Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Re: RE: Dat vraagt om klappen.

vr dec 16, 2005 10:38

op de fiets ook.. heb voor de hobby een dirtbike met hele goede remmen..
Juist door die goede remmen op mn fiets werd ik aangereden... :roll:

Ik stak de weg over nadat een bus (van links) was gepasseerd. Blijkt er van rechts een auto te komen, dus ik stop subiet, en sta stil op de middenstreep. De automobilist had daar niet op gerekend en had me willen ontwijken door achter me langs te gaan, maar daar stond ik dus reeds stil... (hm, het stormt hier een beetje, zie net mn tuintafel voorbijvliegen... :shock: ) met geblokkeerde banden schoof hij tegen me aan... gelukkig niet hard, kon zelfs nog overeind blijven, maar tòch...

dus euh... er is niks tegen defensief rijden... :?

ikke
Advanced Member
Advanced Member

RE: Dat vraagt om klappen.

vr dec 16, 2005 10:48

Ikke heb sinds jaren zelfs de sleutel (lage ijzeren staaf om de bouten mee los te krijgen) links langs de bestuurdersstoel liggen, just in case, handig stuk gereedschap, niet alleen voor het verwisselen voor wielen. :( het is eigenlijk te triest voor woorden om een dergelijk stuk gereedschap voor die reden naast je te hebben liggen :evil:

Raimon
Guru
Guru

vr dec 16, 2005 10:51

Ikke heb sinds jaren zelfs de sleutel (lage ijzeren staaf om de bouten mee los te krijgen) links langs de bestuurdersstoel liggen, just in case, handig stuk gereedschap, niet alleen voor het verwisselen voor wielen. :( het is eigenlijk te triest voor woorden om een dergelijk stuk gereedschap voor die reden naast je te hebben liggen :evil:
Het is absoluut begrijpelijk hoor, laat ik dat voorop stellen, maar: stel, er komt zo'n figuur op je af en je geeft hem een klets met je sleutel... In het gunstigste geval breek je een van z'n ledematen, in het ergste geval sla je z'n hoofd in. Nu, zal dat op zich niet zo'n verlies zijn voor de wereld, maar wie zit er dan echt in de shit? Juist: jij....
156 SW 1.9 JTD

Dinky Boy
Miniaturista

vr dec 16, 2005 10:53

@ikke: je moet goed bedenken dat die 'zelfverdediging' ook tegen je kan werken. In het ene geval zal het een mogelijke belager afschrikken, een andere keer werkt het als een rode lap op een stier...

SPIDERVELOCE1750

vr dec 16, 2005 10:53

hm, het stormt hier een beetje, zie net mn tuintafel voorbijvliegen... :shock:
:shock: Alles ok daar Dink :?: Ik zou de kat maar gauw binnenhalen :wink:

Kristal

ikke
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 16, 2005 11:18

Ikke weet het, een inbreker mag je ook niet voor zijn kop slaan, en ikke was hem ook nooit van plan op de foute manier te gebruiken, tja, je weet nooit, je kan wel eens achteraf blij zijn dat je hem juist op die plek had liggen.
:evil:

bralfa
Guru
Guru

vr dec 16, 2005 11:43

Moet zeggen dat die agressie niet nieuw is hoor...

Ben in '89 of '90 al eens een schroevendraaier kwijt geraakt door een akkefietje... Beetje mot met een man of 7 bij de mac drive... Wilde er vandoor gaan kreeg ik een milkshake op mijn voorruit... Ja dan moet je wel remmen... Werd de deur opengetrokken... Toevallig (echt) had ik een schroevendraaier voorin de auto liggen. Deze heb ik gewoon in de buikstreek van mijn belager geplant... Die gasten doen echt geen aangifte hoor!!!

Ander verhaal...

Eens een junk in mijn auto aangetroffen die mijn radio aan het demonteren was... Heb m zijn kaak gebroken en zijn oogkas gescheurd... Die junk deed dus gewoon aangifte :!:

Heb t op noodweer kunnen gooien...

Verder nog wel wat verkeers agressie meegemaakt... Schijn mijn uiterlijk mee te hebben om uitdagers op een ander idee te brengen... Ik stap dus gelijk uit als de situatie dreigend word...

Maar t is wel weer ... dat dit gebeurd is...
Shut up and ride!

