
Maar eerlijk is eerlijk: diesel heeft vandaag benzine verslagen op Le mans.

Natuurlijk ben ik sportief genoeg om de dieselfans en Frankalfa in het bijzonder (


Zo en nu de volgende stap een (E)CVT er op (helemaal niet meer schakelen) krijg je een DaudiCitaat:
De V12-motor van de R10, die is voorzien van twee diesel-partikelfilters, is door zijn geruisloze loop van buiten nauwelijks als dieselmotor herkenbaar. De ingenieurs van Audi Sport werden door de specifieke eigenschappen van de TDI-motor echter met een aantal nieuwe opgaven geconfronteerd. Zo ligt de inspuitdruk ver boven de 1.600 bar, die in de serieproductie bereikt worden. Het meest effectieve toerengebied bevindt zich tussen de 3.000 en 5.000 t/min. en ligt daarmee voor een racemotor ongekend laag. Vanwege het gunstige trekkrachtverloop van de TDI-motor hoeft een coureur in de R10 een stuk minder te schakelen dan in de R8.
Het enorme koppel van meer dan 1.100 Nm stelt niet alleen extreme eisen aan de krachtoverbrenging van de R10. Zelfs de moderne motorentestbanken van Audi Sport moesten worden aangepast, zodat ze deze enorme belastingen aankonden.
Ehhhh: 1100 Nm?????????????!!!!!!!!!![]()
![]()
Ja uhm het zelfde als 2 serieuze vrachtwagensEhhhh: 1100 Nm?????????????!!!!!!!!!![]()
![]()
Serieuze vrachtwagens zijn wat mij betreft de 500 pk plus-categorie, en daar komt zo maar 2500 Nm of meer uit vallenJa uhm het zelfde als 2 serieuze vrachtwagensEhhhh: 1100 Nm?????????????!!!!!!!!!![]()
![]()