Wanneer gaat de brandstofprijs door de magische grens van 2,- euro?

half jaar
19%
13
1 jaar
31%
21
2 jaar
34%
23
nooit
15%
10

Totaal aantal stemmen: 67
matra sports
Guru
Guru

RE: brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro grens?

vr sep 02, 2005 12:55

er werdt net terecht opgemaakt wat de comsumentenprijzen gaan doen nu de olie zo duur is geworden ( heeft trouwens weinig meer met vraag en aanbod te maken ).
dat wordt netjes doorberekend natuurlijk en levert weer extra inkomsten op voor de overheid, want er zit BTW op.....
wat dacht je van je energienota straks. de afrekening :? waaraan hebben die dikkoppen de gasprijs gekoppeld :?

ik werk nu voor een paar honderd euro de maand. ( salaris - eventuele uitkering is immers wat je meer hebt aan centen als je werkt ipv niet / of ziek e.d. ). heel stimulerend als je ook nog met je wagen naar het werk mot 8)

nog enkele maanden en dan de nieuwe ziektekostenwet nog erbij. olé.

ach ja, dat zien ik dan wel weer. het leven is te kort om te blijven hangen 8) 8) 8)

Ricambi Originali

vr sep 02, 2005 13:19

@Matra, Maar het leven is ook te kort om je scheel te betalen en je te laten rippen door een schofterige overheid.. lol :P

Groet, Ro

duke
Advanced Member
Advanced Member

vr sep 02, 2005 14:17

Als het zo doorgaat dan zal die 2 euro grens heel snel gehaald worden.
In België is de benzine in 1 dag maar liefst 10 eurocent gestegen ! Toen ik het bericht hoorde ben ik dadelijk naar de pomp gereden om mijn Bella met het dure sap te vullen. Ik heb nog getankt aan 1 euro 40 voor super 98. Daar betaal je nu dus 1.50 euro voor !
Schandalig gewoon.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

AlfaClaudia
Junior Member
Junior Member

Re: RE: brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro gr

vr sep 02, 2005 16:15

Welke zot gaat daar tanken :?
De zot die niet weet dat Duitsland vlakbij is? :wink:

Yuri
Nou ja, hier is de prijs sinds vandaag ook al tussen de 1,40€ en 1,52€/L,
dit is nu al geen reden meer om naar Duitsland te komen :)

gr.
Claudia
SCARB 03617 -
Nu
Fiat Grande Punto 1.2

Gehad:
Alfa 146 Junior 1.4 TS
Alfa 166 3.2 TI
Alfa GTV 2.0 TS Lusso
Alfa 166 2.5 V6
Fiat Cinquecento Sporting 1.1

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 02, 2005 19:37

Nou, dan kom ik toch lekker voor de broodjes Bratwurst met Sauerkraut... als ik daar eenmaal aan begin, komt er geen eind meer aan :twisted:

yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

za sep 03, 2005 10:03

en ja hoor hij is weer verhoogd door marktleider shell!!!

nu een liter euro loodvrij voor 1,55 adviesprijs!!!

ik kan nu al bijna 3,5 liter lpg kopen voor 1 liter benzine..........

zo gaat het wel erg hard.......... :cry:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

patje1100
Guru
Guru

za sep 03, 2005 10:14

Dat is 3,42 gulden voor 1 liter waar je nog geen 10 kilometer mee verderop komt.

Dit kan je toch niet met droge ogen verkopen ?

SPIDERVELOCE1750

za sep 03, 2005 10:25

Dit kan je toch niet met droge ogen verkopen ?
Als dit zo doorgaat zullen er inderdaad niet veel droge ogen meer zijn .
Dit heeft grote gevolgen voor het gezinsbudget ... maar ook er wordt dan maar minder aan wat anders besteed .

Ik ben handelaar en zie meer en meer dat de knip erop gaat , mensen kunnen minder en minder luxeprodukten kopen .... veel zaken gaan failliet ... waar eindigt dit ...

Het wordt echt tijd dat die Europese meneren en mevrouwen er iets aan gaan doen ...

Vind het zelf niet zo erg om het met wat minder te moeten doen ... maar dan wel om een duidelijke reden en niet omdat de overheid tekort schiet ...

