Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

do dec 21, 2006 22:36

De reclame bewijst het.... de 4 andere merken hebben een "ziel" Audi niet...
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Kunnen we dit hier waarderen?

do dec 21, 2006 22:52

De reclame bewijst het.... de 4 andere merken hebben een "ziel" Audi niet...
8) (zijn we het toch ergens over eens ;) )
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

delahayenator

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

do dec 21, 2006 23:04

Leuk filmpje, dacht dat Duitsers geen humor hadden :lol: Zeker een compliment dat een net niet "badge" engineer tussen die grosse deutscher staat :lol:

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 00:19

Audi RULE! :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Robert 75 V6

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 12:56

mwah ik vind het niet zulke beroerde hokken.....

Afbeelding

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 13:08

Die wel want die is te zwaar....! :twisted:

("gewoon" de A6 avant Quattro Stagioni vindt de vrouw al genoeg!) en dieV6 is lichter dan de kleinste 159sw...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 13:18

Audi heeft weinig ontdekt maar wel toepasbaar gemaakt voor massa productie en dat is een verschil. Quattro, 5 cilindermotor zijn niet door de Hunnen bedacht
maar wel goed overgenomen met doorgaande technische verbeteringen en de nieuwe modellen zijn knap. Jaren 70/80/90 Audi's zijn mij te VAG.

Heeft Audi niet met de V8 sedan begin jaren 90 de DTM titel binnengesleept?

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 13:36

inderdaad - het zijn degelijke duitsers die op VW manier de auto's op de markt dumpen.

Ik las laatst dat Quattro overall in de Audimodellen al lange tijd gezien wordt als multifunctioneel en als meest storingsvrij. Dat als je een Volvo AWD hebt deze flink minder slaagt op toepasbaarheid dan de (a6) Allroad. Ook Subaru komt steeds hoger in de lijst met duurzaamheid.
Kan het niet helpen maar wereldauto: een kennis van mij heeft een 94er Audi 100 S4 (dus quattro), die lompe schuit heeft 360 dkm achter de kiezen zonder ook maar iets aan aandrijving versleuteld te hebben. Wel de automaatbak en cylinderkoprevisie.
Een hoop fun met die 2.2 UrQuattromotor uitgerust met die dikke KKK blazer. Ik met de S6 moest alles uit de kast te halen om hem bij te houden (vorig jaar even een emotieloze S6 in bezit gehad)...
Ultimate sleeper dus - opa koets met flinke power die ook nog betrouwbaar is....daar kunnen veel turbobouwers van leren. (Saab kan dat ook enigszins - hoewel dat ook japans is, bij mijn 9-5 ex aero)

Als ik kijk naar de gezinsmover van ons: Al geruime tijd is het een braaf ding zonder rammels, onderhoudskosten, gebrekkig werkende dingen, goede dagwaarde enz enz met een hoop ruimte en door de v6 een stille snelwegzoefer, emotieloos? Jazeker! Maar een prima ding om naast de alfahobby als gezinswerkpaard te hebben... Als er een 166SW bestond dan zou ik niet weten of ik overstag ging.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 14:18

Ik denk altijd terug aan de Audi die mijn vader eens in bezit had. De Renault 16 was totaal verrot en in de haast een Audi 100 gekocht met niet veel minder roest en binnen het jaar ook rijp was voor de sloop. Echt een lelijk ding uit een periode dat Audi niet succesvol was,dat is niet eens lang geleden, en met Audi als merk heb ik zeer weinig ondanks Audi geweldige goede auto's bouwt en sommige modellen zelfs mooi zijn. Het merk associeer ik echter met VW, DKW etc.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 14:52

Die reclame is ge-wel-dig goed!

En over Audi: mijn merk is het niet, integendeel. Maar ik heb diep respect voor hoe men zichzelf daar heeft uitgeropen tot '1 van de grote Duitse 3' en dat ook keihard heeft waargemaakt door über-degelijke auto's te bouwen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 15:56

Absoluut respect want Audi maakt zeer goede auto's.


Audi en Mercedes veiligste wagens


De Duitse automerken Audi en Mercedes-Benz voeren de ranglijst van veiligste wagens aan. De modellen van Toyota en Lexus staan opmerkelijk laag op de lijst. Dat blijkt uit een studie van het Amerikaans verzekeringsinstituut voor verkeersveiligheid, het Insurance Institute for Highway Safety.


De Audi A6 is de veiligste wagen in de categorie van grote wagens. De Audi A4, Saab 9-3 en Subaru Legacy gelden als de veiligste wagens in de middenklasse.

