niels.denotter

Niels / niels.denotter stelt zich voor

zo okt 29, 2006 21:07

Vond dat het toch maar eens tijd werd mezelf aan te melden na meerdere keren uit dit forum te hebben geput :wink: .

Ben sinds kort de bezitter van een Alfa 33 waarmee ik 4.-nov aanstaande aan mijn race curses hoop te gaan beginnen (nouja hoop, heb er nog geen meter in gereden
maar vertrouw volledig op de expertise van mijn buren). Heb de auto gekocht bij garage Grand Prix in Amsterdam, zit naast mijn werk en "hang daar wel eens wat rond
na werk". Het gaat om een 33 waarin een 1.3 dellorto carb. blok hing. Auto had alleen een tijd stil gestaan en dus besloten we deze een aantal maanden geleden onder handen te nemen:

Afbeelding
.....beestje stond al een tijdje stil, hence de algen rond de auto, nee is geen photoshop filter

Auto op de brug.
Afbeelding

Omdat we toch wel voor een lekker pittige auto willen gaan boden de buren aan om na het vervangen van de koppeling (blokje d'r uit) er iets anders voor terug te hangen: een 1.7 dellorto carb. blokje.
Afbeelding

Bouwdoos: koni's erondern, verlagings veren, oude onderdelen checken en schoonmaken....
Afbeelding

Deze wielen komen eronder, moeten alleen nog wel gepolijst worden. Weet niet of ik dat voor de curses ga halen maar om eerlijk te zijn zal dat geen zier uitmaken
gok ik.
Afbeelding

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Niels / niels.denotter stelt zich voor

zo okt 29, 2006 21:12

Welkom !!
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

niels.denotter

zo okt 29, 2006 21:14

Hoop de curses met goed gevolg af te kunnen ronden en wil volgend jaar, als alles lukt te gaan racen. Mijn doel/droom is om een goede Q4/P4 te vinden en om deze komende winter onder handen te nemen zodat er komend jaar mee kan gaan racen (puur om te leren, ervaring op te doen).

alfaRob33

Re: RE: Niels / niels.denotter stelt zich voor

zo okt 29, 2006 21:23

Hoop de curses met goed gevolg af te kunnen ronden en wil volgend jaar, als alles lukt te gaan racen. Mijn doel/droom is om een goede Q4/P4 te vinden en om deze komende winter onder handen te nemen zodat er komend jaar mee kan gaan racen (puur om te leren, ervaring op te doen).

Leuk nog een 33 racer :thumbs:

volgens mij gaat er hier ergens een P4 ........... in onderdelen :twisted: KLIK

suc6 iig

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 29, 2006 21:26

Heeeeeeeeeeeeeeeeeee PUNTNiels :lol:

Alles goed kerel?
Welkom alhier! :)

Rees-Cees

Welkom hier,

Maar waarom een P4?

volgens mij veel te zwaar en te veel verlies door de aandrijving en het voordeel van de grip in de regen minimaal (???)

Succes met de cursus (verwacht je sneeuw ivm de winterbanden :wink: ?)

niels.denotter

No shit, hmm dat is wel heel erg toevallig. Leuk ook dat het Race-Cees is, niet dat hij mij zal kennen maar heb hem al een paar keer op Zandvoort rond zien beuken met zijn SW, respect!

Rees-Cees

zo okt 29, 2006 21:29

No shit, hmm dat is wel heel erg toevallig. Leuk ook dat het Race-Cees is, niet dat hij mij zal kennen maar heb hem al een paar keer op Zandvoort rond zien beuken met zijn SW, respect!
leuk toch een 33, als je nog wat specifieke onderdelen zoekt dan hoor ik het wel (camberplaten bijvoorbeeld)

niels.denotter

zo okt 29, 2006 21:34

Welkom hier,

Maar waarom een P4?

volgens mij veel te zwaar en te veel verlies door de aandrijving en het voordeel van de grip in de regen minimaal (???)

Succes met de cursus (verwacht je sneeuw ivm de winterbanden :wink: ?)

Dank. Hmm volgens het theorieboek wel ja :wink: . Nee die banden gaan er nog vanaf, maar komen als alles lukt nog wel Dunlop's voor terug.

Waarom een P4, nouja voor 4x4. Maar weegt toch niet zo heel veel meer dan een niet 4x4? Weet dat een 155 q4 vergeleken bij een niet 4x4 155 wel beduidend zwaarder is.
Denk het overtollige gewicht dan wel te kunnen compenseren met carbon voorschermen en achter klep :wink: .

niels.denotter

zo okt 29, 2006 21:39

Heeeeeeeeeeeeeeeeeee PUNTNiels :lol:
Bert! Nou niet denken dat ik HT vergeten ben he :wink: !
Even ter info, auto virus is bij mij opnieuw aangewakkerd door www.hypertuning.nl waar ik lid ben, en Bart oa. baas is.

Rees-Cees

zo okt 29, 2006 21:41

een gewone 16v weegt 990 kg en een P4 1070 kg (straatversies). ook al zou je dan alles er uit slopen dan blijf je altijd met dat verschil in gewicht zitten (das ongeveer 80 kg). en wat denk je van de slijtage aan de techniek (vooral de bak krijgt aardig op z'n kop).

succes.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 29, 2006 21:49

Welkom! :thumbs:

Leuke introductie! 8)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

wims
Guru
Guru

zo okt 29, 2006 21:51

Ook namens mij welkom hier. Goeie plannen hoor, klusze.

grtz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

niels.denotter

zo okt 29, 2006 21:51

Bak heb ik nog niet echt aan gedacht. Maar denk dat gewicht te kunnen compenseren met een geblueprint blok, spaghetti, throttle bodies en een LSD.
Maarre vooral je vraagtekens plaatsen hoor graag van een ervaren iemand!

ikke
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 29, 2006 21:53

Welkom hier, wat voor oorlogskleuren krijgt je racer? :twisted:

Terug naar “Het Forum Café”