Pagina 1 van 2

nou, lekker dan

Geplaatst: ma dec 18, 2006 23:15
door MightyMarcel
ik reed vandaag 's met de auto naar Zwolle, want ja-ja, de trein die ik moest hebben had pech (!) (het gele monster wou niet meer optrekken....)

rij ik - vergezeld door een klasgenoot - tussen meppel en zwolle ergens (op de a32 iig), houdt de alfa ineens nog in. ik schakel terug en geef 's wat meer gas bij, verwachtend dat dat wel zou helpen. niet dus. het snelheidswijzertje zakte langzaam maar zeker van 130 naar 120, 110, 100, 90 - shit zeg - 80 - toe nou.... - 70, 60 - 'zeg, is dat normaal ? (klasgenoot)' - 50 - 40 - vluchtstrook - 30 - knippers aan - 20 - koppeling in, in de vrij, dot gas, hielp niet - 10 - 5 - 0 - en ho.

tsja. dan probeer je eerst nog 's te starten. en nog 's. en dat hielp niet. even af laten koelen. nog 's. uche-uche-ratel-ratel-prrr-prrr-hng... niks.

dus de auto nog wat verder aan de kant geduwd, uitgestapt en de ANWB gebeld.

een uur gewacht op de man met de gele VolluksWagguh. "ja, sorry, tis een beetje druk vandaag. wat scheelt er aan ?". (herhaling van bovenstaand verhaal uitgelegd aan anwb-man.)

dus die man sleept 'm eerst naar een BP, ook al zeg ik dat ik 100% zeker weet dat de tank niet leeg kan zijn tenzij-ie lekt. volgetankt (was niet leeg, ging maar 10 liter in, maar goed). dat hielp natuurlijk ook niet, zei ik toch...

op de parkeerplaats bij de BP heeft de beste ANWB-er dik een uur liggen sleutelen onder de kap en bij de brandstofpomp. Hij heeft zelfs een andere pomp geprobeerd, maar kwam al snel tot de conclusie dat ofwel de pomp het probleem niet was, of dat hij nu een toch al kapotte pomp geprobeerd had.

die man heeft nog van alles geprobeerd, maar het mocht niet baten. dus de berger gebeld (goddank ben ik lid van de ANWB, een auto van meppel naar drachten brengen loopt denk ik best in de papieren). Naar drachten gesleept - tussenstop in Heerenveen voor de klasgenoot... - en naar de ondertussen gebelde garage gebracht.

"Da's ook klote, hebben we je alfa alweer". Nou, lekker dan. nou goed, ze gaan kijken wat er aan scheelt ("kan hoor, kaduuke pomp, maar kan ook een stuk relais of zo zijn, dus we kijken wel even."

nou goed, morgen wordt ik gebeld met de reden van het niet willen starten - het moet m.i. iets met de brandstoftoevoer zijn - maar ondertussen zit ik er mooi mee. Kan ik morgen weer naar Zwolle (had anders niet gehoeven, dus dit kost me gewoon een vrije dag...) en ik mag weer bij mn ouders gaan vragen om hun autootjes.

Je zou er bijna een duits hok voor gaan rijden. (geen zorgen, duits komt er alleen als d'r porsche op kap staat ;)) maar 't voelt wel lekker klote, een auto die je gewoon 2x laat staan binnen een maand tijd.

hehe, dat lucht op. nog iemand die tips heeft ? (ik heb 't eerlijk gezegd een beetje gehad met t autootje, maar goed, tot oktober rij ik er denk ik nog wel mee en dan denk ik er vast weer anders over.)

RE: nou, lekker dan

Geplaatst: ma dec 18, 2006 23:26
door Speeder
Tja, het blijft een Alfa he...soms zit het mee, vaker zit het tegen ;) Toch moet ik eerlijk zeggen dat mijn 33 me nog nooit in de steek gelaten heeft. Voor jou is het deste meer reden om alles nog is goed te checken en eventueel wat noodzakelijk onderhoud te plegen. Zometeen rijd ie weer als een trein en ben je weer helemaal in je element. Opgeven? Nooit! :jumping:

Re: nou, lekker dan

Geplaatst: di dec 19, 2006 00:01
door @PM
Je zou er bijna een duits hok voor gaan rijden. (geen zorgen, duits komt er alleen als d'r porsche op kap staat ;)) maar 't voelt wel lekker klote, een auto die je gewoon 2x laat staan binnen een maand tijd.
Japans! \:D/ :thumbs:

:jumping:

Tenminste, als-ie niet dichtgevroren zit.

RE: nou, lekker dan

Geplaatst: di dec 19, 2006 14:04
door SPRINT1.7QV
M'n 2e Alfa een witte sprint kreegvan 1 op de andere dag ook problemen.
Koud, starten lopen. Maar 1 x warm en b.v. stoppen voor een stoplicht niet meer aan de praat te krijgen totdat ie was afgekoeld.
Of rijdend op de snelweg (b.v. links) en iemand van de rechter rijstrook voegt vlak voor je in (vaak zonder richting aan te geven).
Dan sloeg de motor ook af met het afremmen, liet je de koppeling dan opkomen liep ie weer.
Alleen met steekvlammen van +/- 2 meter achter de auto, kon men niet zo waarderen.
Heb 'm toen ook meerdere malen vervloekt.
Maar was door m'n 1e sprint gebeten en kreeg het weerwolf gevoel en werd verslaafd en heb er daarna weer 1 gekocht en rij nog steeds Alfa.
You LOVE it or You Hate it. Iets anders bestaat niet.
Maar bestaan ook de maandagmorgen golfs etc.
Veel succes.

