Wanneer gaat de brandstofprijs door de magische grens van 2,- euro?

half jaar
19%
13
1 jaar
31%
21
2 jaar
34%
23
nooit
15%
10

Totaal aantal stemmen: 67
Egbertone
Guru
Guru

RE: brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro grens?

zo sep 04, 2005 00:28

... zit zo maar eens te filosoferen....

Als ze nou eens in De Verenigde Staten van Amerika een kwartje* bovenop de normale prijs van een gallon gooien en dit... laten we zeggen, "kwartje van Bush" in een fonds stoppen wat gebruikt kan worden voor hulp in dit soort rampen....

Denk dat half Amerika op z'n achterste poten staat om te klagen over de benzineprijs....
dan vraag ik me af... voor wie is de benzineprijs nu het belangrijkst??

* uiteraard kennen ze daar geen kwartje, is puur hypothetisch.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro gr

zo sep 04, 2005 01:10

Ik weet dat ik....beetje ingekort......randstofprijzen in Europa te accepteren omdat de Amerikaan zonodig op vakantie moet? Het werd vorig jaar expliciet als reden aangegeven: de vraag naar brandstof in Amerika neemt toe door de zomervakantie en daarom gaan hier de prijzen omhoog......
Ben het op een boel punten absoluut niet met je eens. Om nou individuele mensen af te rekenen op beslissingen die hun regeringen hebben gemaakt vind ik ronduit belachelijk.

Als ik jou zo lees vind je het belangrijker dat jouw benzineprijs een paar euro cent omlaag gaan dan dat er mensen geholpen worden. Of het nou ongevraagd of onterecht is doet er allemaal niet eens zo toe. Als ik....ook een beetje ingekort iedereen heeft het toch gelezen.......der de armoede grens leven. Dat ze dan gaan plunderen bij een ramp van deze aanvang verbaast mij dan ook niets, Bij een beetje voetbalwedstrijd in Nederland gaat het er erger aan toe trouwens.

Vr gr,

Rody
Ben het voor een groot deel met doix eens en ik denk ook dat hij er geen probleem mee heeft dat er mensen geholpen worden. Maar denk wel dat er een probleem van wordt gemaakt dat het wel lijkt alsof wij (autorijders olieverbruikers) de hulp betalen en nadat de ramp over is of hulp niet meer nodig is wel dezelfde verhoging in onze brandstof blijven doorbetalen, totdat de volgende economische of in dit geval noodlottige natuurramp zich aankondigd en de daaraan gekoppelde economische mallaise.
Laat het dan weten aan heel Nederland we gaan die en die helpen er komt 10ct bij de brandstof prijzen om dit financieel rond te krijgen hierna gaan die 10 ct er ook direct weer af. (alhoewel ik het onredelijk vindt om dit alleen door te berekenen in brandstofprijzen, hoewel de prijs van de olie toch stijgt als we het niet doen.)
En de natuurlijk zijn de accijnsen ook wel een iets overdreven hoog.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

matra sports
Guru
Guru

zo sep 04, 2005 09:42

Amerika moet met z"n smoel van de oliestaten blijven. Daar zijn wel miljarden voor, evenals belastingverlaging om zietjes te winnen voor Mr. Bush. En wie is de dupe ?
De mensen die nu de hulp nodig hebben daaroh.. Amerika sucks. En de politiek laat zich weer van haar beste kant zien hiero. Hup holland hup.
Goede :wink: morgen overigens :wink:

Ik ben het met Diox eens denk ik zo 8)

En waarom kan ik nergens een rapport vinden van waar welke belasting aan besteedt wordt ? In deze tijd moet dat toch heel eenvoudig op te zetten zijn :lol:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

zo sep 04, 2005 10:43

Denk dat je ver zal moeten zoeken, denk dat ze er zelfs niet zijn. :evil:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Doix

zo sep 04, 2005 11:03

Aii, ik wist dat mijn posting reacties zou opleveren. Ik geef toe dat mijn vorige posting erg hard geformuleerd staat en ik wil zeker de mensen aldaar niet de hulp ontzeggen, maar ik probeer in een overigens veel te korte bocht een totaal plaatje te scheppen waarbij Nederland wel geld uitgeeft aan hulp buiten de grenzen maar tot op heden nog weinig geld heeft uitgegeven om de eigen bevolking te steunen. Veel sectoren zitten met benauwende CAO's of soms zelfs een nullijn op de salari, terwijl ziektenkosten, brandstofprijzen en dergelijke steeds en steeds duurder worden. Ik weet dat het economisch niet zo goed gaat als 10 jaar geleden, maar veel van de huidige situatie is ook te danken aan het koppelen van waarden van bedrijven en economie aan zoiets wispelturigs als een groep mensen op de beursvloer, maar ik geef toe dat het nog steeds goed genoeg gaat in Nederland, hoewel het met sommigen in dit land wel veel beter gaat dan met anderen maar dat is inherent aan dit liberale beleid.
Terugkomend op Amerika wilde ik met mijn vorige posting ook zeggen dat ik al jaren achtereen hoor als de zomervakantie aanbreekt in Amerika HIER de brandstofprijzen omhoog gaan. Ik weet van vraag en aanbod en daar gaan ze ook omhoog, maar waarom betaal ik ook voor hun vakantie en dan tot in lengte van dagen, want de prijzen gaan moeilijker omlaag dan omhoog? Bij ons gaan de prijzen omhoog bij schaarste en vriend Bush ontketent wel even ergens een oorlog om olie in te winnen voor zijn eigen land in dat geval. Dit staat dus nog even los van het feit dat nu olie en hulp toegezegd wordt aan Amerika vanuit Nederland (waarover ik in mijn vorige post ook zei dat het een goed initiatief vind).
En wat betreft de rellen en plunderingen aldaar, tja, de vergelijking met voetbalvandalen gaat zeker op, ik heb ook meerdere malen met afgrijzen gekeken naar rellen in Rotterdam waar mensen hun eigen stad in de vernieling hielpen omdat ze vierden dat bijvoorbeeld een Feyenoord kampioen was.... heb ik nooit begrepen, om maar te zwijgen van die rel in Beverwijk toen, en het stelt mijn vorige posting in een gelukkg ander daglicht (tegenreactie zijn goed voor de verfijning of aanpassing van je opvattingen dus discussies vind ik zeer prettig) maar....New Orleans is een stad in nood en mensen plunderen ook TV's zag ik en schieten elkaar dood. Gebeurde dat ook toen die Tsjunami vorig jaar kerst plaatsvond of in 1953 toen hier in Zeeland? Corrigeer me als ik ongelijk heb, maar ik heb nog steeds de indruk dat Amerikanen over het gemiddelde gezien een korter lontje hebben dan bovenstaande twee volkeren..... daarmee wil ik niet zeggen dat ze geen recht hebben op hulp, maar Noord-Amerika, slechts enkele procenten van de totale wereldbevolking consumeert circa 25% van de totale voorraden op aarde en is verantwoordelijk voor circa een even groot aantal percenten als het gaat om milieuvervuiling en hun politieke beleid is er op gericht dit te behouden ten kosten van andere mensen en landen (ons included)........

