@Frankalfa:
Een hele goede opmerking van je.
Indien iemand is overleden wordt er dus NIET gekeken naar alcohol/drugsgebruik om de simpele reden dat de officier van Justitie dan niet mag toestaan.
Wijzelf vinden dit ronduit belachelijk, maar het is nu eenmaal de wet. Mijn persoonlijke mening is anders dat moge duidelijk zijn. Wat mij betreft wordt dit onmiddelijk gewijzigd, denk daarbij alleen al eens aan de andere partijen van het ongeval.
Dus daarom mogen wij in het mortuarium die testen dus ook niet uitvoeren. Technisch is het wel mogelijk, maar makkelijk is het niet. Daarnaast zegt aanwezigheid van drugs nog weinig. Er is namelijk nog geen maatstaaf voor de invloed van drugs. Kortom, veel drugs of weinig drugs zegt weinig over de toestand van de persoon.
Bij alcohol ligt dat natuurlijk anders.
Een ander probleem bij het onderzoek is of het om een gerechtelijkonderzoek gaat of niet. Als dat het geval is gelden er compleet andere regels en wij mogen die niet altijd uitvoeren. Daarvoor hebben we dan het gerechtelijklaboratorium.
Bla, bla, bla. Kortom, gebruik nu gewoon geen alcohol of drugs in het verkeer. En wat is de lol ervan als je in een Alfa rijd. Ik heb al lol genoeg zonder dat spul in mij Alfa. Nu alleen nog een beetje op het rechter voetje passen, en dat is soms wel moeilijk in een Alfa!