Terreinwagens
In de categorie van luxe terreinwagens kwamen de Mercedes M-klasse en de Volvo XC90 als winnaars uit de bus.
De Hyundai Entourage en Kia Sedona zijn de veiligste volumewagens, schrijft De Standaard.
Onderzoek

Bij het onderzoek werd getest welke wagens het best bestand waren tegen aanrijdingen van de voor-, zij- en achterkant.
Toyota en Lexus, die vaak erg hoog scoren inzake klanttevredenheid, eindigden opvallend laag op de lijst. Bij aanrijdingen van achteren scoorden negen van de zestien modellen een nipte voldoende tot een zware onvoldoende.

http://www.zibb.nl/auto/nieuwsbericht.a ... 1&rss=true

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 16:02

Zeer subtiel filmpje, origineel bedacht ! 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

lex thissen

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 16:11

Quot Yuri: En over Audi: mijn merk is het niet, integendeel. Maar ik heb diep respect voor hoe men zichzelf daar heeft uitgeropen tot '1 van de grote Duitse 3' en dat ook keihard heeft waargemaakt door über-degelijke auto's te bouwen.


Ja maar is de Audi ( A6 bv ) dan werkelijk zo'n goede betrouwbare auto,.. :?: of is dit gewoon een fabel dat wordt aan gevoerd door de 4 ringen. Je hoort vaak dat mensen met "sjieke dure" auto's niet graag praten over stukken die ze hebben met hun auto :wink:

Ik heb nu al 5 jaar een Passat 20vt, en ik kan nu niet echt zeggen dat dit overloopt van "Duitse Grundlichkeit" , assen, hoezen, scharnieren die afhangen, motor management kapot ( hoppa 1000E ), schijven, ect etc, Bij elke keuring kan ik de broekriem weer aantrekken :lol: . en naar mijn idee is dit dus gewoon een A6 met een ander jasje. Deze auto heeft mij meer gekost dan al mijn Alfa's bijelkaar, zeg dan altijd maar. BTW hij heeft nu pas 135k gelopen, gekocht met 70k op de teller, dus trek je conclussie.

Ik vind de laatste A's best mooi, maar of het nu werkelijk allemaal zo degelijk is betwijfel ik dus echt,......


Lex.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 17:06

Berts' advies.

Wil je toch VAG; koopt Audi, Skoda of Porsche. De beste VW's zijn niet-VW's.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4696
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 17:29


naar mijn idee is dit dus gewoon een A6 met een ander jasje.
Een (vorig type) Passat is te vergelijken met een Audi A4. En ook met de Skoda Superb.

Audi's zijn nu eenmaal supergoede wagens. Maar het ligt eraan wat je wil. Je kunt onnoemelijk hard gaan, en toch zijn ze redelijk foolproof vanwege de Quattro-aandrijving. De meeste van hier zijn (net als ik) meer een liefhebber van achterwielaandrijving. Daarom heb ik dus niks met Audi's. 't Is me allemaal te kil en emotieloos. Lekker hard gaan, zonder 't spannend te houden. En áls je te hard door de bocht gaat zorgt de elektronica er wel voor dat 't weer goed komt. Dát is wat de mensen willen... Ook de ontwerpen zijn niet top. Gewoon strak en zakelijk, precies wat 80% van de autokopers wil. En daar geef ik VAG ook groot gelijk in. Dat is toch 't enige dat je als automerk wil? Dat mensen je auto's kopen.
Maar laat ze maar lekker doorgaan met saaie auto's maken. Dat betekent dat wij ons tenminsten nog kunnen onderscheiden in onze Alfa's. 8)

Maar Audi/VAG moet ik toch wat dingen nageven:
- Een schandalig snelle Lamborghini van € 600.000 ontwikkelen, en dan een Audi-interieur erin zetten...
- Een Lamborghini-blok in een Duitste sedan lepelen... [-X
- Een andere Lamborghini 4WD geven.... een Lambo hoort rauw en ruw te zijn!
- Proberen het merk Bugatti nieuw leven in te blazen door een auto belachelijk veel PK's te geven. En die daardoor zowat onbestuurbaar is...
- Porsche moet gewoon doorgaan met het maken van platgeslagen Kevers! En geen van VW afgeleide SUV's met meer vermogen gaan bouwen...
- Seat te veel op een Alfa-kloon te laten lijken. Laat ze lekker hun eigen stijl ontwikkelen. 't Lijken nu wel opgeblazen 156's...
- Een Skoda Superb is gewoon een hele goede auto en technisch verwant aan de A4 en Passat. Maar alleen door een badge is die 20.000 goedkoper? Ligt dat aan Skoda of aan VW/Audi?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Terug naar “Het Forum Café”