Pagina 1 van 2

Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 17:15
door Pietro Originale
De 164 is vandaag APK gekeurd. Op een vastzittend remmetje achter geen probleem. Dat is de pluszijde.

Maar wat krijg ik als leenauto mee? Een Golf 3 :? Compleet met gepimpte koplampen en achterlichten, verlaagd en 16/7 inchers.
Nou wil ik niet de gebruikelijke anti-Golf-tirade afsteken, maar toch begrijp ik die petjes niet. What's the fuzz?
Ding stuurt indirect (eerste bocht extra insturen), zonder gevoel en van het motortje was ik ook al niet onder de indruk.
Nou ja, motortje: bij aankomst op de zaak bleek het een VR6 te zijn, echter al rijdende schatte ik het op een 1.8 of hooguit 2.0. Nou heb ik niet echt doorgetrokken (het blijft een leenauto), maar van zo'n blok mag je toch verwachten dat het onderin ook een beetje trekt.

Al met al stap ik straks weer met een lekker gevoel in de 164: echt leuke en lekkere auto's maken ze in Arese, niet in Wolfsburg.

Re: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 17:22
door Rees-Cees
echt leuke en lekkere auto's maken ze in Arese, niet in Wolfsburg.
waarom rijden er dan zoveel VW's rond? Leg eens uit?Zouden ze dan toch niet zo slecht zijn?

Ik rij er nu tijdelijk ook in hoor een Touran FSI 1.6 :shock: (wachtend op mijn nieuwe lease auto een Focus) ben er ook niet echt blij mee maar het ding rijdt verder okay.

Alfa leasen viel voor mij meteen af, waarom? 147 te klein en 159 te duur.

(tis voor mij maar een auto om mee te werken en niet voor de straat of buurman :wink: ) opscheppen doe ik wel met de 33SW 8)

RE: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 17:24
door Andretti Molletti
Haha.. ik denk niet dat je andere auto's moet afkraken, maar ik kwam ook met zo'n gevoel thuis nadat ik tijdens onderhoud een VW Touran had meegekregen.. Ideaal voor de inkopen bij Ikea, dat wel... ;)
De Golf IV variant tijdens een schadereparatie was bijna doodsooraak geworden :lol:
Ik moet zeggen dat ik in de Skoda van Skattie meer lol en vertrouwen heb.. daar verwacht je niet van dat i zo hoekt als een Alfa, maar een Golf is toch wel degelijk een concurent vd 147 en moet in de buurt kunnen komen...toch?
Laten we zeggen dat de motoren en onderstellen van Alfa nog steeds op eenzame hoogte staan

Re: RE: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 17:36
door reijnaje
Laten we zeggen dat de motoren en onderstellen van Alfa nog steeds op eenzame hoogte staan
Al komt het onderstel van mijn Focus Futura akelig dicht in de buurt van mijn oude 147 Veloce ;-) En de 1.8 TDCi houdt een 1.9 JTD goed bij... maar verder. Heb tijdelijk in een VW Touran 2.0 TDi gereden en wat langer in een Golf V 1.6 dat slaat dus helemaal nergens op qua wegligging en motor. Wat ene gebakkies zeg :?

Helaas viel de 159 ook buiten budget (een leuk aangeklede dan) en de 147 heeft voor mij een te kleine kofferbak.

RE: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 17:39
door Andretti Molletti
Dat van de Focus is bekend ;) .. al heb ik daar nog niet echt serieus in gestuurd...

En VW heeft een andere doelgroep dan ALfa... beetje de zakelijke veelkilometerrijdendemaagbandjesverkopende vertegenwoordiger
:lol: :lol:

Re: RE: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 17:40
door reijnaje
Dat van de Focus is bekend ;) .. al heb ik daar nog niet echt serieus in gestuurd...
Wanneer kom je hem halen voor een proefritje? 8)

Re: RE: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 17:49
door Rees-Cees
Dat van de Focus is bekend ;) .. al heb ik daar nog niet echt serieus in gestuurd...

En VW heeft een andere doelgroep dan ALfa... beetje de zakelijke veelkilometerrijdendemaagbandjesverkopende vertegenwoordiger
:lol: :lol:
Kom hem maar een keer proberen Dré. De Focus dan 8) Een maagband na 2500 liter cola :jumping: kan ook.

Gekhuis, nou Alfa is alles wat andere auto's niet hebben (gelukkig maar want anders zou iedereen er in rijden toch?)

Re: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 20:43
door Tymen QV

Nou ja, motortje: bij aankomst op de zaak bleek het een VR6 te zijn, echter al rijdende schatte ik het op een 1.8 of hooguit 2.0. Nou heb ik niet echt doorgetrokken (het blijft een leenauto), maar van zo'n blok mag je toch verwachten dat het onderin ook een beetje trekt.
Trek maar gerust door dan barst de hell echt los, waanzinnige power bij +- 3500 tpm

Heb er zelf ook een gehad :oops: tja dat heb je als je werkgever meneer Audi / Vw genoemd wordt ,

en dan toch weer voor een alfa kiezen :wink:

Mvg

Tymen QV 8)

RE: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 20:55
door Pietro Originale
Punt wat ik probeerde te maken was dat ik op de zaak altijd mijn Alfaatjes moet verdedigen tegen de VW-rijders. En als ik dan in zo'n ding stap, dan snap ik niet waar al die hosanna-verhalen vandaan komen. Tuurlijk zijn het geen slechte auto's, maar ik vind het gewoon niet zo bijzonder als zij doen voorkomen. Zwarte hokken van binnen, grof vormgegeven, veel plastic. Misschien subjectief, maar ik heb nou ook niet echt het idee dat het de meest storingsvrije auto's zijn?

