matra sports
Guru
Guru

RE: Pijnlijke vergissing

ma jul 24, 2006 12:26

een soeb is betrouwbaar maar alweer gauw 1600kg zonder bestuurder en dan ben je met 280standaard pk's wel snel ( en bijna 400 Nm ) maar met een op 5,7 qua verhouding zeker te kloppen. dan moet je wel bijna 400pk hebben om serieus mee te doen. golfjes zijn tegenwoordig ook al akelig zwaar trouwens. en dat moet allemaal de bocht om ok nog... maar goed je moet natuurlijk niet alleen naar pk's kijken want waar heb je die en waar wil je die in je kromme dan ? ik ben begonnen met 232Pk op 1000Kg en nu met bijna de helft van het gewicht onderweg en iets minder paardjes en ik ben altijd de snelste. bijna hahahaha 8) :wink: maar dat wil ik niet altijd.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 24, 2006 12:59

Een Scooby heeft alleen al een geweldig acceleratiepotentieel met zeer veel tractie vanuit stilstand.
Zeer snel, betrouwbaar en het wordt een beetje hetzelfde verhaal als een 911. Iedere nieuwe variant is net weer iets beter en wordt aangeduid met onbegrijpbare letterreeksen die een evolutie aangeven. Lijkt me net als de 911 een geweldige auto om mee te rijden maar ik kan mij niet voorstellen dat ik lid zou kunnen zijn van een Subaru club.

Mobster

ma jul 24, 2006 13:16

een soeb is betrouwbaar maar alweer gauw 1600kg zonder bestuurder en dan ben je met 280standaard pk's wel snel ( en bijna 400 Nm ) maar met een op 5,7 qua verhouding zeker te kloppen. dan moet je wel bijna 400pk hebben om serieus mee te doen. golfjes zijn tegenwoordig ook al akelig zwaar trouwens. en dat moet allemaal de bocht om ok nog... maar goed je moet natuurlijk niet alleen naar pk's kijken want waar heb je die en waar wil je die in je kromme dan ? ik ben begonnen met 232Pk op 1000Kg en nu met bijna de helft van het gewicht onderweg en iets minder paardjes en ik ben altijd de snelste. bijna hahahaha 8) :wink: maar dat wil ik niet altijd.
Dan is er nog het gebied waar de pk's beschikbaar zijn. Piekvermogens zeggen ook niet alles.

Mijn delta heeft nu 255 pk bij 5200tr en precies 395Nm bij 3200tr, dit bij een 'normale' turbodruk van 1,2bar.

Tussen de 4800 en 6200 tr is er altijd meer dan 235pk, tussen 2600 en 5500rpm ligt het koppel altijd boven de 310Nm.
Hoe snel ie naar 100 gaat weet ik nog niet, maar iig snel genoeg om een hoop soebs te ontmoedigen en veel nonchalante porsche bestuurders terug met de beide voeten op de grond te zetten.
8) :lol:

... ik wil meer snelle verhalen :jumping:

Afbeelding

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Pijnlijke vergissing

ma jul 24, 2006 13:27

Afbeelding

;)
Hee Dre, ik meen me een verhaal uit jouw mond te herinneren over een een Supertje, een ondersturende Fulvia, een rotonde en een lantaarnpaal ? ;););)

matra sports
Guru
Guru

ma jul 24, 2006 13:49

:mrgreen: kilo"s :mrgreen: kilo's :schrik:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 24, 2006 13:57

Hebben we al eerder eens besproken in een topic over een Volvo T5 en flexibiliteit cijfer geven...je Lancia is niet echt flexibel voor een model met 16 kleppen en een turbo. Niet echt een caravantrekker maar daar heb je de Lancia waarschijnlijk niet voor.

Mobster

ma jul 24, 2006 14:03

... Niet echt een caravantrekker maar daar heb je de Lancia waarschijnlijk niet voor.
Wij belgen gebruiken geen caravan, allemaal ballast :D
Waarom willen die Nederlanders altijd hun huis meenemen als ze op reis gaan? :wink:

Andretti Molletti

ma jul 24, 2006 19:35

Hee Dre, ik meen me een verhaal uit jouw mond te herinneren over een een Supertje, een ondersturende Fulvia, een rotonde en een lantaarnpaal ? ;););)
een overstuurde Bertone, inmiddels total-loss, maar gelukkig heeft de James dit verhaal wel overleeft ...

