delahayenator

Het Alfa virus heeft wederom toegeslagen !!

do dec 21, 2006 21:00

Hallo lotgenoten,
De degelijke auto-opvoeding(Bertone GT, 2 Giulia's, Sud TI, Alfetta, Giulietta, Alfetta GTV6)die pa me heeft gegeven heeft 18 jaar later alsnog het gewenste effect gesorteerd(die "ouwe" rijdt nu zelf vooral Porsche 993 en RangeRover, maar heeft nog steeds een "nieuwe" GTV 3.0L voor het "geluid"): Ik heb ongeveer een maand geleden een 82er 2 liter Alfetta gekocht :D . En heb sindsdien al redelijk veel gebruik mogen maken van dit superforum. Het is echt fantastisch, zeker als je wel liefhebber bent, maar (nog) geen echte monteur, er zijn zoveel mensen die verstand van zaken hebben en me al diverse malen goede tips hebben gegeven, echt helemaal top, en ook vreselijk aardig. Ik heb me dus ook meteen aangemeld voor een SCARB lidmaatschap, want dat is deze club echt waard.

Ik ben ongeveer een half jaar aan het rondkijken geweest, aanvankelijk naar GTV's maar sinds een twee maanden naar de sedan, simpelweg omdat ik het budget niet heb(kwam ik al zoekende achter) om een redelijk goede GTV voor weinig te vinden. Dmeeste slechte zijn gewoon te duur naar mijn mening, of ze zijn dusdanig overgespoten dat je niet goed kan zien hoe erg het ermee gesteld is
Ik wilde zowieso een trans-axle, en het moest een oldtimer, of bijna oldtimer worden om e.e.a. een beetje betaalbaar te houden, dus de keuze was snel gemaakt. Ik heb op Marktplaats een Alfetta gevonden met wat werk, maar een in grote lijnen technisch goede auto, en niet geheel onbelangrijk, een die eigenlijk helemaal hard is op een paar plekjes na onderaan de linkerportieren, en onder de achterruit. Maar wel in de originele lak.
Ik was vroeger niet zo weg van de tweede serie alfetta's, maar moet zeggen dat ik de vierkante koplampen, en de "lompe" achterlichten toch wel wat vindt hebben: "very eighties" zullen we maar zeggen.

Verder is er al een en ander gebeurd aan de auto door de vorige eigenaar: Onder andere zijn alle remtangen gereviseerd, nieuwe schijven(inmiddels flink roestig :cry: )en blokken, een nieuwe koppelingsplaat, en drukgroep. Ook is de hulpcilinder vervangen, en zijn er rondom gele koni's gemonteerd.
Ik heb het(cognac met vlekken) interieur vervangen door een donkere QO vloerbedekking + bijpassende deurpanelen, en 75 TS interieur. De auto zelf is bruin/brons metallic, vind ik zelf wel mooi, en zie je niet vaak. Helaas is de lak niet zo mooi meer, maar hij moet t.z.t. toch eens helemaal gespoten worden, en dan komt dat verder wel in orde. eerst de auto maar eens roestvrij maken, en houden, en als ik voldoende pecunia heb voor een spuitactie komt dat nog wel.
Ik vind het niet zo erg om een tijdje in een gevlekte auto te rijden, trouwens dat zie je toch niet als je erin zit :D :D Ik heb de bumpers van de auto gehaald om te kijken hoe het erachter met de roest gesteld was, maar daar is helemaal niets aan de hand:helemaal goed. Ik vind 'm er zonder bumpers ook wel mooier uitzien, dus die komen er ook niet meer op. Ik ga de lelijke randen aan de achterkant glad maken, en voor nog een klein spoilertje monteren, en laat de auto voor nog iets zakken. Achter zitten er al verlagingsveren onder.

Eerst ga ik dit weekend proberen om het elektrische systeem in orde te maken. En dan tijdens de kerstvakantie wat andere zaken zoals remmen en koppeling ontluchten, en beginnen aan het plaatwerk. Kortom ik verveel me niet de komende tijd.