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

zo sep 04, 2005 13:11

Hoor net op de TV (Harry Mens) dat de olieprijs (kan) gaat oplopen naar de 100 dollar per vaatje. :?

Dat hakt ook al weer aardig in de energiekosten van de huishoudens en let wel.. de minder bedeelden onder ons zijn de helemaal de dupe.
Dat de auto moet rijden vind ik leuk.., maar dat de olieprijs (+ super accijns) de energielasten van de burgerij tot een ware last maakt (koppeling) zint mij niet zo.

En mensen helpen staat hoog in mijn vaandel maar stuur geen fregatje met 10 dozen rotzooi. :roll:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

164 Q4

zo sep 04, 2005 13:34

Ik weet dat ik ronduit asociaal klink als ik het volgende zeg, maar waarom is het financieel wel mogelijk om Amerika te helpen na de stormramp?
Zolang kontkruiper Balkellende nog op die plek zit zal tegen dat land iig geen nee verkocht worden.

Let even op jullie stemgedrag bij de volgende verkiezing (wat ze je tegen die tijd ook weer mogen beloven :wink: ).

patje1100
Guru
Guru

zo sep 04, 2005 15:32

of je nou door de hond of de kat gebeten wordt.!!!!

Voor wat dat betreft maakt het geen r..t uit waarop je stemt.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo sep 04, 2005 21:38

als we dat allemaal denken komt er nooit geen flikker van terecht!!!!
stem eens totaal iets anders..........kan het nog beroerder dan???
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

zo sep 04, 2005 21:39

als we dat allemaal denken komt er nooit geen flikker van terecht!!!!
stem eens totaal iets anders..........kan het nog beroerder dan???
volgens mij niet :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

patje1100
Guru
Guru

zo sep 04, 2005 22:14

Rav... als jij de partij voor de werkende man opricht en dus 95 % mijn belangen behartigt stem ik direkt op jou. En helemaal als je die 2 chicka's met die minirokjes beschikbaar stelt
:lol:
Shell V power..... 1.595 vanmorgen. Tssssssssssssssssss

matra sports
Guru
Guru

ma sep 05, 2005 12:47

mwa

Biobrandstoffen zijn zonder accijnsverlaging wat duurder dan gewone diesel en benzine. Biodiesel bijvoorbeeld is diesel vermengd met een deel koolzaadolie. Door die toevoeging is de brandstof duurder. De (deels) natuurlijke brandstoffen zijn aantrekkelijk omdat een auto op biodiesel minder CO2 en roet uitstoot.

blij met een dooie mus :? :? :?

ik vrees met grote vrezen dat we bij de volgemde stemronde weer een ommewaai krijgen:
:shock: PVDA :shock: GroenLinks :shock: D66 :shock: Daar gaat ons wegennet denk ik dan. Gezien de malayse en de schandalen waarin enkele ministers en ambtenaren verwikkeld raakten / zitten zal er wel iemand opstaan die een nieuwe partij begint, waarop de zittende politiek verbaasd zal reageren :blue_lol:
Ik ben benieuwd wie er rijk gaat worden aan de aanbesteding van de nieuwe maasvlakte trouwens :-s :wink:

ik sprak zaterdag een echte ambtenaar : een brandweerman. eerst gingen zij er met 55 uit. een slimme ambtenaar liet daarom een onderzoek doen naar wat nou een reeele leeftijd zou zijn om met pensioen te mogen als brandweerman. ( hij hoopte op 65 of zo )
helaas kwam uit het onderzoek naar voren dat het bij het bereiken van de 48 jarige leeftijd welletjes moest zijn voor een brandweerman. Nu is het gekonkel echt begonnen dus....... :blue_lol:

groeten
jos

Ricambi Originali

ma sep 05, 2005 14:25

Hier een leuke link voor de goedkoopste brandstofprijzen bij jou in de buurt :wink:

http://www.athloncarlease.nl/athlon-nl/ ... hp?id=1055

Groet, Ro

matra sports
Guru
Guru

ma sep 05, 2005 20:50

Hij klopt niet. Ik wilde al bijna op dat nieuwe knopje drukken :blue_lol:
Ik woon dicht aan de Belgische en Duitse grens n.l. :lol: :lol:

Terug naar “Het Forum Café”