Virgindrive

Zo hoor je te schrijven

do feb 03, 2005 19:37

'Spits' (sorry kan niet altijd de auto nemen) melde vanochtend het volgende.

Duitse agent slingerd collega's op de bon

Berlijn- Een overijverige Duitse politieagent heeft zijn collega's op de bon geslingerd. Hij liet de prent achter onder de ruitewisser van hun patrouillewagen, terwijl zij bezig waren radarapparatuur op te zetten voor een snelheidscontrole. De agenten hadden hun voertuig geparkeerd aan de verkeerde kant van de weg, tegen de rijrichting in. De agenten moeten de boete betalen. (ANP)


Snap alleen niet waarom er over een overijverige agent gesproken wordt :shock: het is toch zijn werk om bekeuringen uit te schrijven voor overtreders, politie of niet. Zou dit soort berichten ook vaker willen lezen over nederlandse agenten! :P Zie namelijk geregeld een politievoertuig over een fietsers brug rijden omdat het bureau aan de overzijde van de gracht zit! op de bon zeg ik an :wink:

Wat is hierover jullie mening? PS. laat je niet opwinden.

Groeten,

Virgin drive

jantje toot

RE: Zo hoor je te schrijven

do feb 03, 2005 20:57

eindekijk rechtvaardigheid nu nog in nederland ,maar dan ook als de wouten te hard rijden zonder sirene een prent krijgen en niet alleeen wij

8) mvg jan

boerguus

RE: Zo hoor je te schrijven

do feb 03, 2005 21:55

pcies de wouten hebben zich ook aan de verkeers regels te houden

Giulia555

RE: Zo hoor je te schrijven

vr feb 04, 2005 08:40

en dat doen ze ook. Zo niet dan krijgen ze echt een prent. Bron: heel dicht bij de Politie :D

Gebruikersavatar
jer
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:18
Locatie: Den Haag

RE: Zo hoor je te schrijven

vr feb 04, 2005 12:04

wat er dan het ergste is, is dat ze (vooral hier in den haag) vaak alleen de lampjes gebruiken om niet te hoeven wachten bij een verkeerslicht, alleen ik geef ze geen voorrang als ze enkel met lichtjes aan komen rijden
insta: @Black_dragon_159sw

159 1.8 mpi sw Daily
147 1.6 TS
33 1.7i 8v ProjectAR33

#33 1.3s #146 1.4 #146 1.6 #156 1.8 sw

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1348
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: RE: Zo hoor je te schrijven

ma feb 07, 2005 14:58

wat er dan het ergste is, is dat ze (vooral hier in den haag) vaak alleen de lampjes gebruiken om niet te hoeven wachten bij een verkeerslicht, alleen ik geef ze geen voorrang als ze enkel met lichtjes aan komen rijden
Hee, dan is er zeker 1 overgeplaatst naar R'dam :shock:
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

PDAHazzard

Re: RE: Zo hoor je te schrijven

ma feb 07, 2005 21:11

wat er dan het ergste is, is dat ze (vooral hier in den haag) vaak alleen de lampjes gebruiken om niet te hoeven wachten bij een verkeerslicht, alleen ik geef ze geen voorrang als ze enkel met lichtjes aan komen rijden
Dat lijk me nou niet zo verstandig.. Je kan dan wel gelijk hebben, maar het doet toch echt zeer hoor, als het mis gaat.. bovendien gaat je mooie Alfa naar de galemiesen. En dat alleen maar om je gelijk te halen? Niet doen......... :?

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Zo hoor je te schrijven

za feb 12, 2005 14:03

Gelijke rechten voor iedereen.
Op de BON ermee :^o

Laatst op een 50km weg, een wout voor me 70 km/h :schrik:
Nix geen sirene zwaailicht, meneer zat lekker alleen in zn autootje.

Een voorbeeld van 0,000000 en wangedrag

Respectmeterje zakje weer van -12 naar -15

:twisted:

Gebruikersavatar
164 Shark
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 547
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 16:42
Locatie: IJmuiden
Contacteer: Website

RE: Zo hoor je te schrijven

za feb 12, 2005 15:41

Laatst reed ik op de A9, werd ik door een pitwagen ingehaald die er zeker 160 op de klok had staan.
Ook zij reden zonder lampjes en lawaai...........dacht alleen maar, wat jullie doen MAG ik dus ook dan.
Toevallig namen ze de afslag die ik ook moest hebben (Heemskerk) en ook daar ging het nog behoorlijk hard in de bebouwde kom (70+).

