nou, lekker dan
Geplaatst: ma dec 18, 2006 23:15
ik reed vandaag 's met de auto naar Zwolle, want ja-ja, de trein die ik moest hebben had pech (!) (het gele monster wou niet meer optrekken....)
rij ik - vergezeld door een klasgenoot - tussen meppel en zwolle ergens (op de a32 iig), houdt de alfa ineens nog in. ik schakel terug en geef 's wat meer gas bij, verwachtend dat dat wel zou helpen. niet dus. het snelheidswijzertje zakte langzaam maar zeker van 130 naar 120, 110, 100, 90 - shit zeg - 80 - toe nou.... - 70, 60 - 'zeg, is dat normaal ? (klasgenoot)' - 50 - 40 - vluchtstrook - 30 - knippers aan - 20 - koppeling in, in de vrij, dot gas, hielp niet - 10 - 5 - 0 - en ho.
tsja. dan probeer je eerst nog 's te starten. en nog 's. en dat hielp niet. even af laten koelen. nog 's. uche-uche-ratel-ratel-prrr-prrr-hng... niks.
dus de auto nog wat verder aan de kant geduwd, uitgestapt en de ANWB gebeld.
een uur gewacht op de man met de gele VolluksWagguh. "ja, sorry, tis een beetje druk vandaag. wat scheelt er aan ?". (herhaling van bovenstaand verhaal uitgelegd aan anwb-man.)
dus die man sleept 'm eerst naar een BP, ook al zeg ik dat ik 100% zeker weet dat de tank niet leeg kan zijn tenzij-ie lekt. volgetankt (was niet leeg, ging maar 10 liter in, maar goed). dat hielp natuurlijk ook niet, zei ik toch...
op de parkeerplaats bij de BP heeft de beste ANWB-er dik een uur liggen sleutelen onder de kap en bij de brandstofpomp. Hij heeft zelfs een andere pomp geprobeerd, maar kwam al snel tot de conclusie dat ofwel de pomp het probleem niet was, of dat hij nu een toch al kapotte pomp geprobeerd had.
die man heeft nog van alles geprobeerd, maar het mocht niet baten. dus de berger gebeld (goddank ben ik lid van de ANWB, een auto van meppel naar drachten brengen loopt denk ik best in de papieren). Naar drachten gesleept - tussenstop in Heerenveen voor de klasgenoot... - en naar de ondertussen gebelde garage gebracht.
"Da's ook klote, hebben we je alfa alweer". Nou, lekker dan. nou goed, ze gaan kijken wat er aan scheelt ("kan hoor, kaduuke pomp, maar kan ook een stuk relais of zo zijn, dus we kijken wel even."
nou goed, morgen wordt ik gebeld met de reden van het niet willen starten - het moet m.i. iets met de brandstoftoevoer zijn - maar ondertussen zit ik er mooi mee. Kan ik morgen weer naar Zwolle (had anders niet gehoeven, dus dit kost me gewoon een vrije dag...) en ik mag weer bij mn ouders gaan vragen om hun autootjes.
Je zou er bijna een duits hok voor gaan rijden. (geen zorgen, duits komt er alleen als d'r porsche op kap staat
) maar 't voelt wel lekker klote, een auto die je gewoon 2x laat staan binnen een maand tijd.
hehe, dat lucht op. nog iemand die tips heeft ? (ik heb 't eerlijk gezegd een beetje gehad met t autootje, maar goed, tot oktober rij ik er denk ik nog wel mee en dan denk ik er vast weer anders over.)
rij ik - vergezeld door een klasgenoot - tussen meppel en zwolle ergens (op de a32 iig), houdt de alfa ineens nog in. ik schakel terug en geef 's wat meer gas bij, verwachtend dat dat wel zou helpen. niet dus. het snelheidswijzertje zakte langzaam maar zeker van 130 naar 120, 110, 100, 90 - shit zeg - 80 - toe nou.... - 70, 60 - 'zeg, is dat normaal ? (klasgenoot)' - 50 - 40 - vluchtstrook - 30 - knippers aan - 20 - koppeling in, in de vrij, dot gas, hielp niet - 10 - 5 - 0 - en ho.
tsja. dan probeer je eerst nog 's te starten. en nog 's. en dat hielp niet. even af laten koelen. nog 's. uche-uche-ratel-ratel-prrr-prrr-hng... niks.
dus de auto nog wat verder aan de kant geduwd, uitgestapt en de ANWB gebeld.
een uur gewacht op de man met de gele VolluksWagguh. "ja, sorry, tis een beetje druk vandaag. wat scheelt er aan ?". (herhaling van bovenstaand verhaal uitgelegd aan anwb-man.)
dus die man sleept 'm eerst naar een BP, ook al zeg ik dat ik 100% zeker weet dat de tank niet leeg kan zijn tenzij-ie lekt. volgetankt (was niet leeg, ging maar 10 liter in, maar goed). dat hielp natuurlijk ook niet, zei ik toch...
op de parkeerplaats bij de BP heeft de beste ANWB-er dik een uur liggen sleutelen onder de kap en bij de brandstofpomp. Hij heeft zelfs een andere pomp geprobeerd, maar kwam al snel tot de conclusie dat ofwel de pomp het probleem niet was, of dat hij nu een toch al kapotte pomp geprobeerd had.
die man heeft nog van alles geprobeerd, maar het mocht niet baten. dus de berger gebeld (goddank ben ik lid van de ANWB, een auto van meppel naar drachten brengen loopt denk ik best in de papieren). Naar drachten gesleept - tussenstop in Heerenveen voor de klasgenoot... - en naar de ondertussen gebelde garage gebracht.
"Da's ook klote, hebben we je alfa alweer". Nou, lekker dan. nou goed, ze gaan kijken wat er aan scheelt ("kan hoor, kaduuke pomp, maar kan ook een stuk relais of zo zijn, dus we kijken wel even."
nou goed, morgen wordt ik gebeld met de reden van het niet willen starten - het moet m.i. iets met de brandstoftoevoer zijn - maar ondertussen zit ik er mooi mee. Kan ik morgen weer naar Zwolle (had anders niet gehoeven, dus dit kost me gewoon een vrije dag...) en ik mag weer bij mn ouders gaan vragen om hun autootjes.
Je zou er bijna een duits hok voor gaan rijden. (geen zorgen, duits komt er alleen als d'r porsche op kap staat

hehe, dat lucht op. nog iemand die tips heeft ? (ik heb 't eerlijk gezegd een beetje gehad met t autootje, maar goed, tot oktober rij ik er denk ik nog wel mee en dan denk ik er vast weer anders over.)