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 16, 2005 12:00

Dat werd een dure radio voor die junk, maar wel echt verdiend! Het mag natuurlijk niet maar een bepaald gevoel van rechtvaardigheid past er wel bij...
Dirk - Giulia2000TS

elio
Guru
Guru

vr dec 16, 2005 12:45

ik heb het ook eens voorgehad, tegen 120 cruisend op de snelweg, en voor mij een Vette Volvo tegen 90 km/u, met een telefonerende chauffeur.
Ik sorteer dus voor naar links, en terwijl ik hem inhaal (telefoontje was blijkbaar gedaan) begint hij te versnellen. Ik trek dus even door naar 140 en schuif weer naar rechts. Blijkbaar iets te kort voor Volvoman zijn neus, want hij haalt me meteen weer in en gaat bruut op de rem staan. Gelukkig werd ik door mijn vrouwtje aangemaand om daar niet op in te gaan (mijn bloed was ondertussen aan het koken), de twee kids zaten op de achterbank dus niet het moment om stoer te gaan doen... Maar zijn nummerplaat, PAT777, staat nog steeds in mijn geheugen gegrift, en als ik hem nog eens tegenkom kan ik niet garanderen dat er geen rare dingen gebeuren...

Ik heb trouwens ook eens zo'n racespelletje meegemaakt, ik reed mee met een oude Jag E-type, op een rustig baantje in de bossen. Plots dook er achter ons een Mazda MX5 op. Ik keek achterom, wat blijkbaar geïnterpreteerd werd als een startsein voor een race. Hij kwam dus op een halve meter achter ons hangen, en de snelheid ging geleidelijk omhoog. Toen we aan 110 zaten, vonden we het welletjes (we kenden de weg ook niet zo goed), en op het eerstvolgende rechte stuk werden we ingehaald, door een triomfantelijk wuivende jongeman. Aan het eind van dat rechte stuk was er echter een haakse bocht naar rechts, en inderdaad, met veel rook en gierende banden ging hij rechtdoor, tussen twee bomen door het struikgewas in...
We zijn dan wel gestopt en hebben de brave man naar huis gebracht, waarna we (wuivend) onze rit verderzetten... :twisted:
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

wims
Guru
Guru

vr dec 16, 2005 13:00

Gewoon je gedeisd houden, dat is beter voor je hart...
Heb met de 33 SW ook wel eens een akkefietje gehad in Engeland; was een beetje aan het twijfelen, zo van rechts of toch rechtdoor en verleende tijdens die actie geen voorrang aan een ander. Sorry! Maar deze bleef op mijn bumper hangen en was dus hels en nog groot ook volgens mijn vrouw. Dus ik besloot koers te zetten naar het enige veilige adres wat ik daar kende, t.w. het B&B adres waar je achter het huis kon parkeren. Dan zal ie wel afhooken denk je dan. Mooi niet, ik uit auto, vlieg naar achterdeur om min of meer hulp in te roepen, want de Grote Brit kwam al dreigend op me af. Gelukkig kwam toen ook de vrouw des huizes naar buiten en liet in duidelijke statements aan de aanstaande mepper weten wat zij ervan dacht. Zij bleek hem te kennen, hij was zelfs agent, maar met de nodige problemen, die hij dus kennelijk even op mij wilde afreageren.
Maar hoe dan ook, zelf de held uithangen is volgens mij niet verstandig (zelfverdediging daar gelaten...).
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

MadMets

vr dec 16, 2005 13:20

Als zijn passagiere hem niet (met zichtbaar moeite) had tegengehouden weet ik niet of ik de overkant wel heelhuids had bereikt. Wat een levensgevaarlijke gestoorde idioot was dat...
Gelukkig werd ik door mijn vrouwtje aangemaand om daar niet op in te gaan (mijn bloed was ondertussen aan het koken), de twee kids zaten op de achterbank dus niet het moment om stoer te gaan doen...
Gelukkig kwam toen ook de vrouw des huizes naar buiten en liet in duidelijke statements aan de aanstaande mepper weten wat zij ervan dacht. Zij bleek hem te kennen, hij was zelfs agent, maar met de nodige problemen, die hij dus kennelijk even op mij wilde afreageren.
Waar zouden we toch zijn zonder vrouwen... :mrgreen:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 16, 2005 16:37

ik rij in zo'n dikke aso duitse 6-pitter en ik heb nooit ergens last van :wink:

het is wel klote voor je MadMets en elke situatie zal wel anders zijn; wat voor de 1 wel werkt, werkt voor de ander misschien niet.....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

SPIDERVELOCE1750

vr dec 16, 2005 16:50

:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o< 8-[ [-( :-k ](*,) :whistle: O:) =; :sick: :-({|= :-$ :-s \:D/ :-# :!: :?: :arrow: ...... :wink:

Kristal

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 16, 2005 17:10

:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o< 8-[ [-( :-k ](*,) :whistle: O:) =; :sick: :-({|= :-$ :-s \:D/ :-# :!: :?: :arrow: ...... :wink:

Kristal
Last van wisselende stemmingen (opvliegers) Kristal :?: ..........................oei oei oei, wat zeg ik nu weer. :oops: :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 16, 2005 17:18

Is waarschijnlijk bedoeltt als; doorhalen wat voor u niet van toepassing is.....

:whistle:
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Het Forum Café”