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 24, 2006 20:45

een overstuurde Bertone, inmiddels total-loss, maar gelukkig heeft de James dit verhaal wel overleeft ...
En nog steeds minstens even sexy en rock n' roll als Dean ? ... ;)

Andretti Molletti

ma jul 24, 2006 20:46

Geen idee.. twas een vriend van mij, die me op die rotonde probeerde bij te houden.. ik reed toen nog super ;)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 24, 2006 20:47

Geen idee.. twas een vriend van mij, die me op die rotonde probeerde bij te houden.. ik reed toen nog super ;)
Ik dacht dat je toen een okergele Fiat had ? [rent weg]:biggrin:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 24, 2006 20:59

Daarnet nog 2x op rij een hevig roetende (en dus waarschijnlijk vrij hevig gechipte) zwarte Toledo TDi klop gegeven met de QV, en het was echt 2x een full-on wedstrijd (nou ja, zonder 4000 rpm clutch drop dan). De bestuurder gaf me daarna een dikke duim toen hij me inhaalde, toen ik weer keutrig 70 reed waar 70 is toegestaan. Toch weer even leuk
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

gerbengtt

di jul 25, 2006 00:19

Dan is er nog het gebied waar de pk's beschikbaar zijn. Piekvermogens zeggen ook niet alles.

Mijn delta heeft nu 255 pk bij 5200tr en precies 395Nm bij 3200tr, dit bij een 'normale' turbodruk van 1,2bar.

Tussen de 4800 en 6200 tr is er altijd meer dan 235pk, tussen 2600 en 5500rpm ligt het koppel altijd boven de 310Nm.
Hoe snel ie naar 100 gaat weet ik nog niet, maar iig snel genoeg om een hoop soebs te ontmoedigen en veel nonchalante porsche bestuurders terug met de beide voeten op de grond te zetten.
8) :lol:

... ik wil meer snelle verhalen :jumping:

Afbeelding
ik denk dat jij idd met deze setup(met chip toch??) een wrx het leven wel zuur kan maken...
dat zijn gewoon zware bakken... een ge ecu-tekte wrx is ongeveer net zo snel als een standaart gtt...

ik ben wel benieuwd trouwens wat je delta doet tijdens een 0/100 sprintje en de ¼mile sprint trouwens!

hugo
Member
Member

vr jul 28, 2006 13:35

Fantastische wagen hoor de Volvo maarre.....als ik in die Impreza zou rijden dan pak je mij niet buitenom hoor. Cool Denk dat de Impreza toch een wel iets betere bochtstabiliteit heeft. Zegt veel over jouw stuurkunsten die waarschijnlijk op een hoog niveau ligt.

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2006 13:35 Onderwerp: RE: Pijnlijke vergissing Reageer met quote Report Post
Haha Hugo, mijn maatje had ook zo'n Volvo (V70R AWD) en die is best wel snel.....alleen niet zo snel als mijn Saab destijds die toen nog niet getuned was....De 5 cylinder doet er langer over om echt wakker te zijn - en dan gaat ie pas los met die blaaskracht....(dan was ik allang weg Wink )
Desalniettemin een leuke kar!

Mijn maatje had een donkerblauwe en als we met zijn 2en in de auto op de snelweg zaten ging iedereen angstvallig opzij - ze hadden vast het idee dat het "Blik op de Weg" team op de hielen zat.... Wink

Zo goed vind ik mezelf niet rijden. Maar misschien kan ik het toch wel :driving:

En inderdaad, een standaard 1998 v70r awd is gewoon traag voor zoveel vermogen. De R is standaard ook uitgerust met een te grote turbo, deze leverd pas echt kracht vanaf 4000 toeren, maar dan houdt hij het volle vermogen ook wel vast tot 6500 toeren.

Ik zit nu met de alfa 75 1.8 in zweden. En hier kom je ook de gaafste wagens tegen. Oude volvo 240 met 250+ pk's en Lancer Evo's. Maar veel lui vinden de alfa 75 toch wel speciaal, ze vragen vaak wat voor auto het is :D
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 28, 2006 13:45

De acceleratie van de ur-quattro gisteravond viel me tegen .... :roll: Op papier had ik zwaar het onderspit moeten delven. Was overigens binnen de grenzen der wet !

Terug naar “Het Forum Café”