Dat jij kwaliteit zo nauw definieert als alleen maar het goed kunnen verkopen van je spullen is niet ingewikkeld
Hoe bepaal jij dan de kwaliteit van een verkoopsite?
Stel jezelf eens de vraag, wat verwacht ik van een onafhankelijke verkoopsite.
Mijn antwoord is simpel, mijn spullen zo gemakkelijk mogelijk aan een zo groot mogelijke hoeveelheid prospects (moeilijk woord) aan te bieden. En dan heeft de grootste waar je de meeste potentiele kopers bereikt, ook het recht duurder te zijn dan een andere kleinere. Ook al is die goedkoper met een mooiere layout en wat minder advertenties.
Speurders heeft trouwens even grote reclame balken als mp zie ik net. Dezelfde afmeting banner en dezelfde rechthoek met andere reclames.
Voorbeelden van dingen die ik van een goede verkoopsite verwacht en waar bij Marktplaats wat aan ontbreekt zijn:
- Een goede zoekmachine; die van Marktplaats is te basic waardoor je sommige zoekpdrachten gewoon niet kwijt kunt, hoewel het tegenwoordig wel al beter is.
- Een goede indeling in categorieën; laat bij Marktplaats hier en daar te wensen over.
- Een goede helpdesk; daarin scoort Marktplaats een zeer dikke onvoldoende.
- Een feedback systeem; ontbreekt volledig op Marktplaats, hoe weet ik of ik een verkoper kan vertrouwen?
- En een website zonder frames, zoals al een jaar of 10 een behoorlijk breed gehanteerde standaard is bij professionele webbouwers, zou ook prettig zijn
Aan die banners stoor ik me niet zo, maar ik vind dat een site met het formaat van Marktplaats dit soort dingen op orde zou moeten hebben.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos