MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Heeeellluup: auto gekogt maar wiel nie stahrtuh

do mar 22, 2007 10:47

Wat ik ook wel mis is topics over historie van het merk etc..
dit is persoonlijk iets wat mij erg interesseert, maar dat komt hier niet of nauwelijks terug :roll:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415

Scelta di Potenza

Anke

RE: Heeeellluup: auto gekogt maar wiel nie stahrtuh

do mar 22, 2007 11:12

Is het niet beter om DEZE topic-titel ook te veranderen?
Hier is een zeer zinnige discussie ontstaan maar ik weet zeker dat er forummers zijn
die het overslaan door de malle titel en geen flauw idee hebben wat hier allemaal
te berde wordt gebracht. #-o

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: auto gekogt maar wiel nie startuh (discussie ivm ons for

do mar 22, 2007 11:17

Aangepast. Heb het zo opgelost, anders staan de eerste postings daar weer zo stom :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Heeeellluup: auto gekogt maar wiel nie stahrtuh

do mar 22, 2007 12:14

Is het niet beter om DEZE topic-titel ook te veranderen?
Hier is een zeer zinnige discussie ontstaan maar ik weet zeker dat er forummers zijn
die het overslaan door de malle titel en geen flauw idee hebben wat hier allemaal
te berde wordt gebracht. #-o
inderdaad, ik keer er eerst ook overheen :roll:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415

Scelta di Potenza

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Heeeellluup: auto gekogt maar wiel nie stahrtuh

do mar 22, 2007 18:51

:? Idd is het 1 groot cafe geworden. Valt er niks te melden? Doe het dan ook niet! Zo veel topics die verzonnen zijn voor wat? Om maar iets te melden? Het forum valt heus niet om als er een dag niks gepost zou worden. Helaas een erg hoog onzin gehalte... Laat het over alfa's gaan! Kan niet moeilijk zijn toch?
ik was al bang dat ik verkeerd begrepen zou worden. Gelukkig is dat niet het geval.
Ik wil ook geen oordeel vellen over de kwaliteit van de technische vragen. Als iemand wil weten hoe een H4 lamp vervangen moet worden van een 33 wil ik daar graag een antwoord op geven. Voor mij is het gesneden koek, voor de 33 eigenaar blijkbaar niet. Helemaal niet erg. Maar we zijn een ALFA ROMEOforum en geen libelle of omroep Maxforum. Ik wil weten wat andere liefhebbers uitspoken in hun vrije tijd wbt hun auto ( of als de gezondheid van ze slecht gaat wil ik dat ook weten ) of welke Alfa ze gekocht hebben. Of waar dat ene model wel te koop staat waar ik misschien naar op zoek ben. En dat er een aparte rubriek is waar onzin en flauwekul geschreven kan worden vind ik ook best. Ik ben daar minder in geinteresseert ( hoewel ik ook niet vies ben van een potje ouwehoeren op z`n tijd ) en zal daar ook minder gaan kijken. Maar de chaos ( ik weet er geen ander woord voor ) die momenteel heerst ben ik al een tijdje zat. Het onderwerp als zodanig valt weg. En dat is erg jammer. :( Ieder moet maar es goed nadenken waar hij ( of haar ) vraag plaatst. Is het een algemeen Alfa onderwerp, dan hoort het in Algemene onderwerpen. Is het iets voor het café dan hoort het in het café. Zo hou je de boel overzichtelijk en duidelijk.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 22, 2007 22:11

Probeer maar eens iedere bezoeker van het forum tevreden te houden, dat is onbegonnen werk. Lees gewoon de dingen die je aanspreken en laat de rest voor wat het is. Dat vroeger alles beter was, daar geloof ik zelf ook niet in.
Maar dat er leden posten om het posten, ja dat wel en dat kan sommige topics die leuk starten doen ontsporen.

P.s. Het volmaakte forum bestaat niet en zal nooit bestaan, laten we er met z'n allen er gewoon een leuk, interessant en humoristisch platform van blijven maken
*amen* :wink:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Frederico
Guru
Guru

do mar 22, 2007 22:54

Even terug komend op KAS die eerder zei dat je een half jaar geleden 2 uur aan het bijlezen was, dat heb ik niet meegemaakt.. ik ben hele avonden aan het bijlezen :D (wel wat eerdere topics :lol: ) en ik heb ook niet de kennis en ben nog geen GURU wat dat betreft om technische stukken in te brengen, maar het zou zonde zijn dat dit forum achteruit gaat in de zin van niveau gehalte.
Ik denk dat het 'spoed' wat ook besproken wordt, een aftekening van de maatschappij is. Is het niet dat alles snel moet gaan en als het niet snel gaat men zelf geirriteert is omdat men niet verder kan. Dat even terzijde en mijn mening, maar ik denk dat dit forum een van de betere forums moet blijven met de juiste mensen achter het forum.
denk dat iedereen bij de harde kern moet willen horen.. zodat men allemaal gemotiveerd blijft om elkaar te kunnen en te blijven helpen, wat ook de kwalilteit van het forum hoog houdt..

