Dan is er nog het gebied waar de pk's beschikbaar zijn. Piekvermogens zeggen ook niet alles.een soeb is betrouwbaar maar alweer gauw 1600kg zonder bestuurder en dan ben je met 280standaard pk's wel snel ( en bijna 400 Nm ) maar met een op 5,7 qua verhouding zeker te kloppen. dan moet je wel bijna 400pk hebben om serieus mee te doen. golfjes zijn tegenwoordig ook al akelig zwaar trouwens. en dat moet allemaal de bocht om ok nog... maar goed je moet natuurlijk niet alleen naar pk's kijken want waar heb je die en waar wil je die in je kromme dan ? ik ben begonnen met 232Pk op 1000Kg en nu met bijna de helft van het gewicht onderweg en iets minder paardjes en ik ben altijd de snelste. bijna hahahaha![]()
maar dat wil ik niet altijd.
Hee Dre, ik meen me een verhaal uit jouw mond te herinneren over een een Supertje, een ondersturende Fulvia, een rotonde en een lantaarnpaal ?
Wij belgen gebruiken geen caravan, allemaal ballast... Niet echt een caravantrekker maar daar heb je de Lancia waarschijnlijk niet voor.
een overstuurde Bertone, inmiddels total-loss, maar gelukkig heeft de James dit verhaal wel overleeft ...Hee Dre, ik meen me een verhaal uit jouw mond te herinneren over een een Supertje, een ondersturende Fulvia, een rotonde en een lantaarnpaal ?;);)
En nog steeds minstens even sexy en rock n' roll als Dean ? ...een overstuurde Bertone, inmiddels total-loss, maar gelukkig heeft de James dit verhaal wel overleeft ...Hee Dre, ik meen me een verhaal uit jouw mond te herinneren over een een Supertje, een ondersturende Fulvia, een rotonde en een lantaarnpaal ?;);)
Ik dacht dat je toen een okergele Fiat had ? [rent weg]Geen idee.. twas een vriend van mij, die me op die rotonde probeerde bij te houden.. ik reed toen nog super
ik denk dat jij idd met deze setup(met chip toch??) een wrx het leven wel zuur kan maken...Dan is er nog het gebied waar de pk's beschikbaar zijn. Piekvermogens zeggen ook niet alles.een soeb is betrouwbaar maar alweer gauw 1600kg zonder bestuurder en dan ben je met 280standaard pk's wel snel ( en bijna 400 Nm ) maar met een op 5,7 qua verhouding zeker te kloppen. dan moet je wel bijna 400pk hebben om serieus mee te doen. golfjes zijn tegenwoordig ook al akelig zwaar trouwens. en dat moet allemaal de bocht om ok nog... maar goed je moet natuurlijk niet alleen naar pk's kijken want waar heb je die en waar wil je die in je kromme dan ? ik ben begonnen met 232Pk op 1000Kg en nu met bijna de helft van het gewicht onderweg en iets minder paardjes en ik ben altijd de snelste. bijna hahahaha![]()
maar dat wil ik niet altijd.
Mijn delta heeft nu 255 pk bij 5200tr en precies 395Nm bij 3200tr, dit bij een 'normale' turbodruk van 1,2bar.
Tussen de 4800 en 6200 tr is er altijd meer dan 235pk, tussen 2600 en 5500rpm ligt het koppel altijd boven de 310Nm.
Hoe snel ie naar 100 gaat weet ik nog niet, maar iig snel genoeg om een hoop soebs te ontmoedigen en veel nonchalante porsche bestuurders terug met de beide voeten op de grond te zetten.
![]()
![]()
... ik wil meer snelle verhalen![]()
Fantastische wagen hoor de Volvo maarre.....als ik in die Impreza zou rijden dan pak je mij niet buitenom hoor. Cool Denk dat de Impreza toch een wel iets betere bochtstabiliteit heeft. Zegt veel over jouw stuurkunsten die waarschijnlijk op een hoog niveau ligt.
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2006 13:35 Onderwerp: RE: Pijnlijke vergissing Reageer met quote Report Post
Haha Hugo, mijn maatje had ook zo'n Volvo (V70R AWD) en die is best wel snel.....alleen niet zo snel als mijn Saab destijds die toen nog niet getuned was....De 5 cylinder doet er langer over om echt wakker te zijn - en dan gaat ie pas los met die blaaskracht....(dan was ik allang weg Wink )
Desalniettemin een leuke kar!
Mijn maatje had een donkerblauwe en als we met zijn 2en in de auto op de snelweg zaten ging iedereen angstvallig opzij - ze hadden vast het idee dat het "Blik op de Weg" team op de hielen zat.... Wink