Gebruikersavatar
Boyd
Full Member
Full Member
Berichten: 410
Lid geworden op: di sep 20, 2005 15:13
Locatie: Nieuwegein

RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

vr jul 13, 2007 21:56

En terrecht! Ziet er mooi uit man 8) 8) 8) 8)
Afbeelding

harold
Full Member
Full Member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:20
Locatie: Naarden
Contacteer: Website

Re: RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

vr jul 13, 2007 21:59

Wil je niet eens een forumpoetsworkshop (nieuw woord?) organiseren? :idea: :!:
Of samen met een ander organiseren, zodag jij je alleen op het echte werk hoeft voorbereiden?

Lijkt me erg gaaf! 8)
Dat wil ik best voor bereiden. Lijkt mij erg leuk. Ik heb een leuke locatie waar deze cursus gegeven kan worden. Dit ligt wel in het pitoreske Bruinisse. Kan ook bij Meguiars in Baarn een cursus geven alleen is dat nog even een ander verhaal!

Die verwaarloosde leon is misschien wel leuk om mee te beginnen, hoe een nooit gepoetste auto weer doen glimmen!
Komt voor de bakker 8)
toen ik zoiets opperde afgelopen jaar kreeg ik flink de wind van voren op dit forum.......
:evil:
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

Andretti Molletti

RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

vr jul 13, 2007 22:01

Poetsen boeit me niet zo heel erg, maar die GTA is wel byzonder:
Afbeelding
LPG Vialle LPi!!!

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

vr jul 13, 2007 22:07

Een vraagje dat me al enige tijd door mijn hoofd spookt: is het mogelijk om dmv "poetsen" (evt machinaal) een roze alfa weer rood te krijgen?
Ik had al geruchten gehoord dat dat zou kunnen (de blanke lak zou onder invloed van de zon wit worden, en door de witte laag eraf te schuren zou alles weer doorzichtig worden); heeft iemand hier dat al eens "live" uitgeprobeerd?
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
Boyd
Full Member
Full Member
Berichten: 410
Lid geworden op: di sep 20, 2005 15:13
Locatie: Nieuwegein

Re: RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

vr jul 13, 2007 22:13

Een vraagje dat me al enige tijd door mijn hoofd spookt: is het mogelijk om dmv "poetsen" (evt machinaal) een roze alfa weer rood te krijgen?
Ik had al geruchten gehoord dat dat zou kunnen (de blanke lak zou onder invloed van de zon wit worden, en door de witte laag eraf te schuren zou alles weer doorzichtig worden); heeft iemand hier dat al eens "live" uitgeprobeerd?
Krijg je alleen mooi als er geen blanke lak op zit. Kan je het terug polijsten. De zogenaamde Single Stage lakken. En anders helpt het maar tijdelijk maar er is niet aan te beginnen!

@ Harold, I know :wink: ga het gewoon proberen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

vr jul 13, 2007 22:42

Poetsen boeit me niet zo heel erg, maar die GTA is wel byzonder:
Afbeelding
LPG Vialle LPi!!!
Of het is dezelfde auto, òf er is een tweede. Ik heb (denk ik) deze auto dinsdagmiddag gezien bij Goos van Pelt.
Vind het wel stoer. F*&k diesel! :twisted:

En nu weer on-topic :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Boyd
Full Member
Full Member
Berichten: 410
Lid geworden op: di sep 20, 2005 15:13
Locatie: Nieuwegein

Re: RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

vr jul 13, 2007 22:48

Poetsen boeit me niet zo heel erg, maar die GTA is wel byzonder:
Afbeelding
LPG Vialle LPi!!!
Of het is dezelfde auto, òf er is een tweede. Ik heb (denk ik) deze auto dinsdagmiddag gezien bij Goos van Pelt.
Vind het wel stoer. F*&k diesel! :twisted:

En nu weer on-topic :wink:
Klopt, deze GTA is daar in onderhoud :wink: Idd f&ck Diesel :twisted:
Afbeelding

harold
Full Member
Full Member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:20
Locatie: Naarden
Contacteer: Website

