Grietje
Member
Member

Verkeersdrempels en chicanes

za jan 27, 2007 00:02

Sh*t sh*t. Okay, ik reed te hard, maar ligt er in de weg opeens een drempel, cq chicane en ik kan niet meer op tijd remmen en rijd er vol boven op. Eigen schuld, weet ik. Het leuke is dat iedereen gewoon doorrijdt en niet vraagt of ze je kunnen helpen. Zal de 146 maandag weer naar de garage brengen want het klonk alsof er onderdelen afvielen. Zal morgen zien. Ik zeg: een verbod op drempels en chicanes. Maar ja, blijft mijn eigen domme schuld en tsja, dat gebeurt me niet nog een keer :wink:
Gehad: 33 1.4 Imola Nero, 33 1.4 Rosso, nog een 33 1.4 Imola Rosso, 146 1.4 Rosso Proteo,: 155 2.0 TS 16V Rosso, 155 1.6 16V Rosso , 147

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: Verkeersdrempels en chicanes

za jan 27, 2007 00:18

Ik zeg: een verbod op drempels en chicanes.
Ik zeg, Grietje for president :banana: Afschaffen die dingen, beter voor het milieu en auto :!:

:jumping:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Anke

RE: Verkeersdrempels en chicanes

za jan 27, 2007 00:30

K*T...................wat zal je geschrokken zijn :cry:
Hoop dat je niet al teveel hebt beschadigd oh oh

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

za jan 27, 2007 00:36

Bepaald niet de weg uit je onderschrift dus :(

Drempels liggen er niet voor niets. Het gros van de automobilisten blijft als een blinde doorrazen terwijl de situatie zich helemaal niet leent voor hogere snelheden. We hebben dus collectief die krengen over onszelf afgeroepen.

Helaas laten op hol geslagen buurtcomité's en overijverige wethouders die ondingen nu overal neerleggen, en idioter nog: drempels in een 50kmh zone waarop je bij 25+ al schade rijdt.

Het ellendige is dat je als burger vrijwel machteloos bent tegen die overijverige drempelbouwers :evil:

Sterkte met de afhandeling vd schade.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 27, 2007 00:40

Stond er een waarschuwingsbodje voor de drempel eigenlijk?
Ik geloof dat dat moet, behalve in een 30 km-zone...
It's not easy, being green (kermit)

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

za jan 27, 2007 00:55

Hoe hoger de drempels, hoe harder ik daar tussenin rij.

Hoezo averechts effect :lol:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 27, 2007 15:46

Lang leve de chicane's! :blue_cool:

WEG MET DREMPELS! :evil:

Succes met de reparatie. Misschien valt het mee......ik bedoel: niet tegen. [-o<
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Speeder

za jan 27, 2007 15:59

Aah! Is ie net weer APK gekeurd, krijgt ie weer een onverwachts retourtje garage :?
Het is maar goed dat ie (nog?) niet verlaagd is. Laten we hopen dat de deuk in je ego groter is dan de materiele schade ;)

Van mij mogen ze 1/3 van de drempels weg halen, 1/3 verlagen en dan 1/3 laten liggen. Chicanes vind ik soms ook levensgevaarlijk...

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 27, 2007 16:02

Drempels kunnen goed werken, maar waar blijft een landelijke standaard. In Leeuwarden is een wijk daar kan ik met de 156 niet eens inkomen.. :shock: :shock:
Dink gaf het reeds aan: Als er een drempel in een 50 km gebied ligt, moet je daar toch met een redelijk normale gang over heen kunnen??

Of haalt ie geen 50?? :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Grietje
Member
Member

za jan 27, 2007 18:44

De schade lijkt op het eerste zicht mee te vallen, maar ze moet wel ff op de brug!

Heb eens nagevraagd: die chicane is aangelegd toen de betreffende weg eenricthingsverkeersweg was, dus ligt onlogisch.

Neemt niet weg dat ik langzamer had moeten rijden, zeker als ik zo laat van een vergadering kom. En de schade van mijn ego is idd hopelijk groter dan de schade aan de auto :wink:
Gehad: 33 1.4 Imola Nero, 33 1.4 Rosso, nog een 33 1.4 Imola Rosso, 146 1.4 Rosso Proteo,: 155 2.0 TS 16V Rosso, 155 1.6 16V Rosso , 147

Rob33

za jan 27, 2007 19:59

Ja hier hebben we zo'n nieuwbouwwijk en daar hebben ze een ronde drempel aangelegd in het midden van de straat. Maar zonder witte strepen of iets, gewoon in dezelfde rode kleur als het wegdek. Reed dus best hard door de wijk en ineens die drempel! Had maar niet afgeremd, want anders komt de neus alleen maar lager... Was gelukkig wel met de dienst auto (Mercedes E-klasse) :wink:

Aernoudt
Guru
Guru

za jan 27, 2007 20:19

Balen grietje !

Waarom worden er tegenwoodig zoveel van die SUV's verkocht ;) Daarmee kun je gewoon vol over die drempels (net als met Citroen C5 en C6 trouwens). Als je kijkt hoeveel last de ambulances er mee hebben dan is het weghalen het overwegen waard van die drempels.

Drempels helpen zo wie zo niet volgens mij, net als flitspalen: meer politie auto';s die rondrijdne wel...
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Patrick
Guru
Guru

Re: RE: Verkeersdrempels en chicanes

za jan 27, 2007 20:41

Balen grietje !

Waarom worden er tegenwoodig zoveel van die SUV's verkocht ;) Daarmee kun je gewoon vol over die drempels (net als met Citroen C5 en C6 trouwens). Als je kijkt hoeveel last de ambulances er mee hebben dan is het weghalen het overwegen waard van die drempels.

Drempels helpen zo wie zo niet volgens mij, net als flitspalen: meer politie auto';s die rondrijdne wel...
Juist, ga maar eens in een ambulance liggen, dan weet je het wel.
Als ik toch ooit in de plaats van Balkenende kom dan schuiven we al die hobbels er direct uit.

Patrick
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Rob33

za jan 27, 2007 20:48

Ja ik rijdt ook wel eens in zo'n sprinter als de ambulances hebben, maar dan voor rolstoelvervoer. Het is idd geen pretje die drempels, vooral niet voor de mensen die je meeneemt. Je moet echt tergend langzaam door die wijken rijden...

Terug naar “Het Forum Café”