en er was nog plaats op den hof voor een extra parkeerplaats. M'n pa vond het best en er kwam een 75TS bij. M'n ma mocht 'part time' de 155 lenen

tot ik een flatje kocht en alle centen kon gebruiken, ruim 6 jaar geleden... Er moest een auto weg... De 75 werd verkocht zonder verlies. De inrichting van de flat kwam in orde. Hier en daar een Alfa 1:43ste kwam er wel bij natuurlijk.
Een paar jaar terug begaf de 155-motor het. M'n eigen schuld. Nokkenassen... te laat met de klepspeling te laten stellen... Deze toch maar laten herstellen. Niet veel later begon de versnellingsbak kuren te tonen en heb i'm achter gelaten in de garage en een 147 1.6TS gekocht. Zo'n 105pk modelleke met een paar opties. Die is nu ruim 3 jaar oud, 55.000km rijper en ik geniet er nog steeds elke dag van. Vooral op de ronde punten. Leve de Pirelli's. Ik ben er al 3x mee naar Italie gereden en een keertje Frankrijk.
Een paar maand terug Toch maar weer een 75Ts gekocht. Een mooie rode die vroeger nog ge-pimp'd was door een italiaan in Genk. Meer weet ik ook niet van 'm maar tik gewoon Alfa 75 in Google en de eerste rode 75 die je ziet is mijn Alfa zoals hij er in een vorig leven uit zag! diegene waar ik 'm van kocht had 'm terug wat hoger op z'n poten gezet en er lelijke 14duimers onder gestoken. Momenteel heeft ie de 14duims turbovelgen in afwachting van de AZEV's die in de schuur klaarliggen.
Stilaan zet ik de wagen weer in zijn originele staat, maar dan met de nodige persoonlijke accenten.
zo nu weten jullie ook weer iets meer over me en mijn wagenpark.
Tot binnenkort
Stefaan aka Alfa147man