Re: RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

vr jul 13, 2007 22:50

Ik moet iets bekennen... :oops: Ik werk nu voor een bedrijf (van een maatje van me) wat jachten poetst en onderhoud, ik doe het technische werk voor hem. We zouden samen een keertje mijn 75 poetsen maar door tijd gebrek kwam het er steeds maar niet van. Omdat we begin dit jaar schade hebben gehad met de 75 is hij deels gespoten maar de halve auto zat nu onder de spuitnevel, ook de ramen! Dat zag hij toch niet zo zitten om te poetsen omdat autolak iets anders is dan gelcoat van een bootje. Vandaar heeft hij bij een vriend van hem die een autopoets bedrijf in Capelle aan de Ijssel heeft geregeld dat de 75 daarnaartoe mocht. Ik had nog wat tegoed van hem, zullen we maar zeggen.. :wink: Dus: gisteravond gebracht en vanavond weer opgehaald. Echt een superverschil! Ik ken hem bijna niet terug... Hij gebruikt spullen van Riwax, en de lak is behandelt met waxoyl. Onder de kap, van binnen en van buiten, echt als nieuw! Voortaan na het wassen even inspuiten met die waxoyl en even uitvrijven, klaar! Het is een soort melkachtig goedje..

Foto's volgen! :D

Zoals sommigen wel weten ben ik ook een enorme Meguairs'-fan en gebruiker dus steun boyd van harte in dit topic

Voor iedereen zijn deze tips

Afbeelding :twisted:

de normale wasspons even weggooien en een washmitt (washandschoen) kopen, die voorkomt al heel veel vorming van de fijne waskrasje die je wel van een spons in je lak krijgt omdat daar vuil in blijft zitten

AfbeeldingThe Ultimate
Wash Mitt


Gebruik geen zeem om de auto te drogen, een zeem maakt ook snel krassen....
Koop de 'watermagnet' (speciale droogdoek)
Afbeelding

Koop een goed shampoo (dus geen valma (die wast echt alle wax in 1 keer wassen van de lak) of turtle)
Koop een goede wax

Afbeelding

koop een paar poetspad en micrvezeldoeken voor het opbrengen en uitpoetsen van de wax
Afbeelding
Afbeelding




en blijf genieten van je pas gepoetste auto
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

vr jul 13, 2007 22:54

@harold: ik wacht vol spanning af. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1736
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

vr jul 13, 2007 23:17

Een vraagje dat me al enige tijd door mijn hoofd spookt: is het mogelijk om dmv "poetsen" (evt machinaal) een roze alfa weer rood te krijgen?
Wij doen soms moeilijk over een beetje kleurverschil bij rode Alfa's. Maar bij andere merken is het nog veeeeeeel erger:

Afbeelding

harold
Full Member
Full Member
Berichten: 337
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:20
Locatie: Naarden
Contacteer: Website

Re: RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

za jul 14, 2007 09:53

@harold: ik wacht vol spanning af. :wink:
dat gaat helemaal goedkomen...
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

za jul 14, 2007 11:08

Een vraagje dat me al enige tijd door mijn hoofd spookt: is het mogelijk om dmv "poetsen" (evt machinaal) een roze alfa weer rood te krijgen?
Wij doen soms moeilijk over een beetje kleurverschil bij rode Alfa's. Maar bij andere merken is het nog veeeeeeel erger:

Afbeelding


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Roeltje 164

RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

za jul 14, 2007 11:18

* Off Topic*

Harold, is je 164 nog te koop???
Staat nl. nog onder je avatar??

* Off Topic*

Mooi Topic Boyd,

Zie je wel :wink:

Leuk initatief, en uuuhh de savali is van jouw, misschien wel eerder als de woensdag voor het SS. :lol:

Wanneer heb je tijd ?/

We moeten ook nog eens babbelen over de BBQ.

Ciaoo

Goed weekend

Gebruikersavatar
Boyd
Full Member
Full Member
Berichten: 410
Lid geworden op: di sep 20, 2005 15:13
Locatie: Nieuwegein

RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

za aug 04, 2007 18:53

Voor de geintresseerden! Ik heb vandaag de GT1600 Junior uit 1975 van Joost onderhanden genomen! Wat een pareltje is dat geworden! Om deze server niet te belasten heb ik een link naar een andere page waar het hele verslag staat met 40 fotos!

http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic. ... 0578#60578

:wink: Gr Boyd
Afbeelding

Gebruikersavatar
symnk
Junior Member
Junior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: di jul 17, 2007 11:35

RE: Het *was,poets, polijst en glim* topic

zo aug 05, 2007 01:37

Dat ziet er onwijs goed uit! :thumbs:

Ik moet ook maar eens beginnen met Meguiars. Mijn alfa staat regelmatig bij de wasboxen, maar achteraf heb ik nog steeds het idee dat ie niet schoon is...
Nu: Alfaloos
Ex: 146 1.6TS L '98, 156 1.8TS '05

SCARB 5220 | flickr.com/photos/symnk

Terug naar “Het Forum Café”