Na veelvuldig testen en daarbij het gebruik van mijn kennis der statistiek en vooral mijn kennis omtrent het manipuleren van antwoorden en dus de uitslag van een test.. het is nl een van mijn vakgebieden testen maken en dus ook antwoorden maken met daarin het bekende fout antwoordt maar ook het zogeheten vang-antwoordt, maar goed bij mijn verwoedde pogingen om de uitslag van de test te manipuleren en dus te laten uitkomen op een door mij gewenst antwoordt kwam ik erachter dat er zowel naar de tijdsduur alsmede het aantal keer klikken gekeken werd om een oordeel over het al dan niet hebben van ADHD te hebben. Door nu de test te starten en tijden de 30 seconden spelletjes de tijdklok van de PC vooruit te zetten en teven niet te klikken maar met het toetsenbord combinaties te zoeken (gebruik de shift en alt.. ) kun je de test laten denken dat je niet actief bent en toch voldoende punten scoren zodat je niet als dom wordt afgedaan...
Bij de foto's met de verschillende personen erop was een stuk moeilijker... Zodra de foto verschijn kun je met een digitale camera een foto nemen en deze dan op je gemak terug kijken bij het beantwoorden van vragen.. zodoende heb ik alle mogelijkheden geprobeerd en dus alle mogelijke uitslagen op de test gekregen...Wat me opvalt is dat de absolute cesuur bepaling voor de keuze van WEL ADHD erg groot ios t.o.v. de marge voor niet ADHD-er...
Toch is het me gelukt om door de test te komen en een niet ADHD resultaat te krijgen, alleen een grote verrassing was het dat de diagnose dan niet luidde u heeft geen ADHD, maar....
O jee wat was het ook weer???
Nou goed maakt niet uit... je kan dus een andere score krijgen dan ADHD patient en als zodanig is de test valide!!!
Iedereen die hierboven heeft gepost ADHD te hebben heeft dan ook daadwerkelijk ADHD en daar is niet meer aan te tornen!!!
Sterkte !!!