Pagina 1 van 1
een van de 501
Geplaatst: zo sep 17, 2006 23:39
door hans2600
Vandaag op het SS stond hij er, ineens zo uit het niets sta je er dan naast terwijl ik er 3 weken geleden nog foto.s van stond te maken
in het Alfamuseum. (Zie topic: De 8C komt echt, volgend jaar al!!!! **UPDATE** en onderstaande foto)
Jammer dat je dan van iemand hoort dat hij waarschijnlijk 50.000 Euro moet gaan kosten.
Het is erg veel geld maar is het eigenlijk veel geld voor een van de mooiste (normale?) auto,s die ooit is gebouwd en waarvan er nog maar
een paar zijn??

RE: een van de 501
Geplaatst: ma sep 18, 2006 08:04
door Veloce
Stond er een échte TI Super op 't SS?

RE: een van de 501
Geplaatst: ma sep 18, 2006 12:37
door jaben
Deze??

RE: een van de 501
Geplaatst: ma sep 18, 2006 12:51
door thomfr
Jawel!
En het was wel een hele echte (alle details klopten in ieder geval, en het zag er ook allemaal origineel als een timecapsule uit en rook zelfs zo).
Thom
RE: een van de 501
Geplaatst: ma sep 18, 2006 19:43
door Boyd
Idd ene vreemde gewaarwording. Ik stond echt ook een keer goed te kijken of het hem nou was

RE: een van de 501
Geplaatst: ma sep 18, 2006 21:03
door Pietro Originale
Deze is van Strada e Corsa, en bij VSOC staat er nog eentje...
RE: een van de 501
Geplaatst: ma sep 18, 2006 21:07
door Dinky Boy
RDW:
Voertuigsoort Personenauto
Merk ALFA ROMEO
Handelsbenaming GIULIA TI SUPER
Kleur(en) Wit
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1570 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 969 kg
Maximum massa voertuig 1.300 kg
Massa rijklaar 0 kg
Datum eerste afgifte Nederland 17 februari 2006
Datum eerste toelating 15 mei 1964
Datum aanvang tenaamstelling 17 februari 2006
Vervaldatum APK 7 maart 2007
RE: een van de 501
Geplaatst: di sep 19, 2006 00:11
door hans2600
Ruilen voor een 2600 sprint, Berlina 2000, 145 en een GTV 2000???

RE: een van de 501
Geplaatst: di sep 19, 2006 00:29
door tis een sprint
ruilen voor een zak knikkers dan??
RE: een van de 501
Geplaatst: di sep 19, 2006 08:32
door Carlo Abarth
Meneer, is die TI Super van u? Aha, ruilen voor de mijne? Gaat u er toch weer een paar jaartjes op vooruit...

Had hem er ook nog opgezet:

