Hai koen,
ik heb jaren in dat wereldje gezeten en weet wat er zoal te koop is, destijds gingen we al naar Oostende en zo en daar waren Daxjes halverwege de jaren 80 al HOT.
Basically zoek ik een complete dax, liefst met papieren maar hoeft niet.
De staat van de motor doet er in het geheel niet toe. Je broertje weet wel waarom....
Ik denk aan 125 cc, vierbak, of Takegawa 5 bak, etc etc... En dan LACHEN...
Maar ik wil verder een zo compleet mogelijk ding, dus met de typische dax onderdelen als stuurtjes, luchtfilter, kettingkastje etc. Achterlicht, knipperlichten enz boeien verder niet. Weer wel belangrijk zijn de tankdop waardoor je hem op zijn kant kan leggen enzo. Bij voorkeur model met de hoge spatbordjes, die had ik destijds ook..
Enne, ik wil liefst ruilen voor Alfa spul. Zoekt je broertje geen GTV 2.0 uit 82?
Het is zo dat je in NL een HONDA dax alleen mag hebben als zijnde motorfiets. NIET als brommer. Een Jincheng mag je WEL als brommer hebben (typegoedkeuring)
Een jincheng is voor mij an sich prima, maar liefst met papieren als motor (ook zo te koop) Een Dax liefst met papieren, want dan kan ik hem motor keuren en loop ik niet later het risico dat oom agent er voor honderden euro's spullen af gaat halen....
Dat wil je niet!

Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end