hehe effe kwijt

Kristal

Doix

za sep 03, 2005 11:02

Ik weet dat ik ronduit asociaal klink als ik het volgende zeg, maar waarom is het financieel wel mogelijk om Amerika te helpen na de stormramp? Zij hebben jarenlang bezuinigd op de beveiliging van de stad en nu het noodlot toeslaat is er ineens geld en (olie)capaciteit om de mensen daar te helpen. Let wel, ik vind het een uitstekend initiatief van onze regering om ongevraagd hulp te zenden en de mensen hebben het daar hard nodig (al lijken ze zich wel als asociale beesten te gedragen daar als ik het nieuws zo hoor). Maar onze regering hebben de afgelopen jaren vrij weinig gedaan naar de (hulpbehoevende en op de minima levende) eigen bevolking en als men smeekt om het kwartje van Kok van de brandstofprijs te halen, krijgt men te horen dat het geld hard nodig is. Waarvoor? Om aan Amerika te geven en daar hun fouten financieel te verhelpen? Ik zie liever al die inspanning en financiele middelen ingezet worden om hier de asociaal belaste brandstofprijzen wat omlaag te brengen en stuur maar een paar vrijwilligers die kant op om te helpen. Of klink ik nu echt asociaal? Ik weet dat Amerika ons 60 jaar geleden bevrijd heeft, maar moet Nederland daar tot in lengte van dagen voor letterlijk en figuurlijk terugbetalen? En hebben we al niet genoeg terugbetaald door steun te betuigen in hun niet zo heel nette oorlog tegen Irak en de daarbij behorende dreiging voor terroristische aanslagen in ons land en omringende landen? En betalen we al niet jarenlang terug door in de zomer hogere brandstofprijzen in Europa te accepteren omdat de Amerikaan zonodig op vakantie moet? Het werd vorig jaar expliciet als reden aangegeven: de vraag naar brandstof in Amerika neemt toe door de zomervakantie en daarom gaan hier de prijzen omhoog......

http://www.nu.nl/news/584058/37/%27Katr ... en%27.html

Grtz,

Aad (die gisteren voor 1.569 euro de liter tankte en zowat uit zijn schoenen viel van de bijna aan comatueus grenzende verbazing.... dat is 3,46 gulden!!!!)

En vandaag is de brandstof dus wederom 3 cent duurder de liter geworden, in een week tijd 12 cent erbij!

http://www.nu.nl/news/584617/30/Benzine ... urder.html

Ik begin serieus te overwegen om die auto te verkopen als dit zo door gaat. Mooi nieuws is echter wel dat de biobrandstoffen accijnsvrij gaan worden, maar als je onderstaande berichtgeving leest, rijzen de haren je te bergen:

http://www.nu.nl/news/584603/34/Biodies ... svrij.html

Waarom pas invoeren per volgend jaar? De PC-priveregeling konden ze per direct afvoeren en een voordeel als dit moet weer in de toekomst gepland worden.
En als ik dan ook lees dat Nederland ver achterloopt ten opzichte van Europa dan zou ik onze overheid bijna van fraude en inhalig gedrag betichten, opzettelijk biobrandstoffen tegenhouden en de accijnzen op gewone brandstoffen extreem hoog houden!

De Europese Commissie maande Nederland en zeven andere lidstaten kort voor de zomer al vaart te maken met de biobrandstoffen. Het gebruik ervan in Nederland loopt ver achter op het schema, dat in Europees verband is afgesproken. In 2010 moet 5,75 procent van de brandstoffen biologisch zijn. Niet alleen omdat auto's hierop schoner en zuiniger rijden, maar ook omdat biodiesel Europa minder afhankelijk maakt van de olieproducerende landen.

Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Italie, Polen, Belgie en Zweden stimuleren de natuurlijke diesels en benzines al via een lagere accijns.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za sep 03, 2005 12:21

en ja hoor hij is weer verhoogd door marktleider shell!!!

nu een liter euro loodvrij voor 1,55 adviesprijs!!!

ik kan nu al bijna 3,5 liter lpg kopen voor 1 liter benzine..........

zo gaat het wel erg hard.......... :cry:
als het niet nodig is dus niet met de auto, maandag met de fiets naar het werk..... :wink:
156

SPIDERVELOCE1750

za sep 03, 2005 12:23

maandag met de fiets naar het werk..... :wink:
Das noch mijn geluk ... ik mot enkel de trap af en dus alleen mezelf af en toe bijtanken :wink:

Kristal

jolinos

za sep 03, 2005 12:29

Doix

Je had het niet beter kunnen zeggen ben het helemaal met je eens. :thumbs:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 03, 2005 12:51

Toch is het curieus, als er maar iets gebeurt wordt onmiddelijk de benzine duurder, maar als de olieprijs daalt (en dat deed-ie een tijdje geleden, toen de benzine eerst van 1,10 naar 1,30 was gegaan), gaat de benzineprijs niet omlaag... Huh? En Shell en consorten schrijven recordwinst na recordwinst, maar ze zeggen dat da niet door de hoge benzineprijs komt. Nog zoiets curieus.... iedere fabrikant van wat dan ook komt in de problemen als zijn grondstofprijs stijgt en moet snijden in zijn eigen marge. Maar niet de olieboeren. En reken maar niet dat de overheid ze een halt toeroept, want zolang 60% van de brandstofprijs accijns en BTW is, kijken die wel link uit. Ik vrag me oprecht af wat Zalm en de rest van het Haagse pluche-schorem met al dat door de normale werkende mens opgebrachte geld gaan doen. Moe word ik er van.

