Diesel Rule!

Als je buiten de aanschaf die 6 mille hebt gespendeerd dan ben je gek als je de auto wegdoet - met alle respect: zo'n auto is geen donder meer waard.
In iedergeval niet meer wat jij ongeveer zou willen zien.
Dus: Of zelf de centen oprijden of een ander die hiervan gaat genieten...
Ik begrijp je: Mijn afCrijsendlijk Voyager met VM tubodiesel was ook een debakel - dus kocht ik een werkpaard waar ik al een ton zonder versleuteling mee sleur....de duitse ster werkezel!
Mazzel had ik bij de verkoop van de auto voorzien van het 2e VM gebakkie....In mijn ogen waardeloze dingen in die auto - totaal ongeschikt voor trailers trekken enz.
(en nu gaan er reacties komen van TD rijders die probleemloos 3-5 ton met een VM rommelaar hebben gedaan, prima - ik vind het vuilnis!

)
Misschien heb jij ook verkoopmazzel, wanneer dat lukt dan kun je idd kijken naar iets leukers.
Voorwaarde is dat je de auto inderdaad maakt en misschien is er wel een geschikt ruilblokje ergens voor niet teveel.
Wil je dieselen, koop dan een auto met een beproefd dieselblok - iets duits ofzo - want je wilt toch niet sleutelen aan de gezinsmover?
Ja en ook duitse auto's kunnen gewoon stuk, ik weet het, voor mij is dat ik de Alfa's als hobby heb en er graag aan werk. De vrouw met haar auto (alweer een dikke duitser van jonge leeftijd) wil ik niet horen met:"dit is er loos en dat"
Ik wil bovendien ook waardevastheid. Dus werd het een dikke A6 v6 avant.
Kan natuurlijk ook Passat of V70 of 9-3/5 of iets dergelijks zijn.
Goedkoop? Ik ken mensen die een audi 80 avant kochten voor een leuke prijs en er reteveel plezier mee hebben - lekker groot - niet te duur - degelijjk met veel ruimte.
een collega van mij voorzag ik van een passat variant uit 94....3 jaar terug en die willen die echt niet kwijt.
Ik zeg niet dat italiaans beroerd is of hoeft te zijn - maar feit is dat deze auto's in het 2de hands circuit korter bij hun eigenaar blijven dan bijvoorbeeld japanse en duitse auto's - en dat heeft natuurlijk een reden.
Wordt het Alfa dan is het een passioneel besluit en moet de passie het blijven winnen - of je doet zelf veel aan de techniek - of je zit in de slappe was zodat het onderhoud je niet kan schaden en de passie verdrijft.
In mijn ogen is de meest degelijke Alfa van dit moment zekers de 8v TS...kijk maar naar wat die auto;s aankunnen aan km's. Jammer hè dat er geen 164/6 SW is.