RE: nou, lekker dan

Geplaatst: di dec 19, 2006 18:15
door tommie
als ik dit zo lees klinkt dat een beetje als bij de motorfiets van mn vader, als daar 1 van de bobine's nat werd (2, 2-vonks bobines) dan stopte die er mee.. ging ie beroerd lopen en steeds langzamer, tot ie dus helemaal stopte

misschien zou je dit eens aan kunnen geven bij je garage, om de bobine even te controleren op vocht..



maar wist de ANWB man zeker dat je geen brandstof kreeg? natuurlijk, het is makkelijk.. of de motor krijgt geen vonk of geen brandstof, maar heeft ie t vonken uitgesloten?

RE: nou, lekker dan

Geplaatst: di dec 19, 2006 18:18
door MightyMarcel
ja, ontsteking (dat bedoel je met vonk, toch ?) was goed, dat is ook wel gecontroleerd. (en ook met startspray sloeg de motor even aan en meteen weer uit, niet zoals t zou zijn als dat t probleem was.)

dr komt domweg geen benzine uit de benzineleiding.

Re: RE: nou, lekker dan

Geplaatst: di dec 19, 2006 18:19
door yuri 75 V6
Alleen met steekvlammen van +/- 2 meter achter de auto, kon men niet zo waarderen.
Die is zeker niet meer te koop inclusief dat kwaaltje? Ik zou hartstochtelijk van zo'n auto houden...

Re: RE: nou, lekker dan

Geplaatst: di dec 19, 2006 18:20
door tommie
ja, ontsteking (dat bedoel je met vonk, toch ?) was goed, dat is ook wel gecontroleerd. (en ook met startspray sloeg de motor even aan en meteen weer uit, niet zoals t zou zijn als dat t probleem was.)

dr komt domweg geen benzine uit de benzineleiding.
dat bedoelde ik inderdaad!

had ook niet anders verwacht dan dat het gecontroleerd zou zijn.. maar toch!

succes

Re: RE: nou, lekker dan

Geplaatst: di dec 19, 2006 20:44
door MightyMarcel
Alleen met steekvlammen van +/- 2 meter achter de auto, kon men niet zo waarderen.
Die is zeker niet meer te koop inclusief dat kwaaltje? Ik zou hartstochtelijk van zo'n auto houden...
ghehe, ik ook. kijken hoeveel afstand mensen dan ineens wel houden... :twisted:

RE: nou, lekker dan

Geplaatst: di dec 19, 2006 21:04
door tommie
zou ik dan afgelopen zaterdag een bon hebben gehad van die bumperklevende, mistlicht voerende agent in Ford Explorer als ik daarmee zijn bumper beschadigd had? :D

RE: nou, lekker dan

Geplaatst: di dec 19, 2006 21:53
door SPRINT1.7QV
Van bumperklevers had ik toen soms ook even last, die dan ook nog met hun lichten gingen seinen.
Ik seinde dan met m'n uitlaat terug en zag ze dan opeens heeeel klein in m'n achteruitkijkspiegel worden.
Waarna ze me later heel langzaam en voorzichtig inhaalden.
(Ik trapte dan de koppeling in (motor sloeg af) twee keer gassen en de koppeling weer oplaten komen (soms best leuk)).
Ik had er gelukkig een nieuwe uitlaat onder hangen want anders heb je de kans op een flinke plof en je uilaat ligt door de
voorruit van je achterbuurman.
Die sprint is al jaren niet meer, ik had 'm toen altijd aan een straat met veel verkeer staan en heb 'm voor m'n huidige sprint
ingeruild.

RE: nou, lekker dan

Geplaatst: di dec 19, 2006 22:28
door AlfaJorrit
Klinkt ergens wel bekend, volgends mij heb ik zoiets ook weleens meegemaakt.

Heeft elke cilinder nog compressie?

Ook zou ik de bougies even checken, je kan er een hoop van aflezen.

Staat hij nu bij de GGE ter controle?

RE: nou, lekker dan

Geplaatst: wo dec 20, 2006 10:10
door MightyMarcel
GGE ?

hij staat bij de garage idd.

Re: nou, lekker dan

Geplaatst: vr dec 22, 2006 11:19
door Rob2000
Je zou er bijna een duits hok voor gaan rijden. (geen zorgen, duits komt er alleen als d'r porsche op kap staat ;))
Ho effe, de enige auto waar ik ooit met panne mee op de vluchtstrook stond was een 944 S2 cabrio (had toen pas 55K gelopen). En een schik dat die vrachtwagenchauffeurs hadden hee, allemaal toeteren en zwaaien.

Wat was er nou met je 33, weet je dat al?

Re: nou, lekker dan

Geplaatst: vr dec 22, 2006 14:05
door MightyMarcel
Je zou er bijna een duits hok voor gaan rijden. (geen zorgen, duits komt er alleen als d'r porsche op kap staat ;))
Ho effe, de enige auto waar ik ooit met panne mee op de vluchtstrook stond was een 944 S2 cabrio (had toen pas 55K gelopen). En een schik dat die vrachtwagenchauffeurs hadden hee, allemaal toeteren en zwaaien.

Wat was er nou met je 33, weet je dat al?
nee.
ik weet wel dat ik hierna een garage zoek waar ze minder luie monteurs hebben. Ik heb dr gister nog maar even achteraan gebeld... stelletje luiaards.

maar ik vermoed ofwel een probleem met de pomp zelf, met de leiding, met de stroom naar de pomp toe of met een filter (ik zou a.s. woensdag bezig om alle filters e.d. te vervangen... )