Het Alfa virus heeft wederom toegeslagen !!
Geplaatst: do dec 21, 2006 21:00
Hallo lotgenoten,
De degelijke auto-opvoeding(Bertone GT, 2 Giulia's, Sud TI, Alfetta, Giulietta, Alfetta GTV6)die pa me heeft gegeven heeft 18 jaar later alsnog het gewenste effect gesorteerd(die "ouwe" rijdt nu zelf vooral Porsche 993 en RangeRover, maar heeft nog steeds een "nieuwe" GTV 3.0L voor het "geluid"): Ik heb ongeveer een maand geleden een 82er 2 liter Alfetta gekocht
. En heb sindsdien al redelijk veel gebruik mogen maken van dit superforum. Het is echt fantastisch, zeker als je wel liefhebber bent, maar (nog) geen echte monteur, er zijn zoveel mensen die verstand van zaken hebben en me al diverse malen goede tips hebben gegeven, echt helemaal top, en ook vreselijk aardig. Ik heb me dus ook meteen aangemeld voor een SCARB lidmaatschap, want dat is deze club echt waard.
Ik ben ongeveer een half jaar aan het rondkijken geweest, aanvankelijk naar GTV's maar sinds een twee maanden naar de sedan, simpelweg omdat ik het budget niet heb(kwam ik al zoekende achter) om een redelijk goede GTV voor weinig te vinden. Dmeeste slechte zijn gewoon te duur naar mijn mening, of ze zijn dusdanig overgespoten dat je niet goed kan zien hoe erg het ermee gesteld is
Ik wilde zowieso een trans-axle, en het moest een oldtimer, of bijna oldtimer worden om e.e.a. een beetje betaalbaar te houden, dus de keuze was snel gemaakt. Ik heb op Marktplaats een Alfetta gevonden met wat werk, maar een in grote lijnen technisch goede auto, en niet geheel onbelangrijk, een die eigenlijk helemaal hard is op een paar plekjes na onderaan de linkerportieren, en onder de achterruit. Maar wel in de originele lak.
Ik was vroeger niet zo weg van de tweede serie alfetta's, maar moet zeggen dat ik de vierkante koplampen, en de "lompe" achterlichten toch wel wat vindt hebben: "very eighties" zullen we maar zeggen.
Verder is er al een en ander gebeurd aan de auto door de vorige eigenaar: Onder andere zijn alle remtangen gereviseerd, nieuwe schijven(inmiddels flink roestig
)en blokken, een nieuwe koppelingsplaat, en drukgroep. Ook is de hulpcilinder vervangen, en zijn er rondom gele koni's gemonteerd.
Ik heb het(cognac met vlekken) interieur vervangen door een donkere QO vloerbedekking + bijpassende deurpanelen, en 75 TS interieur. De auto zelf is bruin/brons metallic, vind ik zelf wel mooi, en zie je niet vaak. Helaas is de lak niet zo mooi meer, maar hij moet t.z.t. toch eens helemaal gespoten worden, en dan komt dat verder wel in orde. eerst de auto maar eens roestvrij maken, en houden, en als ik voldoende pecunia heb voor een spuitactie komt dat nog wel.
Ik vind het niet zo erg om een tijdje in een gevlekte auto te rijden, trouwens dat zie je toch niet als je erin zit
Ik heb de bumpers van de auto gehaald om te kijken hoe het erachter met de roest gesteld was, maar daar is helemaal niets aan de hand:helemaal goed. Ik vind 'm er zonder bumpers ook wel mooier uitzien, dus die komen er ook niet meer op. Ik ga de lelijke randen aan de achterkant glad maken, en voor nog een klein spoilertje monteren, en laat de auto voor nog iets zakken. Achter zitten er al verlagingsveren onder.
Eerst ga ik dit weekend proberen om het elektrische systeem in orde te maken. En dan tijdens de kerstvakantie wat andere zaken zoals remmen en koppeling ontluchten, en beginnen aan het plaatwerk. Kortom ik verveel me niet de komende tijd.
Groeten, Sanne de la Haye
De degelijke auto-opvoeding(Bertone GT, 2 Giulia's, Sud TI, Alfetta, Giulietta, Alfetta GTV6)die pa me heeft gegeven heeft 18 jaar later alsnog het gewenste effect gesorteerd(die "ouwe" rijdt nu zelf vooral Porsche 993 en RangeRover, maar heeft nog steeds een "nieuwe" GTV 3.0L voor het "geluid"): Ik heb ongeveer een maand geleden een 82er 2 liter Alfetta gekocht

Ik ben ongeveer een half jaar aan het rondkijken geweest, aanvankelijk naar GTV's maar sinds een twee maanden naar de sedan, simpelweg omdat ik het budget niet heb(kwam ik al zoekende achter) om een redelijk goede GTV voor weinig te vinden. Dmeeste slechte zijn gewoon te duur naar mijn mening, of ze zijn dusdanig overgespoten dat je niet goed kan zien hoe erg het ermee gesteld is
Ik wilde zowieso een trans-axle, en het moest een oldtimer, of bijna oldtimer worden om e.e.a. een beetje betaalbaar te houden, dus de keuze was snel gemaakt. Ik heb op Marktplaats een Alfetta gevonden met wat werk, maar een in grote lijnen technisch goede auto, en niet geheel onbelangrijk, een die eigenlijk helemaal hard is op een paar plekjes na onderaan de linkerportieren, en onder de achterruit. Maar wel in de originele lak.
Ik was vroeger niet zo weg van de tweede serie alfetta's, maar moet zeggen dat ik de vierkante koplampen, en de "lompe" achterlichten toch wel wat vindt hebben: "very eighties" zullen we maar zeggen.
Verder is er al een en ander gebeurd aan de auto door de vorige eigenaar: Onder andere zijn alle remtangen gereviseerd, nieuwe schijven(inmiddels flink roestig

Ik heb het(cognac met vlekken) interieur vervangen door een donkere QO vloerbedekking + bijpassende deurpanelen, en 75 TS interieur. De auto zelf is bruin/brons metallic, vind ik zelf wel mooi, en zie je niet vaak. Helaas is de lak niet zo mooi meer, maar hij moet t.z.t. toch eens helemaal gespoten worden, en dan komt dat verder wel in orde. eerst de auto maar eens roestvrij maken, en houden, en als ik voldoende pecunia heb voor een spuitactie komt dat nog wel.
Ik vind het niet zo erg om een tijdje in een gevlekte auto te rijden, trouwens dat zie je toch niet als je erin zit


Eerst ga ik dit weekend proberen om het elektrische systeem in orde te maken. En dan tijdens de kerstvakantie wat andere zaken zoals remmen en koppeling ontluchten, en beginnen aan het plaatwerk. Kortom ik verveel me niet de komende tijd.
Groeten, Sanne de la Haye