Ik kon hem goedkoop overnemen van mijn neef, die een auto van de zaak heeft gekregen en deze dus niet meer nodig had. Hij had deze auto gekocht van een van de eerste eigenaar, een doktor. Dat maakt mij dus de derde eigenaar. De Alfa heeft nu 140xxx gelopen, en dat is met een leeftijd van 14 jaar een vrij acceptabele km-stand. Er zit niet veel op of aan, hij heeft elektrische ramen, achterruitverwarming, en een deelbaar neerklapbare achterbank en dan houdt het wel een beetje op. De mistlampen die erin zitten doen het namelijk niet, die heb ik er voor de sier ingezet. Je mag ze toch bijna nooit aanzetten.
De uitvoering is geen Imola, maar daar heeft ie wel de bumpers en spoiler van, wat de auto toch wat vlotter maakt.

De auto heeft wel wat minpuntjes, zo heeft ie een deuk in het rechter achterscherm. De bumper is vervangen, dus je ziet er niet heel veel van. Verder een grote kras op het rechterachterportier en wat kleine puntjes. Maar het blijft natuurlijk een auto van 14 jaar oud!
Vanaf de aankoop ben ik er lekker mee bezig geweest. Mijn neef had er niet echt veel tijd meer voor (net nieuwe baan, kind, afstuderen), dus er waren nog wat dingen te doen. Tot nu toe:
- Goed gepoetst natuurlijk
- Achterklep gemaakt; de rechter demper vervangen, en de kabel om de klep te openen vervangen (was gebroken)
- Rechtsvoor portier gemaakt; ging niet meer open, nu wel
- Gebroken ventilatieroostertje vervangen
- Rooster op het dashboard voor de voorruit blower vervangen door een rechte

Verder heb ik zelf nog wat dingen aan gedaan om hem wat mooier te maken:
- Houten stuurtje
- QV sportinterieur met effen zwarte deurpanelen, en dat grondig schoongemaakt, lekker fris!
- Nieuw mattensetje
- Mistlampjes
- Achterklep ontdaan van de typeaanduiding en lelijke stickers
- Reflector strip vervangen door een wat mooier exemplaar
- Spiegels weer mooi zwart gemaakt (voetjes gespoten)
- De hoedenplank voor de speakers opnieuw bekleed
- H4 gold lampjes geplaatst
- Witte trekhaakdop vervangen door een zwarte
- en nog wat kleine dingetjes denk.
Het mooie hiervan is dat al die onderdelen van deze Alfa's heel weinig kosten! Komt omdat er al zoveel zijn afgeschreven. Zo vaak zie je ze niet meer rijden...

Verder wil ik nog een paar dingetjes eraan veranderen;
- Witte knippers voor (komen eraan)
- Type 2 handgrepen (komen eraan)
- Velgen... zit nog een beetje te kijken, Ronal A1 velgen staan er super onder, maar voor een goed setje in 15" kost het toch best wat. Eerst maar deze bandjes oprijden denk;)

Ik ben er iig erg tevreden mee, zeker voor het geld wat ik ervoor betaald heb! Nou maar hopen dat ie het goed blijft doen

Laat maar weten wat je ervan vindt!