ik heb het ook eens voorgehad, tegen 120 cruisend op de snelweg, en voor mij een Vette Volvo tegen 90 km/u, met een telefonerende chauffeur.
Ik sorteer dus voor naar links, en terwijl ik hem inhaal (telefoontje was blijkbaar gedaan) begint hij te versnellen. Ik trek dus even door naar 140 en schuif weer naar rechts. Blijkbaar iets te kort voor Volvoman zijn neus, want hij haalt me meteen weer in en gaat bruut op de rem staan. Gelukkig werd ik door mijn vrouwtje aangemaand om daar niet op in te gaan (mijn bloed was ondertussen aan het koken), de twee kids zaten op de achterbank dus niet het moment om stoer te gaan doen... Maar zijn nummerplaat, PAT777, staat nog steeds in mijn geheugen gegrift, en als ik hem nog eens tegenkom kan ik niet garanderen dat er geen rare dingen gebeuren...
Ik heb trouwens ook eens zo'n racespelletje meegemaakt, ik reed mee met een oude Jag E-type, op een rustig baantje in de bossen. Plots dook er achter ons een Mazda MX5 op. Ik keek achterom, wat blijkbaar geïnterpreteerd werd als een startsein voor een race. Hij kwam dus op een halve meter achter ons hangen, en de snelheid ging geleidelijk omhoog. Toen we aan 110 zaten, vonden we het welletjes (we kenden de weg ook niet zo goed), en op het eerstvolgende rechte stuk werden we ingehaald, door een triomfantelijk wuivende jongeman. Aan het eind van dat rechte stuk was er echter een haakse bocht naar rechts, en inderdaad, met veel rook en gierende banden ging hij rechtdoor, tussen twee bomen door het struikgewas in...
We zijn dan wel gestopt en hebben de brave man naar huis gebracht, waarna we (wuivend) onze rit verderzetten...

166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13