begrijp me niet verkeerd......
Doorrijden na een aanrijding is gewoon not done. Maar wil / kun je t risico van een aanrijding waarbij je zelf schuld bent, of door schade van buiten waar geen dader aan te wijzen valt, uit sluiten. Dat kan, daar bestaat al sinds jaar en dag een dekking voor. Deze heet all-risk.
Als je een WA of WA+ dekking afsluit neem je imho een risiko, net als met te hard rijden... Gaat t goed heb je geluk, gaat t mis moet je op de blaren zitten....
Helaas ben ik het daar niet mee eens.
Het is niet alleen niet altijd mogelijk (leeftijd voertuig bijvoorbeeld) maar ik vind het persoonlijk een vreemd idee om premie te betalen voor het geval een ander mij iets aan doet.
Dat je een Casco dekking neemt om 'eigen schuld' af te dekken prima. Maar omdat een ander je aan kan rijden is natuurlijk een risico dat bij de ander ligt, toch?
Het is overigens wel zo dat, wanneer je een Casco dekking hebt, een aansprakelijkstelling een stuk eenvoudiger ligt en een claim naar Het Waarborgfonds ook eenvoudiger is omdat de verzekeraar graag verhaal wil op een dergelijke schade.
P.S. All-Risk is overigens een verkeerde benaming want niet alle risico's zijn afgedekt. Bijvoorbeeld het eigen gebrek en opzet zijn uitgesloten. (mugge(n)ziften)