Ik sluit me aan bij het laatste antwoord van KAS

Mvg,

Frederique
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 00:02

Nog eens op de voet de diverse postings gevolgd, heel veel nuttigs gelezen. Maar wat belangrijk is: het forum, dat maken jullie zelf ! Wij moderatoren dienen voornamelijk om de al te scherpe kantjes er af te schuren....Maar wij kunnen echt niet bepalen welke onderwerpen er gepost worden....Als "techniek" verzuipt in "me supwoefer doet hut niet" topics, dan is dat te wijten aan de inbreng van diegenen die het forum maken: de forummer. Zoals KAS al terecht aanhaalt, die gloeilamp vervangen is voor hem het punt niet, voor die vraagsteller wel. Dus was het forum wel een meerwaarde, al zien velen dat niet zo ! Lees ook met belangstelling de opmerking van Marcoazzurro ivm het ontbreken van een topic ivm de historie van AR...ALs je dat ervaart als een tekortkoming: start dan zelf zo'n topic ! Niemand die je dat kwalijk neemt hoor, integendeel ! :D
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Andretti Molletti

Re: RE: auto gekogt maar wiel nie startuh (discussie ivm ons

vr mar 23, 2007 00:34

Maar wij kunnen echt niet bepalen welke onderwerpen er gepost worden....Als "techniek" verzuipt in "me supwoefer doet hut niet" topics, dan is dat te wijten aan de inbreng van diegenen die het forum maken: de forummer.
Jullie kunnen bepalen welke er blijven staan.
Zodoende kun je wel het overzicht bewaren en de aantrekkelijkheid beinvloedden.
Ik ben best bereid een technisch antwoordt te geven, maar als ik moet zoeken tussen de "supwoefer"topics dan is de lol er gauw af.
En met mij zie ik veel serieus technische antwoord gevers gas terug nemen...

Dus de Moderators hebben wel degelijk invloed op het succes van dit forum!!!

Blijft de vraag alleen nog wat is succes... :roll:

Raimon
Guru
Guru

vr mar 23, 2007 00:40

Wat je nu oppert, grenst in principe aan censuur toepassen... Je kunt je ook afvragen of dat wenselijk is...
156 SW 1.9 JTD

Raimon
Guru
Guru

vr mar 23, 2007 00:47

Probleem wordt dan de bepaling van wat wel of niet kan...

Misschien moet alles ook gewoon wat luchtiger genomen worden? Het leven draait immers niet alleen om het Scarb Forum, mag althans hopen van niet... :wink:
156 SW 1.9 JTD

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr mar 23, 2007 01:08

Zoals Michel al aangeeft, de mods zijn er om bij te sturen als het misgaat. Niet om een soort kwaliteitsbewakers te spelen.

De kwaliteit van het forum hebben we zoals al eerder aangehaald zelf in de hand. Start zinvolle topics op en heb een beetje zelfdiscipline bij het ontsporen: weet wanneer je moet stoppen.

Andretti Molletti

vr mar 23, 2007 01:39

De bal ligt niet altijd bij een ander.
Ik kan niet voorkomen dat er onzin geplaatst wordt. Ik kan wel wegklikken en het niet lezen.
Als het veel content wordt wat weggeklikt moet worden dan komt er een moment dat ik zoiets heb van ik klik wel even onderaan op alles gelezen.
Zodoende gaat er steeds meer serieuze content verloren aan mijn oog.
Content vooral in techniek welke ik best had willen en mogelijk had kunnen beantwoorden.
Ook antwoord ik steeds meer per PB om onzinnige discussies en stupide antwoorden te ontwijken.

Maar zoals al aangegeven wordt dat is een keuze die jullie zelf maken... een keuze waardoor technische inhoud verborgen blijft voor de geintresseerde lezer.
het forum is twee ledig:
Ontspanning door wat humor en gezelligheid.
Leerzaam door input te geven én te krijgen.

Het probleem wat ontstaan is, is dat de balans aan het zoek raken is.
Wederom mijn mening. Maar het forum is wat je er zelf van maakt vind ik te gemakkelijk doorschuiven van verantwoordelijkheden!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: auto gekogt maar wiel nie startuh (discussie ivm ons

vr mar 23, 2007 08:00

Probleem wordt dan de bepaling van wat wel of niet kan...

Misschien moet alles ook gewoon wat luchtiger genomen worden? Het leven draait immers niet alleen om het Scarb Forum, mag althans hopen van niet... :wink:
Maar het forum draait wel om de SCARB; Alfa dus en al die "ruis" mag toch rustig verwijderd worden??
Ik verwacht dat zelfs van een moderator. Noem het dan geen kwaliteitsbewaking, maar op die manier hou je de zaak wel to tho point en daar past best nog wel humor of aandacht voor de persoon achter de Alfa in/bij/tussen.
Gewoon een stukje duidelijkheid. Het is maar hoe je het brengt. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Het Forum Café”