*kuch* even een oud topic ophalen.
Een copy-paste van een ander forum:
"Entièrement restaurée – Alle gaten vakkundig dichtgesmeerd, slecht gespoten, foute bekleding
Très bon état - Er zit lucht in de bandjes, hij start en hij rijdt, meer ook niet
Prévoir quelques petits travaux – Sloper of totaalrestauratie, komt nooit door de APK
Bon moteur – Start soms best goed en verbruikt maar 1 liter olie op 250 km
Petite corrosion sur plancher – De bodem is verrot en de dorpels zijn verdwenen
Toute d’origine – Komt zo uit de schuur, jaren niets aan gedaan, eerste oliefilter zit er nog op
Moteur révisé – Nieuwe bougies en olie, een doekje over het kleppendeksel gehaald
Gardée sous l’abri – Heeft jaaaaaaaaaaaren onder een boom gestaan
Roule tous les week-ends – Ga er zondags mee naar de kerk, verder redt-ie niet
Peinture neuve – Vorige week door de buurman overgespoten, over de roest heen
Voiture propre – De hondenharen zijn er uit, de asbak is leeg en ik heb ‘m gewassen
A restaurer – Het is gewoon een wrak, maar de sloper wil hem niet komen halen
Part par la route – Kan over de weg, mits op een vrachtwagen of aanhanger
Prévoir peinture – De lak valt er af bij het wassen
Quelques petits pètes et rayures – Rondom in de schade, bumpers hangen er los bij
Dans son jus – Ziet er zo uit als toen opa ‘m 15 jaar geleden in het gras parkeerde
Part toute distance – Kan elke afstand aan, mits de Wegenwacht achter je aan wil rijden
Première main – Eén eigenaar die hem heeft afgeleefd en uitgewoond
Sortie de grange – Kwam tevoorschijn toen we de schuur afbraken na de storm
Très bel état – Ga 20 meter verderop staan, sluit je ogen bijna en kijk door de kier
Pas de fuites d’huile – Het lekt niet meer, omdat alle olie er al uit is gelopen
CT neuf – Hij is bij de APK geweest, zie de waslijst met mankementen
Voiture de collection – Hij is oud dus vraag ik de hoofdprijs
Ne réponds pas aux mails – Meer dan wat er in de advertentie staat, weet ik ook niet
Curieux s’abstenir – Kom vooral niet even kijken en stel al helemaal geen lastige vragen"
Zal ik nog even een

plaatsen?