michael
Junior Member
Junior Member

RE: Wanted Honda Dax!

di aug 09, 2005 22:36

ha rick,
ik als ook ouwe Honda rijder (novio, eitank (c310), cd50, c50, ss50 and more) heb nog een ss50 in de schuur staan met veel spullen. Fantastisch he die oude honda dagen vanaf het dom plein, lekker op de utrechtse weg langs hessing lekker blazen met 110 op de teller!!! misschien is dit wat ipv een dax. ps heb je nog een berlina interieur voor mij
gr
mick

Koen
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 10, 2005 12:29

Je kan ook een kader kopen van het merk JINCHENG.

Honda Dax worden niet meer gemaakt, maar het merk Jincheng heeft zowel een dax in 50 cc als in 80 cc in de aanbieding. Misschien kan je gewoon zo'n kader kopen.

Zal ook mijn licht eens opsteken bij mijn klein broertje (is ongeveer 10 cm groter als ik). Hij zit nog in dat dax-wereldje. Zijn dax: 110 cc, carterventilatie, carbonuitlaatdemper van een Ducati erop en ga zo maar door ...

Belgische club: ADA (Antwerp Dax Assosciation)

Ik hou je wel op de hoogte.

Stuur me anders effe een PB met wat je exact zoekt.

Groeten,

Koen
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo aug 10, 2005 15:04

Afbeelding

http://www.monkeybike.co.uk

Hebben ook losse frame's, voor als het wel geld mag kosten!

En nou effe reply-en in mijn sperdiff topic! :wink:
Dirk - Giulia2000TS

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo aug 10, 2005 20:20

Hai koen,
ik heb jaren in dat wereldje gezeten en weet wat er zoal te koop is, destijds gingen we al naar Oostende en zo en daar waren Daxjes halverwege de jaren 80 al HOT.
Basically zoek ik een complete dax, liefst met papieren maar hoeft niet.
De staat van de motor doet er in het geheel niet toe. Je broertje weet wel waarom....
Ik denk aan 125 cc, vierbak, of Takegawa 5 bak, etc etc... En dan LACHEN...
Maar ik wil verder een zo compleet mogelijk ding, dus met de typische dax onderdelen als stuurtjes, luchtfilter, kettingkastje etc. Achterlicht, knipperlichten enz boeien verder niet. Weer wel belangrijk zijn de tankdop waardoor je hem op zijn kant kan leggen enzo. Bij voorkeur model met de hoge spatbordjes, die had ik destijds ook..
Enne, ik wil liefst ruilen voor Alfa spul. Zoekt je broertje geen GTV 2.0 uit 82?
8)
Het is zo dat je in NL een HONDA dax alleen mag hebben als zijnde motorfiets. NIET als brommer. Een Jincheng mag je WEL als brommer hebben (typegoedkeuring)
Een jincheng is voor mij an sich prima, maar liefst met papieren als motor (ook zo te koop) Een Dax liefst met papieren, want dan kan ik hem motor keuren en loop ik niet later het risico dat oom agent er voor honderden euro's spullen af gaat halen....
Dat wil je niet! :twisted:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

lex thissen

do aug 11, 2005 10:30

Hee da's toevallig :idea: , mijn dochter slaat hier naast me net het blad "Onschabare Klassieker" open en zegt "kijk papa motor" en wijst een DAX aan ( waar ik nog nooit van gehoord heb overigens ).

Any way....1978 er 7000 km als nieuw € 1250,- Tel 06-53136333.

Mvg Lex.

Terug naar “Het Forum Café”