Pagina 1 van 1

Bloody *&^%*&%$koppeling 155

Geplaatst: wo feb 07, 2007 21:15
door giulia adept
Tuurlijk! Rijd ik weg bij mijn carpoolbuddies, stopt de koppeling ermee...:evil:
ANWB erbij. Proberen te maken. Ho, maar!
Morgen wordt-ie naar de garage gebracht. Gelukkig heb ik een vervoermiddel via de ANWB-voorwaarden.
Wel een Golf, maar ik zei al vervoermiddel. Niet auto. 8)
Toch... het zal genoeg gaan kosten, zo.

RE: Bloody *&^%*&%$koppeling 155

Geplaatst: wo feb 07, 2007 21:47
door kees artc6
als het de hulpkoppeling is valt het best mee

RE: Bloody *&^%*&%$koppeling 155

Geplaatst: wo feb 07, 2007 23:49
door giulia adept
Nah. Gewoon lekke koppelingscylinder. Maar als je ver van huis bent (20 klikken over de weg) moet je dus zo'n sleep hebben en VP naar de garage.
Onderdeel, arbeidskosten... Als ze al gelijk tijd voor je hebben, dus behalve het geld is het gewoon een hoop frustratie.
Heb je drie Alfa's, kan er geen één rijden...
Komt bij dat ik plannen had om te verbouwen (CV aan laten leggen) en binnenkort samen te gaan wonen.:thumbs:
Moet je prio's stellen, dus dat CV aanleggen zal hem niet worden. De rest is al duur zat, dacht ik zo. :(

RE: Bloody *&^%*&%$koppeling 155

Geplaatst: do feb 08, 2007 08:49
door AlfaJorrit
succes ermee!
wat schort er aan de andere bolides?

RE: Bloody *&^%*&%$koppeling 155

Geplaatst: do feb 08, 2007 10:01
door giulia adept
Giulia is project. 164 staat bij Van Neerijnen voor APK, dus daar kan ik ook even niet bij. Laatstgenoemde moet trouwens motordonor worden voor Giulia.

RE: Bloody *&^%*&%$koppeling 155

Geplaatst: do feb 08, 2007 16:03
door giulia-tom
164 TS als donor?
Kun je dan niet beter een 75 TS blok erinhangen? (minder aanpassingen) Heb ik nog liggen voor je haha, eigenbelang!
Want het is niet zo dat het gat in je krukas van een 164 zomaar past....dus boren moet je toch!

En een 164 voor ernaast is altijd comfortabel! Ik kan erover meepraten!
Ik neem aan op carbs?
:wink:

RE: Bloody *&^%*&%$koppeling 155

Geplaatst: do feb 08, 2007 18:48
door giulia adept
Negative. Gewoon injectie. Werkt beter met LPG, schijnt. Dat er4 geboord moet worden, weet ik. Maar ben ook niet van plan de motorinbouw zelf te doen. Schuren, plamuren en lassen gaat nog en aan onderdelen sleutelen meestal ook wel.
Aber in die Begrenzung zeigt sich den Meister!

RE: Bloody *&^%*&%$koppeling 155

Geplaatst: do feb 08, 2007 22:41
door berlinista
in die Beschrankung zeigt Sich ... maar dan met een umlaut, maar die weet ik niet op mijn toetsenbord! Vertel!
Enne,
Ein Kleingeist halt Ordnung
Ein Genie Uberblickt der Chaos


:wink:

Ik vind een TS echt verspilde moeite. Been there, done that, en nooit weer.
Gewoon de tijd en moeite in een leuke 2000 Nord stoppen.
Injectie is prima, daar niet van, maar LPG op carbs, op een tweeliter nord, komt niks tekort, en is 10 x simpeler. Plus dat je A de 164 motor nodig hebt, en B een 2000 motor moet plukken. (vliegwiel, carter, voordeksel, oliepomp)
dan , wat nog vrij simpel is, bedrading aan je Juul knopen, heel duur uitlaatspruitstuk moet kopen, en ga zo maar verder.
O ja, retourleiding brandstof.
Dus als je dat niet zelf doet maar LAAT doen, dan gaat het je giga knaken kosten, en waarvoor?
Dus nee, dat leek me leuk, heb er 70000 km mee verreden, ook op LPi, maar vond het qua vermogen (ondanks KN, Squadrachip, geen kat, dure uitlaat 60 mm doorloop) toch tegenvallen. Hij deed wel 220 op de teller op gas, dat wel, dus zeg een kleine 200 echt, maar qua trekkracht, mwah. Voorheen deed ie 200 op gas, met de 2000, op de teller, dus de winst???
Soepel was ie wel, dat zeker. Maar toen reed ik in de Berlina van Freddy Nieuwenhuize, van K&T, met een 160 pk Arese torretje, en dat was toch echt VEEEL leuker!