Overigens: over die VR6 begon ik mij op de terugweg echt zorgen te maken, er moet gewoon iets mee mis zijn geweest, zo weinig trekkracht als hij leverde.

RE: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 21:07
door Anke
Ik ken dat gevoel wel, bij mij op het werk was het altijd idem dito. Moest altijd mn auto verdedigen tegenover
allemaal Golf en Opelrijders. Had ik ze -een beetje- overtuigd dat een Alfa écht leuk rijdt, wilden ze wel een rondje rijden.
Schakelden ze door bij 2000 toeren en zeiden ze dat hij niet trok :shock: en dat werkte dan bij een automaterialenzaak ](*,)
Ach ja moe word je er wel van :(

RE: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 21:18
door Pietro Originale
De Focus stuurt inderdaad lekkerder (richting 147), motorisch kon ik het niet beoordelen (was een diesel en dat ben ik niet zo gewend). Laatst nog een Golf V gereden, beetje statisch. 307 stuurt aardig, alleen klaagt de bazin dat hij 'losser' stuurt na nog geen ton en gaat hij er dus uit (interieur slijt ook verschrikkelijk snel).

FF off-topic: het dieptepunt van mijn leenauto-carrière was een Volvo 340 automaat :shock: . Stel je voor: hard gespaard, eerste autootje gekocht -een blitse 33 16V- en wat krijg je mee als je auto voor een beurt is? :? Enige pluspunt was dat het een transaxle was...

Re: RE: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 21:21
door Anke
FF off-topic: het dieptepunt van mijn leenauto-carrière was een Volvo 340 automaat. Stel je voor: hard gespaard, eerste autootje gekocht -een blitse 33 16V- en wat krijg je mee als je auto voor een beurt is? :?
een bejaardenraket :jumping: :jumping: stoer hoor :lol:

ik kreeg juist altijd snellere auto's mee :P

Re: RE: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 21:25
door Pietro Originale
ik kreeg juist altijd snellere auto's mee :P
Misschien heeft het een reden dat ik die juist nooit mee krijg :)
Alhoewel van Neerijnen soms leuke klassiekertjes mee geeft (weet Snooker ook alles van :) )

Re: RE: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 21:39
door Alfa-Corazon
FF off-topic: het dieptepunt van mijn leenauto-carrière was een Volvo 340 automaat :shock: . Stel je voor: hard gespaard, eerste autootje gekocht -een blitse 33 16V- en wat krijg je mee als je auto voor een beurt is? :? Enige pluspunt was dat het een transaxle was...
Oh maar daar ga ik makkelijk overheen.
Ik bracht mijn Spider jaren geleden naar de dealer in het midden van Nederland. Ik had zijn bericht gemist dat al zijn monteurs ziek waren. Maar, ik was er toch en had geen tijd om weer terg en heen te rijden. En hij had geen leenauto voor een week. Toe stelde ik hem voor om maar iets mee te geven, maakt niet uit wat. Ik kreeg toen een witte Opel Corsa eerste model mee.
Maar wel met:
Heel brede banden (breder dan de carrosserie) maar een levensgevaarlijke wegligging.
Een home made uitlaat waarin je je arm tot de oksel in kon douwen.
Vol gas kwam ie net maar dan ook net over de 120 km/h. Maar met een gevoeltstemperatuur van 220 graden C.
Maar het mooiste was de zelf ingebouwde toerenteller op een steeltje, links op het dashboard. Hij werkte ook nog ennnnnnn....... Als je de verlichting aan deed ging er ook verlichting in de toerenteller ook aan. :biggrin:

Je wilt niet weten wat voor een lol ik gehad heb met deze wagen in Amsterdam. Hij was voor deze stad gebouwd. Ik haalde iedereen op en bracht ze overal naar toe langs alle buurten door alle afgesloten straten. Parkeren? Geen probleem. En lekker brullen door de smalle straten en over de luxe grachten.

Dus eigenlijk niet echt een dieptepunt …..eerder een hoogtepunt.
:roll:



















Wat doe ik nog op dit forum :shock:

Re: RE: Elk nadeel heb zijn voordeel (maar dan andersom).

Geplaatst: ma nov 06, 2006 21:39
door Anke
Misschien heeft het een reden dat ik die juist nooit mee krijg :)
Alhoewel van Neerijnen soms leuke klassiekertjes mee geeft (weet Snooker ook alles van :) )
Ik deed ook altijd heel schijnheilig alsof ik graag een nieuwer/sneller type wilde kopen, kreeg ik hem prompt mee als mn auto voor een beurt moest :lol:
Eén keer quasi lopen mopperen omdat ik een zilveren 147 mee kreeg, de rode was toch veel mooier en hup
volgende keer........................ :biggrin: