Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: auto gekogt maar wiel nie startuh (discussie ivm ons for

vr mar 23, 2007 08:54

Laat ons dan eens even de proef op de som nemen en vertel mij welke onderwerpen jullie uit "techniek" zouden deleten...Makkelijkheidshalve nemen we de eerste pagina. Duid er een aantal aan, en dan bespreken we samen of dit terecht is of niet ?

Even nogmaals: zelf ben ik TEGEN iedere vorm van censuur...mocht deze functie vooral op kwaliteitscontrole gericht zijn, was ik er zelfs niet aan begonnen. Het is NIET aan mij om de waarde van een topic te beoordelen. Het is niet omdat bepaalde topics voor een happy few oninteressant zijn, dat dat representatief is voor de mening van het ganse forum.

Trouwens, is het jullie al opgevallen dat, wanneer er een vrouw opduikt met een "onbenullig probleem", iedereen er plots WEL als de kippen bij is om haar te helpen, en die lekke band plots wel een boeiend onderwerp wordt ? :lol:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: RE: auto gekogt maar wiel nie startuh (discussie ivm ons

vr mar 23, 2007 09:25

Trouwens, is het jullie al opgevallen dat, wanneer er een vrouw opduikt met een "onbenullig probleem", iedereen er plots WEL als de kippen bij is om haar te helpen, en die lekke band plots wel een boeiend onderwerp wordt ? :lol:
Sex sells, Michel! Maar niet om onzin topics goed te praten..... :wink:

Eerste pagina van techniek bekeken en ik zou er niet 1 deleten. Maar dat is samen met projekten het enige waar ik nog serieus naar kijk. De rest lees ik niet meer. Net als Dre zegt, teveel te filteren. Van de overige rubrieken zou ik er zo 25 kunnen aanwijzen. Hoeft niet op de man want het is gegroeid door het beleid maar het heeft vaak niets meer met AR te maken. Nogmaals, laat het over Alfa gaan. Rest gewoon deleten. Hoort hier niet.
Dirk - Giulia2000TS

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mar 23, 2007 09:34

Tsja, misschien ben ik dan wel de oorzaak van 'het probleem', maar als ik nu (vrijdag 9.31 uur) op de eerste pagina van Algemene Onderwerpen kijk, zou er wat mij betreft ook geen enkel topic weggegooid hoeven worden...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 09:42

In techniek helemaal niets. Het zit em ook niet vaak in de topic zelf. ( Ja dit had er dus in eerste aanleg 1 kunnen zijn), maar des te meer in de regelmatig onzinnige reacties, antwoorden en het verzieken van te koop/aangeboden topics. Natuurlijk is het niet wenselijk om topic's en reacties aan een kwaliteits-check te onderwerpen. In dergelijke gevallen kan een ieder gewoon een reactie plaatsen. Tis meer een schooenmaker- een leest? verhaal. :wink: Als iemand iets niet snapt dat is dit het medium om daar vragen over te stellen.(na de search functie te hebben gebruikt) Het gaat niet om de vraag, maar wel waarover. :wink:
Ik noem het dan ook geen censuur maar die "alles moet kunnen" mentaliteit maakt gewoon veel kapot. (Niet alleen hier) Zelfregulering werkt niet meer en is ook niet echt wenselijk denk ik. Af en toe de bezem uit de kast houdt de zaak schoon en helder.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op vr mar 23, 2007 09:50, 2 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 09:48

Wel, Pieter, ik was net hetzelfde aan het doen:

Mededeling: Algemene Voorwaarden Forumgebruik op zijn plaats
Sticky: Club logistiek: Het grote transport topic op zijn plaats
Sticky: Het grote Alfa-vakantie-fotookes-2007 topic op zijn plaats
Even mijn hart luchten.... op zijn plaats
** Alfa Romeo miniaturen ** . . . FIOD op z'n Italiaans op zijn plaats
GT,GTV en GTV6 Database op zijn plaats
chatten??? Dit zou eigenlijk naa rhet cafe moeten, maat staat hier al sinds mensheugenis. Iedereen is er aan gewend
MOTO GP Alfa Romeo - Fiat 1:0 op zijn plaats
de evo van heida gekocht Had eventueel in Dink's topic gekund, doch ik vind deze teaser wel leuk :wink:
Forza Olanda op RTL 4 eventueel naar de race sectie ?
Rode Alfas op zijn plaats
Hoe heten deze velgen? op zijn plaats
SPAMMERS OP FORUM op zijn plaats
triest eventueel was dit een goed ereden om het veiligheidstopic terug op te trekken, doch niet iedereen kent hiervan het bestaan. Is al ff oud.
Eindelijk weer een alfa! op zijn plaats
....... met een motor van Alfa Romeo[ op zijn plaats
Van welke Alfa is dit hart afkomstig??? op zijn plaats
[ Poll ] GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwaliteit ? op zijn plaats
Olie verwijderen van de garagevloer. op zijn plaats
Alfa DVD op zijn plaats
nieuwe bella op zijn plaats
Spider gekocht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! op zijn plaats
Rustig aan in Duitsland... op zijn plaats
LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL[ tja.... :mrgreen:
M'n neefje heeft een 33 gekocht :) (incl. speurtochtverslag) op zijn plaats
Alfa 8C Competizione in zwart op zijn plaats
werking motoren,versnellingsbakken,onderstelle,injectie,enz. op zijn plaats
Leuke site op zijn plaats
Hebberig word je d'r van (159 Ti)...[ Ga naar Pagina: 1, 2 ] op zijn plaats
carrozzeria castagna op zijn plaats
Eindelijk een Alfetta! op zijn plaats

Let op, als ik een waarde oordeel zou gaan uitspreken, ziet bovenstaande er misschien heel anders uit :wink:
Een eventuele suggestie lijkt me: "nieuwe aanwinst" topic aanmaken, waar alle nieuwe aanwinsten in worden gepost, eventueel idem voorsteltopic in 't cafe.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 09:55

Wat ik heel vaak zie gebeuren en ABSOLUUT niet nodig is, is het telkens weer nieuw aanmaken van een verkooptopic door een zelfde verkoper maar met ander artikel.
Irritant als je het mij vraagt en volstrekt nutteloos.
Diegene welke interessen hebben spitten ook wel dat ene topic door!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 10:00

Natuurlijk is het niet wenselijk om topic's en reacties aan een kwaliteits-check te onderwerpen. In dergelijke gevallen kan een ieder gewoon een reactie plaatsen. Tis meer een schooenmaker- een leest? verhaal. :wink: Als iemand iets niet snapt dat is dit het medium om daar vragen over te stellen
Kijk, maar hier moeten we dus ook mee opletten...bepaalde zaken moeten bespreekbaar zijn. En niet altijd dezelfde mening hoeft de juiste te zijn. Er lopen hier mensen rond met tonnen ervaring, maar zelfs dat mag iemand er niet van weerhouden om eens de mening van een ander onder de loupe te nemen. Ok, over een doorgebrande gloeilamp kan je niet discussieren, die moet je gewoon vervangen.

Maar lees bv eens de laatste pagina's van DIT topic, en dan in het bijzonder de terechte opmerking van Huib. RC bedoelt dat goed, maar zo mag het forum ook niet worden. 5 mensen die alle wijsheid in pacht hebben en topics beantwoorden. Da's althans mijn persoonlijke mening, ik weet dat sommigen daar anders over denken, en die mening respecteer ik ook. Ben het er alleen niet mee eens :wink:

Anderzijds snap ik wel dat mensen minder gemotiveerd zijn om aan de sectie "techniek" te werken. Paar weken terug nog kop van een GTV gelicht, tevens, klepseals vervangen enz enz (en nee er is niks in gevallen :roll: ) .Had een leuke reportage voor het forum kunen zijn, maar je doet dat uiteindelijk niet wegens:

- of nutteloze commentaren
- of gebrek aan belangstelling wegens verdrinken in "supwoefer" topics...

En uiteindelijk is dat fout van ons, want we hadden dat WEL moeten plaatsen, zonder ons van bovenstaande wat aan te trekken :wink:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 10:14

@ Michel:

Das helemaal:

Afbeelding

:thumbs:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 10:17

Schitterende "rebus" :jumping:

ps: ik realiseer me net dat er iemand momenteel behoorlijk wat (knap) werk verzet aan een 33, maar dat daar ook een subwoofer in gaat. Zo zie je maar hoe je op je woorden moet letten, om niemand te kwetsen ! Mijn "supwoefer" uitlatingen zijn dus zeker niet op deze persoon bedoeld. Misschien leest ie dit niet, maar voorkomen is beter dan genezen :wink: Had net zo goed "beziende tank" kunnen zijn ipv "supwoefer"

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 10:32

Nu ik 'benziende tank' zie staan, hoe mogelijk/onmogelijk is het om een spellingchecker in de forumsoftware te integreren? Natuurlijk hoeft niemand foutloos te kunnen spellen en is een typefoutje snel gemaakt, maar soms moet ik dingen echt hardop aan mezelf voorlezen om het geschrevene te kunnen begrijpen. Fonetische en sms-taal draagt voor mij niet echt bij aan het serieus nemen van een topic...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

vr mar 23, 2007 10:39

chatten??? CAFE
de evo van heida gekocht CAFE
Forza Olanda op RTL 4 eventueel naar de race sectie ? ja natuurlijk! staat er nu twee keer!

SPAMMERS OP FORUM op zijn plaats Foute titel, we hebben geen spammers.. cafe en titel aanpassen gaat over een ander forum!
triest Haal dat veiligheidstopic dan naar boven en gooi deze daarin.
Olie verwijderen van de garagevloer. op zijn plaats (techniek?)
Spider gekocht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! op zijn plaats haal die uitroeptekens weg
LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL[ tja.... dus naar het cafe
werking motoren,versnellingsbakken,onderstelle,injectie,enz. op zijn plaats ??? lijkt me toch echt techniek, en sterker nog die link staat er al er is een topic over links oid

ik tel er 9 :roll:

maar goed ik rest my case want met uitspraken en discussies kom je er niet... er moet ook wat gebeuren.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 10:40

Ik dacht dat er een hack voor phpBB bestond met zoiets in, maar Jorix is daar in thuis, ff wachten tot hij reageert misschien ?
Anderzijds, stel ik me de vraag of de "ergsten" (nu ik beziende tank zie staan 8) ) dit überhaupt gaan gebruiken. Die geven niet om spelling :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 10:48

chatten??? CAFE mee eens
de evo van heida gekocht CAFE niet mee eens, is geen loze discussie en heeft met AR te maken
Forza Olanda op RTL 4 eventueel naar de race sectie ? ja natuurlijk! staat er nu twee keer!

SPAMMERS OP FORUM op zijn plaats Foute titel, we hebben geen spammers.. cafe en titel aanpassen gaat over een ander forum! over een AR related initiatief van een SCARB lid, in de eerste instantie, maar gaat inmiddels over ONS forum triest Haal dat veiligheidstopic dan naar boven en gooi deze daarin. mee eens, maar je kan geen topics samenvoegen, es da's idd een tekortkoming bij het modereren"
Olie verwijderen van de garagevloer. op zijn plaats (techniek?) NOG meer niet technische topics in techniek, NOG MEER filteren ? dacht dat da tnet het probleem was ? Spider gekocht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! op zijn plaats haal die uitroeptekens weg is dat niet wat betuttelend ? Zijn volwassenen he.
LOL mag ik nog wel af en toe komen hier LOL[ tja.... dus naar het cafe mee eens
werking motoren,versnellingsbakken,onderstelle,injectie,enz. op zijn plaats ??? lijkt me toch echt techniek, en sterker nog die link staat er al er is een topic over links oid "Voor al je technische vragen" --> is dit niet
Om even aan te tonen hoe anders verschillende mensen dingen kunen interpreteren, even mijn mening er naast. En ik ben er zeker van dat er nog 5 afwijkende meningen bij kunnen. De één ziet het iets strikter, de ander niet. Het is voornamelijk de SCARB die beslist welke koers hier gevaren wordt, wij werken niet als individu. En maar goed ook, 't zou er hier anders snel lief uitzien :lol:
Maar dat wil niet zeggen dat al jullie suggesties zomaar onder de mat worden geveegd he :wink:

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 23, 2007 10:53

Ik geef (R)C natuurlijk niet graag gelijk... 8) Maar zijn topictitel geeft het probleem volledig correct weer. Mag je op basis daarvan verwijderen? Ik weet het niet. Gelukkig ook niet mijn functie. :wink: Maar bij het Alfa Romeo forum cafe tel ik er zo 10 of meer op de eerste pagina. Laat het over Alfa gaan. Maak een "off-topic" bakje aan zoals ze dat op andere fora doen en laat men daar elkaars nieuwe schoenen bekijken. Voor mij volledig onnodig om er een aparte rubriek voor te maken maar bijvoorbeeld op het motorforum zie je dat ook gebeuren. Ik denk dat topics ook best op hun inhoud verwijderd mogen worden.
Dirk - Giulia2000TS

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 23, 2007 11:24

Ik zit dit soort discussies, hoe leuk ook, altijd weer met verbazing te lezen. Dit los je niet met technische middelen op. Dus een spellingchecker is helemaal niet nodig. Voordat je op 'OK' drukt, moet je je verhaal maar eens kritisch doorlezen en jezelf afvragen of je bericht leesbaar is voor alle leeftijdsgroepen. De schrijfwijze waar wij ons aan storen is het 'gemaksschrijven', te lui om je verhaal nog eens te lezen. Iedereen weet, hoe dyslecties ook, dat je startuh, gekogt en Cker,anders schrijft.

Voor de rest; leven en laten leven. Als volwassenen gedragen, want uit deze dicussie komen we toch niet. Als je eens wilt zien wat een strakke moderatie teweegbrengt moet je hier maar eens lezen. Dit forum wordt helemaal kapot gemodereerd door een stel met alle 'wijsheid' in pacht. Je durft er bijna niet meer te posten. Dat moeten we ook niet willen.

Ik zou er overigens wel voor zijn om de algemeen en cafe topics verder naar onderen te plaatsen.

Adios, JR

Terug naar “Het Forum Café”