En als men dan het benul zou hebben om in ieder geval de transportsector met alles wat maar mogelijk is op biodiesel te laten rijden (subsidies, er is geld zat over op dit moment), dat zou ook al lekker opschieten. Een vrachtwagen tankt veel minder vaak dan een auto, dus er zijn minder pompstations nodig. Maar de automobilist kan dan bij die pompsations ook terecht. De vraag stijgt, het wordt rendabel om meer pompstations neer te zetten enzovoort.

Tuurlijk heb ik makkelijk praten, maar volgens mij heb ik wel een beetje gelijk.

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

za sep 03, 2005 20:26

Ik weet dat ik ronduit asociaal klink als ik het volgende zeg, maar waarom is het financieel wel mogelijk om Amerika te helpen na de stormramp? Zij hebben jarenlang bezuinigd op de beveiliging van de stad en nu het noodlot toeslaat is er ineens geld en (olie)capaciteit om de mensen daar te helpen. Let wel, ik vind het een uitstekend initiatief van onze regering om ongevraagd hulp te zenden en de mensen hebben het daar hard nodig (al lijken ze zich wel als asociale beesten te gedragen daar als ik het nieuws zo hoor). Maar onze regering hebben de afgelopen jaren vrij weinig gedaan naar de (hulpbehoevende en op de minima levende) eigen bevolking en als men smeekt om het kwartje van Kok van de brandstofprijs te halen, krijgt men te horen dat het geld hard nodig is. Waarvoor? Om aan Amerika te geven en daar hun fouten financieel te verhelpen? Ik zie liever al die inspanning en financiele middelen ingezet worden om hier de asociaal belaste brandstofprijzen wat omlaag te brengen en stuur maar een paar vrijwilligers die kant op om te helpen. Of klink ik nu echt asociaal? Ik weet dat Amerika ons 60 jaar geleden bevrijd heeft, maar moet Nederland daar tot in lengte van dagen voor letterlijk en figuurlijk terugbetalen? En hebben we al niet genoeg terugbetaald door steun te betuigen in hun niet zo heel nette oorlog tegen Irak en de daarbij behorende dreiging voor terroristische aanslagen in ons land en omringende landen? En betalen we al niet jarenlang terug door in de zomer hogere brandstofprijzen in Europa te accepteren omdat de Amerikaan zonodig op vakantie moet? Het werd vorig jaar expliciet als reden aangegeven: de vraag naar brandstof in Amerika neemt toe door de zomervakantie en daarom gaan hier de prijzen omhoog......
Ben het op een boel punten absoluut niet met je eens. Om nou individuele mensen af te rekenen op beslissingen die hun regeringen hebben gemaakt vind ik ronduit belachelijk.

Als ik jou zo lees vind je het belangrijker dat jouw benzineprijs een paar euro cent omlaag gaan dan dat er mensen geholpen worden. Of het nou ongevraagd of onterecht is doet er allemaal niet eens zo toe. Als ik mijn vinger er per ongeluk afsnijd bij het aardappel schillen ben ik blij dat een arts in het ziekenhuis 'm er weer aan zet in plaats van te zeggen, ja hey daar begin ik niet aan had je maar beter uit moeten kijken...

Om nou te gaan lopen zeggen 'waarom nou dit als zij nou dat' is in weze net zo kinderachtig als kinderen die iemand niet uitnodigen op een feestje omdat zij zelf ook niet uitgenodigd zijn de vorige keer...

Hulp bied je omdat het nodig is, zou jij ook blij mee zijn. In Nederland durf ik wel te stellen is er niemand in een andere positie is gekomen door het geld dat er naar de Tsunami is gegaan, dus waar maken wij ons helemaal druk om.

Natuurlijk kan het altijd beter en zijn er ook in ons land hele schrijnende gevallen maar wij zijn nog steeds geen derde wereld land.

Dat Amerika een land van waanzin en verspilling is, heb je helemaal gelijk in maar dat is een taak van de wereldleiders/regeringen om daar meer aandacht aan te geven cq verandering in aan te brengen.

Je schrikt als je ziet hoeveel Amerikanen er onder de armoede grens leven. Dat ze dan gaan plunderen bij een ramp van deze aanvang verbaast mij dan ook niets, Bij een beetje voetbalwedstrijd in Nederland gaat het er erger aan toe trouwens.

Vr gr,

Rody

patje1100
Guru
Guru

za sep 03, 2005 21:06

Okee. misschien een plan

Heeft iemand enig idee hoeveel automobilisten je bereiken kunt met alle forums van alle merken in nederland ?

Terug naar “Het Forum Café”