RE: een van de 501
Geplaatst: di sep 19, 2006 10:45
door Wilbert ARparts
Mooi, dat er weer eentje in Nederland is.
Helaas geen tijd gehad gehad om even met de pitbox-buurman te kletsen.
Alle details leken inderdaad te kloppen; maar het enige wat hem (eh, ..haar natuurlijk) echt maakt is het chassisnummer. Heeft dat iemand kunnen checken?
Ik heb wel ooit een (lul-?) verhaal gehoord dat de achterruitjes van kunststof horen te zijn, maar deze waren toch echt van glas.
Dus mocht onze Giulia guru Giulia-Bianca meer details over deze Ti Super (of het achterdeurenraampjesverhaal) weten dan lees ik ze graag.
Re: RE: een van de 501
Geplaatst: di sep 19, 2006 23:43
door psillen
Mooi, dat er weer eentje in Nederland is.
Helaas geen tijd gehad gehad om even met de pitbox-buurman te kletsen.
Alle details leken inderdaad te kloppen; maar het enige wat hem (eh, ..haar natuurlijk) echt maakt is het chassisnummer. Heeft dat iemand kunnen checken?
Ik heb wel ooit een (lul-?) verhaal gehoord dat de achterruitjes van kunststof horen te zijn, maar deze waren toch echt van glas.
Dus mocht onze Giulia guru Giulia-Bianca meer details over deze Ti Super (of het achterdeurenraampjesverhaal) weten dan lees ik ze graag.
Inderdaad zeer uniek om een echte TI Super te zien.
Die ruitjes zegt niet zoveel. Ik meen dat de eerste Giulietta Sprint Veloces ook plexiglas zijruiten hadden, maar vaak liet de 1e eigenaar deze
al vervangen door gewoon glas, omdat het kunststof nogal snel bekrast raakte.
Er hoort geloof ik ook een klaverblad op de kofferklep. Is dat juist?
RE: een van de 501
Geplaatst: wo sep 20, 2006 09:31
door Wilbert ARparts
Ha Pee,
Ik heb even gebladerd maar inderdaad; op de oude persfoto's zit een QV op de kofferklep. Waarschijnlijk is dit steeds dezelfde auto (vergeten op kenetekens te letten).
Op foto's van Ti Supers in actie, ontbreekt die wel eens, maar die zijn dan ook meestal in fantasievolle sixties 'race-trim' beschilderd.
Heeft niemand even een blik op het chassisnr. van bovenstaande bella geworpen? Roland?
RE: een van de 501
Geplaatst: wo sep 20, 2006 10:01
door Giulia Bianca
Is volgens mij idd een echte Ti-Super, had iig zover zichtbaar zover alle Ti Super gadgets erop zitten
Heb de auto een paar jaar geleden al eens in Italie staan te bekijken, heel mooi ding
Chassisnummer heb ik ergens wel in het archief, zal ik eens nakijken, vraagprijs was toen 55000 Euro
Wat mij opviel aan deze auto is idd de achterruiten niet van kunststof, ook zaten er de mechanismes nog in om
de ruiten naar beneden te draaien, al de originel Ti-Supers die ik ooit gezien heb hadden dit niet, ook de stradales niet
De wielen waren Giulietta velgen en geen Ti Super, wel echte Campa's maar heb dit meer gezien
Verder zat een een km teller in dei tot 220 kmh ging, is meestal 240 kmh
Een kennis van me uit Italie heeft een Ti Super, nieuw gekocht, nog helemaal origineel, ik gebruik deze meestal als referentie, er is verder
heel weinig bekend van dit type, maar AR kennende hebben ze misschien ook wat gerommeld met de specs dus je hoort mij niet zeggen dat
deze niet helemaal origineel is in deze uitvoering
De auto die in het museum staat is ook niet helemaal correct, mist wat onderdelen en het voorfront b.v. is van een jonger type
Anderzijds is een Ti Super heel makkelijk te vervalsen, zitten bijna geen specifieke onderdelen op, is een samenraapsel van toen standaard
beschikbare onderdelen, geef mij een chassisnr en papieren en ik maak in no-time een "echte", toch wel lucratief met deze prijzen, dit in
tegenstelling tot een GTA, daar valt weinig winst te behalen als je het correct doet
Edit : heb even gezocht, de auto in IT had het chassisnummer 595227 en dat is volgens mij dezelfde als deze
RE: een van de 501
Geplaatst: wo sep 20, 2006 11:59
door Wilbert ARparts
Kijk, op die man kun je bouwen.
Dat er weinig bekend is kun je wel stellen; als ik mijn hele boekenkast doorspit kom ik hooguit tot een paar pagina's Ti Super.
Die raammechanismes kunnen in de loop van die 40 jaar ergens zijn toegevoegd. No problem natuurlijk.
Blijft een aparte verschijning. Ik heb in Duitsland ooit eentje bekeken die helemaal opgebouwd was voor het circuit ten koste van de nodige Ti Super goodies (vlgs mij was die van Alex Furiani). Dan heeft dit toch meer mijn voorkeur.