Groeten, Sanne de la Haye

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Het Alfa virus heeft wederom toegeslagen !!

do dec 21, 2006 21:05

Kijk, dát noem ik nou pas een auto-opvoeding! Had ik dan maar thuism ben opgevoed met Citroëns BX, ZX, AX, Xsara en een paar Slopels... :cry:
En lees ik dat nou goed, een dame in een Alfetta? Cool!
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

delahayenator

do dec 21, 2006 21:09

Neehee, is een groningse jongensvoornaam(hebben me ouders mij vroeger altijd wijsgemaakt), kom daar trouwens helemaal niet vandaan dus hoe zij d'r bij zijn gekomen weet ik ook niet :lol: Jammer dus, weer geen snelle dames, Sorry :oops:

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do dec 21, 2006 21:16

Ha, m ok dan. Mijn oprechte excuses. :lol:
Maar toch blijft een Alfetta cool! 8)
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

tommie
Guru
Guru

do dec 21, 2006 21:45

leuk verhaal! ben nu wel erg benieuwd naar de foto's!!

en kan je vertellen, die wil je niet meer kwijt, die alfetta! (heb ik tenminste met mn 75 die ik iets meer als n jaar terug als eerste auto kocht :)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

delahayenator

do dec 21, 2006 21:46

Geeft niks, je bent niet de eerste, en waarschijnlijk niet de laatste. Toen onze eerste 3 jaar geleden geboren werd was Sanne geloof ik de populairste meisjesnaam van dat moment.
De alfetta vindt ik zelf echt een topbak, en nog praktisch ook(heb ik m'n vriendin mee overtuigd, maar toen ze de auto zag was ze zowieso om). Er zit ook een handgemaakte brulpijp onder, en het geluid is ook overtuigend. :twisted: Ik ga 'm op m'n gemak, en ook wat de portomonnee toelaat, beetje bij beetje "upgraden" totdat ie helemaal naar m'n zin is, maar dat kan wat mij betreft gerust een jaar of twee duren. En ondertussen kan ik er wel lekker lol mee hebben, ook al is tie dan nog niet zo mooi. Ik ga toch eerst voor de rijeigenschappen, en daarna voor het uiterlijk. Dus ik ga zowieso alles in de ophanging door PU vervangen, en de casterstangen vervangen door balljoint exemplaren, en tevens alle rem-en koppelings leidingen door teflon exemplaren vervangen. Volgens mij maken dat soort van aanpassingen veel verschil, en is het allemaal redelijk betaalbaar
Groeten, Sanne

delahayenator

do dec 21, 2006 21:49

Helaas kan ik op het moment effe geen foto's maken want m'n camera is kaduuk, maar ik ga z.s.m. wat plaatsen, want plaatjes kijken is toch altijd wel leuk, en het scheelt een berg type werk.
Groeten, Sanne

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Het Alfa virus heeft wederom toegeslagen !!

vr dec 22, 2006 00:37

Helaas kan ik op het moment effe geen foto's maken want m'n camera is kaduuk
Camera op het dak van je crosauto laten staan zeker? :mrgreen:
Sorry kon het niet laten
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr dec 22, 2006 10:24

Ow, ik dacht even dat mijn kat zelfstandig online was gegaan :D

Welkom Sanne! Benieuwd naar je foto's.

jaben
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 22, 2006 11:00

Mooi verhaal Sanne.

En je weet het, zonder foto's ben je helemaal niks hier :D Maar we hebben geduld!!!

Ik zal volgende week dat kleine spul voor je opzoeken.

Gr

Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 22, 2006 12:01

Leuk verhaal, kan zo de autoweek in onder "mijn klassieker". :lol:
Ben ook wel erg benieuwd naar de foto's, een digi voor onder kerstboom?

ps die 4kante koplampen kun je toch veranderen in ronden :wink:

delahayenator

za dec 23, 2006 11:43

Ik heb m'n camera weer, ga vandaag effe wat fotootjes maken, en zal straks even posten.
Groeten, Sanne

delahayenator

za dec 23, 2006 12:11

Daar zijn ze dan!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door delahayenator op za dec 23, 2006 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

delahayenator

za dec 23, 2006 12:12

't is al gelukt
@AlfettaOwner: Ik heb een set nieuwe vierkante lampen bij de auto (zowel voor als achter). Maar ik vind ze bij de tweede serie ook beter passen als de ronde exemplaren, maar dat is maar net waar je van houdt.
Groeten, Sanne
Laatst gewijzigd door delahayenator op za dec 23, 2006 12:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Het Forum Café”