Harold GTV
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Marktplaats.nl melkkoe.Wanneer gaan we wat anders gebrui

vr sep 12, 2008 22:48

Ik vind marktplaats nog altijd een leuke site om lekker op te "snuffelen" Alleen het is wel wat achteruit gegaan sinds de overname door Ebay

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Marktplaats.nl melkkoe.Wanneer gaan we wat anders ge

za sep 13, 2008 00:57

Precies. Je hebt gelijk, ik vertik het om mijn standpunt op te geven. Nogmaals, voor de kijker thuis: als verkoper beoordeel ik de kwaliteit van een verkoopkanaal alleen op het behaalde resultaat. Lijkt me niet ingewikkeld toch? En daar kun je verder tegenaan argumenteren wat je wilt, het boeit me niet. En 'hopen dat ik ermee wegkom', ja, dat is het helemaal! Wat is het alternatief, het 'er niet mee wegkomen'? Daar ben ik dan stiekem wel weer benieuwd naar. Word ik dan virtueel gestenigd door de forum-Gestapo?
Je eigen punten herhalen, niet ingaan op de argumenten van een ander en wise-cracks erachteraan gooien. Het is kennelijk je vaste formule.
Dat jij kwaliteit zo nauw definieert als alleen maar het goed kunnen verkopen van je spullen is niet ingewikkeld nee. Maar kort door de bocht is dan ook zelden echt ingewikkeld.
Het betekent alleen wel dat voor jou een monopoliepositie dus gelijk staat aan kwaliteit. Ik herhaal het nog maar even, want het schijnt niet goed tot je door te dringen wat de implicatie is van wat je zelf zegt. Is dat dan wel zo ingewikkeld?
Tot slot, als de discussie je niet boeit, voer hem dan niet. Eerst ergens tegeningaan en als vervolgens je argumenten onderuit worden gehaald boeit het je niet. Zo weet ik er nog een paar.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

za sep 13, 2008 01:32

Dat jij kwaliteit zo nauw definieert als alleen maar het goed kunnen verkopen van je spullen is niet ingewikkeld
Hoe bepaal jij dan de kwaliteit van een verkoopsite?

Stel jezelf eens de vraag, wat verwacht ik van een onafhankelijke verkoopsite.
Mijn antwoord is simpel, mijn spullen zo gemakkelijk mogelijk aan een zo groot mogelijke hoeveelheid prospects (moeilijk woord) aan te bieden. En dan heeft de grootste waar je de meeste potentiele kopers bereikt, ook het recht duurder te zijn dan een andere kleinere. Ook al is die goedkoper met een mooiere layout en wat minder advertenties.
Speurders heeft trouwens even grote reclame balken als mp zie ik net. Dezelfde afmeting banner en dezelfde rechthoek met andere reclames.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za sep 13, 2008 02:14

Dat jij kwaliteit zo nauw definieert als alleen maar het goed kunnen verkopen van je spullen is niet ingewikkeld
Hoe bepaal jij dan de kwaliteit van een verkoopsite?

Stel jezelf eens de vraag, wat verwacht ik van een onafhankelijke verkoopsite.
Mijn antwoord is simpel, mijn spullen zo gemakkelijk mogelijk aan een zo groot mogelijke hoeveelheid prospects (moeilijk woord) aan te bieden. En dan heeft de grootste waar je de meeste potentiele kopers bereikt, ook het recht duurder te zijn dan een andere kleinere. Ook al is die goedkoper met een mooiere layout en wat minder advertenties.
Speurders heeft trouwens even grote reclame balken als mp zie ik net. Dezelfde afmeting banner en dezelfde rechthoek met andere reclames.
Voorbeelden van dingen die ik van een goede verkoopsite verwacht en waar bij Marktplaats wat aan ontbreekt zijn:
- Een goede zoekmachine; die van Marktplaats is te basic waardoor je sommige zoekpdrachten gewoon niet kwijt kunt, hoewel het tegenwoordig wel al beter is.
- Een goede indeling in categorieën; laat bij Marktplaats hier en daar te wensen over.
- Een goede helpdesk; daarin scoort Marktplaats een zeer dikke onvoldoende.
- Een feedback systeem; ontbreekt volledig op Marktplaats, hoe weet ik of ik een verkoper kan vertrouwen?
- En een website zonder frames, zoals al een jaar of 10 een behoorlijk breed gehanteerde standaard is bij professionele webbouwers, zou ook prettig zijn

Aan die banners stoor ik me niet zo, maar ik vind dat een site met het formaat van Marktplaats dit soort dingen op orde zou moeten hebben.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za sep 13, 2008 11:14

Wat ik dus wel irritant vindt is de reclame op alfaBB :evil:
idd :evil:

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

za sep 13, 2008 20:31

en toch ben ik blij dat we op dit forum nog gratis kunnen adverteren :lol:

Behalve dan als in je het dagelijks leven ondernemer bent.... dan mag je je prive spullen inneens niet meer verkopen...
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Terug naar “Het Forum Café”