Na in eens het bord STOP POLITIE voor mijn snufferd te hebben gekregen, werd er door de agent in kwestie gevraagd .........................meneer waarom rijdt u zo snel?
Ik kon alleen maar antwoorden............Goed Voorbeeld doet Goed Volgen :wink: ,
waarna de diender eens achter zijn oor krabde en met het schaamrood op de kaken zijn verontschuldiging aanbood.

Er zijn dus toch nog sportieve dienders =D>
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Zo hoor je te schrijven

za feb 12, 2005 20:15

Blijkbaar zijn politie-agenten ook maar mensen? :wink: 8)

Dillemma:
(stel je bent politie-agent..........)
- je krijgt te horen dat er een woninginbraak wordt gepleegd in straat X.
- je hebt de keus uit: A. je zet de blauwe lichten en sirene aan en je gokt er op dat die inbreker doof is en jouw niet 10 straten eerder al hoort aankomen....
B. je rijdt stevig door (zet geen lichetn en sirene aan...), houd er rekening mee dat je geen voorrangsvoertuig bent maar omdat je geconcentreeerd achter het stuur zit kom je veilig aan en pakt de inbreker.
C. je kiest voor A echter 10 straten eerder zet je de blauwe lampen en sirene uit en hoopt dat het 10 straten lang goed gaat........ helaas de inbreker had jouw op deze windstille dag al 11 straten eerder horen aankomen en is reeds pleitte....

m.a.w. je weet niet altijd wat de motivatie is en dat kan best wel een hele goede zijn. Ondanks dat zal er ook best wel misbruik worden gemaakt door de politie van hun vrijstelling van het RVV..........
gelukkig krijg je als burger ook niet bij elke overtreding die je pleegt een bekeuring...
en anders kun je altijd nog solliciteren bij de politie :wink:
dan kom je er ook achter dat er meer ellende in het politiewerk zit dan dat verrekte verkeer :cry:


Oh ja: niet alle politie-agenten heten Wouter.....(enkelvoud van Wouten :?: :wink: )
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
jer
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:18
Locatie: Den Haag

RE: Zo hoor je te schrijven

za feb 12, 2005 21:45

ik heb laatst het rvv weer deels moeten leren en vrijstelling daarvan hebben de hulpdiensten enkel met zwaailichten en sirene of als ze kunnen bewijzen dat ze zonder geluid en lichten moeten rijden, anders kunnen ze ook gewoon beboet worden.....

@ pdahazzard: maaruh dat geen voorrang geven doe ik natuurlijk wel met mijn alfa voorop qua veiligheid, die is mij toch belangrijker dan zo een diender het goede voorbeeld te laten zien
insta: @Black_dragon_159sw

159 1.8 mpi sw Daily
147 1.6 TS
33 1.7i 8v ProjectAR33

#33 1.3s #146 1.4 #146 1.6 #156 1.8 sw

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Zo hoor je te schrijven

za feb 12, 2005 21:46

Blijkbaar zijn politie-agenten ook maar mensen? :wink: 8)

Oh ja: niet alle politie-agenten heten Wouter.....(enkelvoud van Wouten :?: :wink: )
Tja zal best allemaal.
Een voorbeeld is het NIET!
Je weet immers nooit of het noodzaak is of wangedrag!!

Ik ken er een die heet Wouter Wouten :blue_lol:

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Zo hoor je te schrijven

za feb 12, 2005 23:38

ik heb laatst het rvv weer deels moeten leren en vrijstelling daarvan hebben de hulpdiensten enkel met zwaailichten en sirene of als ze kunnen bewijzen dat ze zonder geluid en lichten moeten rijden, anders kunnen ze ook gewoon beboet worden.....

@ pdahazzard: maaruh dat geen voorrang geven doe ik natuurlijk wel met mijn alfa voorop qua veiligheid, die is mij toch belangrijker dan zo een diender het goede voorbeeld te laten zien
eigenlijk is dit een beetje off topic maar:
- zwaailicht en sirene moet de politie alleen voeren om een voorangsvoertuig te zijn.
- vrijstelling hebben ze in alle gevallen voorzover noodzakelijk is om hun taken uit te voeren (dus ook zonder lampen en sirene).....

en ja ze kunnen ook gewoon beboet worden!


en ja je weet inderdaad nooit of het noodzaak of wangedrag is......
sommige dingen zijn zoals ze zijn en dat moet je dan maar accepteren...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Mnookin

RE: Zo hoor je te schrijven

zo feb 13, 2005 22:18

gewoon net als ons lekker bekeuren......

bartfrinking

RE: Zo hoor je te schrijven

do mar 03, 2005 20:53

Ravado...........................TOP............................

Ben blij te horen dat iemand weet waar hij over praat !!!!! enne er zijn gelukkig ook dienders die prive een alfa rijden :-) !!!!!!

Terug naar “Het Forum Café”