naar mijn idee is dit dus gewoon een A6 met een ander jasje.
Een (vorig type) Passat is te vergelijken met een Audi A4. En ook met de Skoda Superb.
Audi's zijn nu eenmaal supergoede wagens. Maar het ligt eraan wat je wil. Je kunt onnoemelijk hard gaan, en toch zijn ze redelijk foolproof vanwege de Quattro-aandrijving. De meeste van hier zijn (net als ik) meer een liefhebber van achterwielaandrijving. Daarom heb ik dus niks met Audi's. 't Is me allemaal te kil en emotieloos. Lekker hard gaan, zonder 't spannend te houden. En áls je te hard door de bocht gaat zorgt de elektronica er wel voor dat 't weer goed komt. Dát is wat de mensen willen... Ook de ontwerpen zijn niet top. Gewoon strak en zakelijk, precies wat 80% van de autokopers wil. En daar geef ik VAG ook groot gelijk in. Dat is toch 't enige dat je als automerk wil? Dat mensen je auto's kopen.
Maar laat ze maar lekker doorgaan met saaie auto's maken. Dat betekent dat wij ons tenminsten nog kunnen onderscheiden in onze Alfa's.
Maar Audi/VAG moet ik toch wat dingen nageven:
- Een schandalig snelle Lamborghini van € 600.000 ontwikkelen, en dan een Audi-interieur erin zetten...
- Een Lamborghini-blok in een Duitste sedan lepelen...
- Een andere Lamborghini 4WD geven.... een Lambo hoort rauw en ruw te zijn!
- Proberen het merk Bugatti nieuw leven in te blazen door een auto belachelijk veel PK's te geven. En die daardoor zowat onbestuurbaar is...
- Porsche moet gewoon doorgaan met het maken van platgeslagen Kevers! En geen van VW afgeleide SUV's met meer vermogen gaan bouwen...
- Seat te veel op een Alfa-kloon te laten lijken. Laat ze lekker hun eigen stijl ontwikkelen. 't Lijken nu wel opgeblazen 156's...
- Een Skoda Superb is gewoon een hele goede auto en technisch verwant aan de A4 en Passat. Maar alleen door een badge is die 20.000 goedkoper? Ligt dat aan Skoda of aan VW/Audi?